SMART Technologies ULC közzétett egy európai felmérést, és amelyet még tavaly decemberben publikáltak először. Ennek eredménye azt mutatja, hogy az információs és kommunikációs technológia (ICT) pozitívan hat a diákok teljesítményére.

 

 

SMART Technologies ULC közzétett egy európai felmérést, és amelyet még tavaly decemberben publikáltak először. Ennek eredménye azt mutatja, hogy az információs és kommunikációs technológia (ICT) pozitívan hat a diákok teljesítményére.

 

Az interaktív tábla használata által a diákok mérhetően jobb eredményeket értek el tesztek írásakor, főleg olyan tantárgyak esetében, mint az angol, a matematika és a természettudományokkal foglalkozó tanegységek. A European Schoolnet 17 ICT tanulmány eredményét vizsgálta, amelyek 2002 és 2006 között készültek Nagy-Britanniában és más európai országokban. Az alábbi eredmények a kulcsfontosságú megállapítások között szerepeltek: az interaktív táblát használó diákok jobb eredményeket értek el az anyanyelvi, matematika és természettudományi teszteken, mint azok a társaik, akiknek ilyen tábla nem állt rendelkezésükre; az interaktív táblákon látható digitális tartalom leköti és motiválja a diákokat az óra alatt; az interaktív tábla használata aktívabb órai munkára serkenti a diákokat.

Az interaktív táblákkal foglalkozó felmérés főként brit tanulmányokra épült. A riport szerint az interaktív tábla használatán keresztül a diákok gyorsabban haladnak a tananyag elsajátításával, mivel a tábla segítségével javul a párbeszéd a tanárok és a diákok között. A tanárok ellenőrző kérdései is az egész osztályhoz szólnak, nem csak egy kiválasztott diákhoz. A felmérés arra is rávilágít, hogy az interaktív tábla használatát követően a brit tanárok könnyebben boldogultak az információs és kommunikációs technológia (ICT) alkalmazásával.

  „Az ICT hatása" néven megjelent Információs és kommunikációs technológiáról szóló riport felmérései alapján mely az ICT hatását vizsgálta az európai iskolák esetében az alkotók azt állítják, hogy a tanulmányi eredmények jobbak azokban az iskolákban, ahol megfelelő színvonalúak az ICT források, mint ahol mindezek a források csak szegényesen elérhetőek. Továbbá szerintük az európai tanárok 86% állítja, hogy a diákok motiváltabbak, ha számítógépek, és Internet használatával folyik az oktatás. Szintén ebből a tanulmányból tudhatjuk, hogy az ICT-t újonnan használó iskoláknak türelmesen kell várniuk, amíg az eredmények mérhetővé válnak az oktatásban. Az első időszakban úgy tűnhet, hogy nem fog megtérülni a befektetés, de aztán, a tanulmány íróinak szavával élve, „ hirtelen elindul a folyamat és az ICT által hozzáadott érték jelentőssé válik". A teljes felmérés innen letölthető: http://insight.eun.org/shared/data/pdf/impact_study.pdf

Nancy Knowlton, a SMART ügyvezető igazgatója szerint „világszerte sok tanulmány mutatja, hogy az ICT és különösen az interaktív táblák használata hatékony és motiválja a diákokat". "A European Schoolnet állításai alátámasztják mindezt, és folyamatosan erősítik azt a tényt, hogy az oktatásban növelni kell a digitális tartalom arányát, és érdemes használni a SMART által kínált, kapcsolódó eszközöket".

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük