Az Arcus Interactive Group turisztikai iparági felmérése szerint a nagyobb utazási irodák és szállodaláncok weboldalaira a keresőkből, illetve az utazási gyűjtőoldalakról érkezik a látogatók döntő többsége.

 

 

Az Arcus Interactive Group turisztikai iparági felmérése szerint a nagyobb utazási irodák és szállodaláncok weboldalaira a keresőkből, illetve az utazási gyűjtőoldalakról érkezik a látogatók döntő többsége.

 

Ezért a kisebb költésekkel rendelkező turisztikai szolgáltatók nagyon hamar felismerték a keresőkben rejlő lehetőségeket. A turisztikai iparág internetes lehetőségeiről az Arcus kutatására alapozott üzleti reggelin többet is megtudhatnak az érdeklődők, 2007. november 29-én.

Az információszerzés változó módozataival egyre több lehetőség nyílik az egyéni utazásszerezésre: amíg korábban kizárólag utazási irodákon keresztül érhettük el a külföldi és belföldi utazási ajánlatokat, az internethasználat dinamikus növekedésével az utazási információkat is releváns, hiteles, személyes forrásokból szerezhetjük. A közösségi élménymegosztás mellett összehasonlíthatóvá váltak az egyes szállodák, fapados légitársaságok, vagy a turisztikai célpontokon elérhető szolgáltatások minősége és ára is, ezért egyre inkább az internet felé tolódik az utazásszervezők hirdetési stratégiája is.

Az Arcus Interactive Group (http://www.aigroup.hu/) turisztikai iparági felmérése szerint a nagyobb utazási irodák és szállodaláncok weboldalaira a keresőkből, illetve az utazási gyűjtőoldalakról érkezik a látogatók döntő többsége. Tematikus oldalakon az érdeklődők megvitatják egymással utazási tapasztalataikat, blogokon, fórumokon, közösségi szolgáltatások oldalain ajánlanak egymásnak utakat, szolgáltatásokat. Mivel az említett oldalak a keresőkben előkelő helyeken szerepelnek – egyéb iparágakban ténykedő, jelentős hirdetési büdzsével rendelkező vállalatokkal ellentétben – a kisebb költésekkel rendelkező turisztikai szolgáltatók nagyon hamar felismerték a keresőkben rejlő lehetőségeket. Elsősorban a keresőoptimalizáció, de a keresőhirdetés eszközeivel is élve célzottan, személyesen érik el célcsoportjaikat. Az Arcus iparági kutatásából az is kiderül, hogy a szolgáltatók az internetes jelenlétüket felhasználói szokások elemzése alapján tervezik, hiszen a felhasználók a fizetett megjelenéseknek egyre kevésbé hisznek.  

Michael Lonrenc, a Google kelet-közép-európai régióbeli travel vertical managere szerint „ma az interneten az emberek korábban elképzelhetetlen mennyiségű információhoz jutnak hozzá, már semmi akadálya nincs annak, hogy ők állítsák össze maguknak az ideális vakációt. Videókat nézhetnek, térképekkel játszadozhatnak, egyre több és több időt töltenek online. Testre szabhatóvá váltak az utak, az utazásszervezés virtuális folyamatában pedig dinamikusabbá és gyorsabbá vált a döntéshozás." (Piac & Profit) Ma már nem jelent gondot akár budapesti számítógépünk mellől lefoglalni például egy Porto-Lisszabon vonatjegyet, az interneten: az online utazásszervezés táguló lehetőségei a weben leginkább felkészült utazási szolgáltatóknak kedvez.

Az élmény alapú célpont-keresés egyre jellemzőbb fogyasztói magatartás: a turisztikai szolgáltatók már nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen a keresőkben, és a kereső mögött is fel kell lenniük készülve a keresőkből érkező látogatók fogadására.  A turisztikai iparág internetes lehetőségeiről az Arcus kutatására alapozott üzleti reggelin többet is megtudhatnak az érdeklődők, november 29-én.

www.aigroup.hu/rendezvenyeink

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük