Egyről a kettőre jutott az Erste Bank Csoport
5 perc olvasás
Eredményes évet zárt tavaly a magyar Erste Bank: a konszolidált és auditált, magyar számviteli szabályok alapján készült éves jelentése szerint a pénzintézet és leányvállalatainak összesített mérlegfőösszege 13 százalékkal emelkedve meghaladta a 2 ezer milliárd forintot. Az adózott eredmény 25,9 milliárd forint volt 2007. végén, ami egy év alatt 28 százalékos növekedésnek felel meg. A bank a mérleg szerinti eredményből 10 milliárd forint osztalékot fizet.
Eredményes évet zárt tavaly a magyar Erste Bank: a konszolidált és auditált, magyar számviteli szabályok alapján készült éves jelentése szerint a pénzintézet és leányvállalatainak összesített mérlegfőösszege 13 százalékkal emelkedve meghaladta a 2 ezer milliárd forintot. Az adózott eredmény 25,9 milliárd forint volt 2007. végén, ami egy év alatt 28 százalékos növekedésnek felel meg. A bank a mérleg szerinti eredményből 10 milliárd forint osztalékot fizet.
A közgyűlés elfogadta az igazgatóság előterjesztését, amely szerint az Erste Bank Hungary 21,1 milliárd forintos mérleg szerinti eredményéből 10 milliárd forint osztalékként kerüljön felosztásra, 11,1 milliárd forintot pedig a bank eredménytartalékába helyeznek. A részvényeseket megillető osztalék a társaság törzsrészvényei után a névérték 18,72 százaléka, az osztalékelsőbbségi részvények után pedig a névérték 28,08 százaléka. A tulajdonosok személyi kérdésekről is döntöttek: Várady Lászlónét és Bokor Bélát dolgozói képviseletet ellátó felügyelő bizottsági taggá, Bernhard Spalt és Peter Weiss urakat felügyelő bizottsági és audit bizottsági, Papp Editet és Pásti Zoltán, Sztanó Imre, Jonathan Till, Frederik Silzer, Szivi László és dr. Rudnay János urakat pedig ismételten igazgatósági taggá választották 2012 április 27-ig.
A magyar Erste Csoportnál a korábbi években elindított tudatos csoport-struktúra kialakítás tavaly beérett, ennek köszönhetően a bank és leányvállalatai teljesítették az elvárt üzleti és pénzügyi terveket, így jelentős mértékben járultak hozzá a konszolidált eredményhez.
Az Erste Bank stratégiájának kulcseleme a keresztértékesítésekben rejlő szinergikus hatások erősítése volt. Ennek megfelelően a leánycégek termékeinek fontos értékesítési csatornájává vált a bank fiókhálózata. A tavalyi év során tizennégy új fiók nyílt Budapesten és vidéken, így 2007. év végére már 196 fiók állt az ügyfelek rendelkezésére. Az értékesítési hálózat fontos elemei a hitelközvetítők is: 2007. végén 2 600 lakossági hitelközvetítőt tartott nyilván az Erste Bank. Az értékesítési csatornák szélesítése céljából az Erste 2007-ben tovább mélyítette stratégiai együttműködését a Magyar Postával, amelynek keretében 324 postahelyet látott el közvetlen banki kapcsolattal, ahol jelenleg számlavezetés, személyi kölcsön ügyintézés, illetve befektetési jegyek értékesítése folyik.
A keresztértékesítések fokozódó csoportszintű jelentőségét jól tükrözi a keresztértékesíti jutalékok erőteljes, 19 százalékos növekedése. A kulcstermékek a befektetési jegyek, a nyugdíjpénztári és biztosítási termékek voltak. Ezek közül is kiemelkedően sikeres volt a 2007 februárjában az Erste Bank Hungary Nyrt. és az Erste Befektetési Zrt. által közösen bevezetett új, kombinált befektetési termék Erste Kombinált Megtakarítás néven. Az új konstrukciót elsősorban olyan ügyfelek számára dolgozták ki, akik ötvözni szeretnék a rövid és hosszú távú megtakarítási lehetőségeket és fontos számukra a biztos és kiemelkedő hozam. A befektetési termékek hatékony forgalmazása érdekében az Erste Bank fiókhálózatában bevezették a Magyarországon jelenleg egyedülálló on-line kereskedési rendszert, amely biztosítja az ügyfelek tőzsdei és állampapírpiaci megbízásainak gyors és pontos teljesítését az ország bármely pontján.
A konszolidált csoport 2007-es eredményének több mint háromnegyedét az Erste Bank Hungary eredménye teszi ki. A leányvállalatok közül az Erste Befektetési Zrt.-t jelenleg a magyar tőkepiac vezető brókercégeként tartják számon, piaci forgalma 2,2 milliárd forintos adózott eredmény mellett tavaly meghaladta a 2 500 milliárd forintot. Az Erste Leasing 2007-ben 82,3 milliárd forintot helyezett ki, így a piaci csökkenés ellenére képes volt megtartani az új gépjármű és motorfinanszírozási piacon elért harmadik helyét, 12 százalékos piaci részesedés mellett. Az Erste Faktor Zrt. 2007-ben 37 milliárd forint faktoring forgalmat bonyolított, amely alapján az ötödik a magyarországi faktorcégek rangsorában, hozzávetőlegesen 5 százalékos piaci részesedéssel.
Az üzleti tevékenység középpontjában változatlanul a lakosságnak, valamint a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott szolgáltatások állnak. 2008-ban alapvető cél, hogy az ügyfelek számára jól használhatóak és érthetőbbek legyenek a bankcsoport termékei. A banknál a végéhez közeledik az elmúlt években végrehajtott nagyszabású hálózatfejlesztési program, az év végi cél 210 fiók. Tovább erősödnek ugyanakkor az alternatív értékesítési csatornák, az ügynöki hálózat, az [origo] klikkbank, valamint a Posta Pénzügyi Szolgáltatások.
Középtávon az Erste Bank – a kedvezőtlen makrogazdasági körülmények ellenére – változatlanul növekedési stratégiát követ, és üzletágaktól függően 15-20 százalék körüli piaci részesedés elérését tűzte célul. A lakosságnak nyújtott szolgáltatásokon belül az ingatlan alapú hitelezésre és a betéti termékekre összpontosítanak; a vállalati piacon a kis- és középvállalkozások és az önkormányzati szektor, illetve az uniós fejlesztések kapnak kiemelt figyelmet.