2008 július havi felmérés adatai 1. rész2008 július havi felmérés adatai 1. rész

Meglepő eredménnyel zárult az Adverticum július havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról. Az előző hónap eredményei alapján várható Firefox előretörés minden várakozáson felüli lett: a Firefox 3 11%-os részesedést szerzett, ráadásul úgy, hogy a Firefox ha nagyon kis mértékben is, de megelőzte a nagy rivális Internet Explorert. A verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox részesedése 48,9% az Internet Exploreré 46,8%!

 2008 július havi felmérés adatai 1. rész2008 július havi felmérés adatai 1. rész

Meglepő eredménnyel zárult az Adverticum július havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról. Az előző hónap eredményei alapján várható Firefox előretörés minden várakozáson felüli lett: a Firefox 3 11%-os részesedést szerzett, ráadásul úgy, hogy a Firefox ha nagyon kis mértékben is, de megelőzte a nagy rivális Internet Explorert. A verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox részesedése 48,9% az Internet Exploreré 46,8%!

Ez közel 7%-os előretörést jelent az előző hónaphoz képest. Igaz, két fontos tényező is közrejátszott: egyrészt ebben az időszakban volt a Firefox 3 „letöltés napja", és emiatt a sajtó és az internetezők figyelme fokozottan irányult erre a böngészőre. Másrészt a nyári időszakban a szabadságolások miatt megnőtt az olyan felhasználók aránya, akik fogékonyabbak az alternatív megoldások iránt. Azaz ez az arány elképzelhető, hogy szokatlan kiugrás, és néhány héten-hónapon belül az Explorer visszaszerzi a vezető helyét. Az Adverticum jövő havi mérése már erre is adhat választ.

2008 július havi felmérés adatai 2. rész2008 július havi felmérés adatai 2. részA mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatok július első hetében kerültek rögzítésre. A listát a múlt hónaphoz képest bővítettük az alacsony népszerűségű alternatív böngészők adataival is kiegészítettük.

Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja" és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy – a maga nemében egyedülállóan széleskörű – mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük