„Különböző nyelvek, egyforma gólöröm": A Bizottság, az UEFA és a FARE a 2008-2009-es labdarúgó-idény kezdetét a nyelvek általi toleranciát népszerűsítő közös TV-reklámmal harangozza be.

„Különböző nyelvek, egyforma gólöröm": A Bizottság, az UEFA és a FARE a 2008-2009-es labdarúgó-idény kezdetét a nyelvek általi toleranciát népszerűsítő közös TV-reklámmal harangozza be.

 

A kultúrák közötti párbeszéd európai éve (2008) keretében az Európai Bizottság, az UEFA (Európai Labdarúgó-szövetség) és a FARE (Football Against Racism in Europe, azaz Labdarúgás a rasszizmus ellen Európában) közös televíziós reklámfilmet készített, amely hangsúlyozza a tolerancia fontosságát és a nyelvek szerepét az emberek közötti megértés elősegítésében. A reklámfilm bemutatja, hogy focirajongók három csoportja hogyan reagál a mérkőzés izgalmas pillanataira: tekintet nélkül kulturális háttérre, származásra vagy nyelvre, mindannyian osztoznak a foci iránti rajongásban és, bár a helyszín változik, a reakció mégis ugyanaz. Szerte Európában és Európán kívül tévénézők milliói láthatják majd a reklámfilmet, melyet szeptember 16-ától az idény végéig az UEFA Bajnokok Ligája televízión közvetített mérkőzéseinek szünetében minden alkalommal sugároznak majd. Ezzel a kezdeményezéssel egy időben tervezi a Bizottság a többnyelvűségről szóló új stratégiai közleményének bemutatását, amely hangsúlyozza a nyelvtanulás fontosságát, valamint a kulturális és nyelvi sokféleség megőrzésének és elősegítésének jelentőségét.

Leonard Orban többnyelvűségért felelős európai biztos kijelentette: „Az együvé tartozás érzése, amely a nyelvi és kulturális sokféleségen alapul, erőteljes eszköz az intolerancia ellen. A kölcsönös megértést elősegítve a többnyelvűség jelentősen hozzájárulhat az emberek közötti párbeszédhez – akár az iskolában, a munkahelyen vagy az emberek szabadidejében. Ez a 30 másodperces tv-reklám arról tanúskodik, hogy a foci kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a különböző nyelvű és kultúrájú emberek találkozzanak és ismereteket szerezzenek egymásról."

„Az évek során ez már a második tv-reklám, melyet az UEFA közösen készít az Európai Bizottsággal – nyilatkozta David Taylor, az UEFA főtitkára -, és remek alkalmat biztosít kapcsolatunk fejlesztésére. Az UEFA zéró toleranciát hirdetett a rasszizmussal szemben a labdarúgásban, és az új reklámfilm is hangsúlyozza rendíthetetlen elkötelezettségünket e téren."

A tv-reklámot, amely a Bizottság, az UEFA és a FARE koprodukciójában készült, az UEFA 2008-as Európa-bajnokságának keretében június 7-én Svájcban indított „Unite against racism" (Összefogás a rasszizmus ellen) kampány egyik elemeként már felhasználták. A reklámfilm focirajongók három csoportját mutatja be: a szurkolók az eltérő környezet ellenére ugyanúgy reagálnak a góllal végződő mérkőzésre. Ez a koprodukció segít hangsúlyozni a kultúrák közötti párbeszéd európai évének fő jelmondatát: „együtt a sokféleségben".

A tv-reklám, amelyet a 125 mérkőzés szüneteiben sugároznak majd, 2008 szeptemberétől 2009 májusáig a Bajnokok Ligája mérkőzéseinek heteiben várhatóan legalább 140 millió nézőhöz jut el. A reklámot csak Európában több mint 40 országban mutatják be. Ezt az UEFA-val kialakított partnerség teszi lehetővé, amely társadalmi célokra fenntartott 30 másodpercnyi reklámidejét ajánlotta fel.

A Bizottság többnyelvűségről szóló új stratégiai közleményét ezen a n héten nyújtja be.

http://ec.europa.eu/education/languages/index_en.htm
UEFA: http://www.uefa.com/
FARE: http://www.farenet.org/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük