A vezető nemzetközi gazdasági és pénzügyi magazin, az Euromoney felmérése szerint a piaci versenytársak szavazatai alapján a Bank Gutmann lett a legjobb külföldi privátbank Magyarországon, továbbá 18 első helyezést kapott különböző kategóriákban a közép-kelet európai régióban.

 

A vezető nemzetközi gazdasági és pénzügyi magazin, az Euromoney felmérése szerint a piaci versenytársak szavazatai alapján a Bank Gutmann lett a legjobb külföldi privátbank Magyarországon, továbbá 18 első helyezést kapott különböző kategóriákban a közép-kelet európai régióban.

Miután a Bank Gutmann a Fuchsbriefe teszten nemrég elnyerte a „Legjobb osztrák bank" címet, most a versenytársak nevezése alapján összeállított Euromoney felmérés szerint a legjobb külföldi privátbank lett Magyarországon. A háború előtt már jelenlévő nagy múltú bécsi bank 2005-ben nyitotta újra budapesti irodáját. A versenytársak által is elismert munkatársai az egyre növekvő hazai ügyfélkör több mint 130 millió EUR nagyságú vagyonának kezelésében működnek közre. A magyar privátbanki piac 9 kategóriájában a hazai iroda négy első és egy második helyezést gyűjtött be. A legjobbnak bizonyult két ügyfélkategóriában és az „Ügyfélkapcsolatok kezelése" területén is.

Hasonlóan kiválóak lettek a regionális minősítések, a Bank Gutmann 18 első helyezést kapott összevont regionális szinten, valamint országos szinten Ausztriában, Lengyelországban, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. A nyertes kategóriák a Gutmann fő tevékenységi körei, amelyekben kiemelkedő minőséget nyújt ügyfeleinek, mint a „Trust és alapítványi szolgáltatások", „Adótanácsadás", „Titoktartás és biztonság", „Ügyfélkapcsolat kezelés", „Öröklés és örökség tervezés", és „Tanácsadási szolgáltatások köre". 

Az Euromoney rangsor felállításához világszerte privátbankokat kérdeznek meg, amelyek megadják saját üzleti adataikat, és értékelik versenytársaikat. A felmérés készítői a cégek által saját magukról szolgáltatott adatokat 30%-os, a versenytársak értékelését 70%-os súllyal veszik figyelembe. A jelenlegi tanulmány eredménye több mint 50 ország bankjainak visszajelzésén alapul.

Az 1922-ben alapított bécsi székhelyű Gutmann privátbank tulajdonosi szerkezete  (80 % a Kahane vállalkozó család, 20 %  tíz, tulajdonrésszel rendelkező banki vezető, „partner") maximális folytonosságot és a legmagasabb minőségű, „üzletember az üzletembernek" típusú tanácsadást tesz lehetővé. A Gutmann társtulajdonos partnerei, maguk is üzletemberek lévén, remekül megértik, hogy az ügyfeleket milyen jellegű problémák foglalkoztatják. A siker egy másik lényeges tényezője az erős értékorientáltság: „Bankunk nem függ a nemzetközi pénzügyi csoportoktól, így valóban objektív tanácsadást tudunk nyújtani ügyfeleinknek" – mondta Gordian F. Gudenus, a Bank Gutmann egyik partnere. „Kész termékek vásárlása helyett minden ügyfelünknek egyéni igényeire szabott megoldásokat dolgozunk ki" – foglalja össze dióhéjban Gudenus a Gutmann filozófiáját. A különleges irányítási szerkezet révén működésük fontos jellemzői a nagy mértékű személyes felelősség és a kockázatok messzemenően körültekintő kezelése. Az ismételten elnyert díjak pedig bizonyítják, hogy a Gutmann a világ legjobb bankjaival történő összehasonlítás próbáját is kiállja.

A Gutmann jelenleg nagyjából 9 milliárd euró vagyont kezel, ügyfelei bel- és külföldi alapítványok, családok, vagyonos magánügyfelek és intézményi befektetők. Ausztrián és a német nyelvterületen, valamint Kelet- és Dél-Európán kívül a bank jelen van , Latin Amerikában és a Közel Keleten.

 Euromoney felméréséhez alkalmazott módszertan

A vezető nemzetközi gazdasági és pénzügyi magazin, az Euromoney havonta 145,000 döntéshozóhoz jut el több mint 170 országban. A kiadvány évente egyszer elkészíti „Private banking and Wealth Management Survey" című felmérését, mely világméretű áttekintést nyújt a tehetős ügyfelek részére a private banking szolgáltatókról.

A tanulmányhoz a private banking fogalmát úgy határozták meg, mint vagyonos ügyfeleket megcélzó banki szolgáltatást. A legtermészetesebb az lett volna, ha megkérdezik az ügyfeleket, de a titoktartás miatt ez nem volt lehetséges. Ezért megkeresték magukat a privátbankokat, hogy nevezzék meg kiket tartanak konkurens és nem konkurens szolgáltatások területén a legjobb szolgáltatónak, így ez a felmérés tulajdonképpen a versenytársak véleményét tükrözi. Külső tanácsadók nem szavazhattak ebben az évben. 

A felmérésben résztvevő privát bankoknak e-mailben egy angol nyelvű online kérdőívet küldtek el, vagy közvetlenül is elérhették azt az Euromoney honlapjáról.

A felmérésben ebben az évben két részt különítették el, az „A" részben a teljesítmény adatok, a „B" részben a versenytársak nevezései szerepeltek.

Az A részben private banking vezetőket kértek meg, hogy adják meg saját regionális és országos adataikat. A B részben kíváncsiak voltak az élvonalbeli banki alkalmazottak véleményére a saját és a konkurens bankok érdemeiről, vagy érdemtelenségéről. Megkérték a szavazókat, hogy nevezzék meg azt az országot, amelyről a legtöbb ismerettel rendelkeznek, és ebben az országban a legjobbat, a másodikat és a harmadikat minden kategóriában. A felmérés készítői négy, három, vagy két ponttal díjaztak minden egyes nevezést az adott kategóriában és országban. A válaszadó saját bankja minden egyes leadott nevezésért némi plusz ponthoz jutott.

A regionális és globális eredmények az országos eredmények összegzéséből alakultak ki.

A B részben 1244 érvényes szavazat érkezett, 65% -al több, mint 2008-ban (753 érvényes versenytárs nevezés). 399 érvényes szavazatot küldtek az A részbe, ami 11,8 trillió $ kezelt vagyont képvisel,  55% -al többet, mint a 2008. januárban kezelt 7,6 trillió $  nagyságú minta volt.

A felmérés során az országos rangsorban elkülönítik a legjobb helyi és a legjobb külföldi bankot. E két kategória eredménye az alábbi két kérdésre adott válaszon alapul:

Legjobb helyi bank:

Ha országában egy nemzetközi bankcsoporthoz tartozik, nevezze meg melyik három helyi bankot ajánlaná leginkább ügyfelének olyan szolgáltatásokra, amelyeket saját maga nem nyújt ?

Legjobb külföldi bank:

Ha országában egy helyi bankhoz tartozik, nevezze meg melyik három külföldi bankot ajánlaná leginkább ügyfelének olyan szolgáltatásokra, amelyeket saját maga nem nyújt?

A „Private banking and Wealth Management Survey 2009" eredményei az Euromoney 2009. februári számában olvashatók.

http://www.euromoney.com/ 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük