www.megnevakulj.huwww.megnevakulj.hu

A busztúra főszervezője a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége. A tájékoztató kampány támogatója a Bausch&Lomb, a világ egyik legismertebb, szemészeti termékeket gyártó és forgalmazó cége. Az AMD kampánybusz bejárja Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot, Lengyelországot, Észtországot, Lettországot, Litvániát, Görögországot és Romániát is. A kampány célja felhívni mindenki figyelmét egy olyan, időskori makuladegeneráció, vagy AMD néven ismert betegségre, amely kialakulása esetén gyógyíthatatlan részleges vagy teljes vakságot is okozhat.

 

 www.megnevakulj.huwww.megnevakulj.hu

A busztúra főszervezője a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége. A tájékoztató kampány támogatója a Bausch&Lomb, a világ egyik legismertebb, szemészeti termékeket gyártó és forgalmazó cége. Az AMD kampánybusz bejárja Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot, Lengyelországot, Észtországot, Lettországot, Litvániát, Görögországot és Romániát is. A kampány célja felhívni mindenki figyelmét egy olyan, időskori makuladegeneráció, vagy AMD néven ismert betegségre, amely kialakulása esetén gyógyíthatatlan részleges vagy teljes vakságot is okozhat.

 

A rendezvényre ellátogatók tájékoztatást kapnak a személyüket és családjukat esetlegesen érintő kockázati tényezőkről, az AMD kialakulására ható tényezőkről, magáról a betegségről és a hatékony megelőzéséről. A résztvevőknek lehetőségük nyílik továbbá egy helyi szemészorvossal való személyes konzultációra is.

Bár az időskori makula degeneráció – AMD – az ötven évnél idősebbeknél kialakuló vakság elsődleges oka, a betegség mégis szinte ismeretlen a nagyközönség előtt. E tény felelős azért, hogy sokan nem alkalmazzák azokat az óvintézkedéseket, amelyek segítségével a fő rizikófaktorok kiküszöbölhetők és a kór megelőzhető.

A busztúra számos európai várost érint, melyek közül Magyarországon az alábbi helyszíneken áll meg:

2008. március 27-28.

Budapest

Blaha Lujza tér

2008. március 29-30.

Miskolc

Fő tér

2008. március 31 – Április 1.

Nyíregyháza

Kossuth tér

2008. április 2-4.

Debrecen

Kossuth tér

2008. április 5-6.

Kecskemét

Szabadság tér

2008. április 7-8.

Pécs

Centrum parkoló

2008. április 9-10.

Székesfehérvár

Skála parkoló

2008. április 11-13.

Győr

Városháza

A rendezvény résztvevői írásos tájékoztató anyagokat kapnak, és helyben lehetőség lesz retinakamerás vizsgálatra, valamint az ún. Amsler rácsos teszt elvégzésére is.

A „Meg ne vakulj! Vigyázz a szemedre! AMD tájékoztató kampány főszervezője a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége, valamint a Bausch & Lomb, a VISION 2020 kezdeményezés tagja. A VISION 2020 kezdeményezés fő támogatója a WHO (Egészségügyi Világszervezet), melynek elsődleges célja a vakság kialakulását okozó legjelentősebb tényezők leküzdése 2020-ig, biztosítva a világon mindenkinek a látás jogát.

Az időskori makuladegeneráció mintegy 150 millió embert érint világszerte, a 65 év feletti európai lakosok több mint felénél pedig kimutathatók a betegség tünetei. A WHO becslése szerint az AMD előfordulásának gyakorisága a következő néhány évtized során meg fog háromszorozódni. Egy felmérés szerint, amelyet tíz különböző országban – ideértve Magyarországot, Csehországot, Lengyelországot és Szlovákiát -, 5860 negyven éves vagy idősebb emberen végeztek el, az emberek 69%-a nagyon keveset tud az időskori makuladegenerációról.

A Bausch & Lomb egy olyan szemészeti cég, amelynek legfőbb célkitűzése a látás tökéletesítése és az emberek életminőségének javítása. Foglalkozik lágy és merev kontaktlencsék és a hozzájuk kapcsolódó termékek, valamint szemészeti gyógyszerek gyártásával és forgalmazásával. A Bausch & Lomb a világ egyik legismertebb és legnevesebb szemészeti cége. 1853-ban alapították, központja Rochesterben, New Yorkban (Amerikai Egyesült Államok) található.

A Bausch & Lomb által gyártott étrend-kiegészítő, az Ocuvite Lutein® mikrotápanyagokkal látja el a szemet. Az Ocuvite® formula lutein, zeaxanthin, C- és E-vitamin, valamint cink és szelén egyedülálló kombinációját tartalmazza. Az Ocuvite Lutein, ha fogyasztása megfelelő testmozgással és étrenddel, valamint a közvetlen napsugárzás elleni védelemmel párosul, segít megelőzni vagy akár megállítani az AMD kialakulását.

A VISION 2020 globális kezdeményezés célja az elkerülhető vakság leküzdése. Megindítója az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Nemzetközi Szervezet a Vakság Megelőzéséért (IAPB), tagja pedig számos civil társulás, szakmai szövetség, szemészeti intézmény és cég.

A VISION 2020 tagszervezetei együttműködnek az elkerülhető vakság leküzdése érdekében, hogy a világon mindenki számára biztosított legyen a látás joga.

http://www.megnevakulj.hu/

Tausz Aniko

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük