Goodyear abroncsokon vágnak neki az Eurázsiát átszelő világrekord-kísérletnek. A Goodyear és Rainer Zietlow újra összeáll, hogy 8 nap alatt tegyék meg az oroszországi Magadanból a portugál fővárosba, Lisszabonba vezető utat.

 

Goodyear abroncsokon vágnak neki az Eurázsiát átszelő világrekord-kísérletnek. A Goodyear és Rainer Zietlow újra összeáll, hogy 8 nap alatt tegyék meg az oroszországi Magadanból a portugál fővárosba, Lisszabonba vezető utat.

 

Június 30-án Rainer Zietlow útnak indult, hogy világrekord idő alatt teljesítse az Eurázsiát átszelő, 15 200 km-es távot. Rainer mindössze 8 nap alatt tervezi gépkocsival megtenni az utat, melynek kiindulópontja Magadan, az ázsiai kontinens legkeletebbre fekvő, autóval még megközelíthető városa, célállomása pedig Lisszabon, az Európai kontinens legnyugatabbra fekvő városa. A korábbi próbatételekhez hasonlóan Zietlow az így összegyűjtött pénzt most is a fehéroroszországi SOS gyermekfalunak adományozza, ahová el is látogat a világrekord után. Rainer számos alkalommal volt már „az első", és mostani világrekord-kísérletéhez ezúttal is a Goodyeart választotta, mint ideális partnert.

 

Korábbi „elsőségek"

A többszörös világcsúcstartó Zietlowhoz hasonlóan a Goodyear is számos alkalommal volt már „az első": az ő gumiabroncsaik jártak először a Holdon, ők dobtak először piacra terepgumikat, és az ő gumiabroncsaikkal nyertek elsőként 350 Forma-1-es nagydíjat.

Rainer Zietlow nevéhez is már négy távolsági világrekord kötődik, a mostani lesz az ötödik. A világrekord-kísérlet során Zietlow 11 időzónán utazik át, kezdve Eurázsia legszélső pontjától, amelyet még autóval meg lehet közelíteni. A legnagyobb kihívás az lesz számára, hogy forgalmi dugóba kerülés nélkül átjusson Moszkván, valamint a hírhedt, szintén oroszországi Kolima autópályán. Ez utóbbi egy 3000 km hosszú kavicsos út, amely a csapat, a gépkocsi és a gumiabroncsok számára egyaránt nagy megterhelést jelent. Annak érdekében, hogy sikerüljön rekordidő alatt átszelni a szuperkontinenst, Rainer Zietlow immár harmadszor választotta partneréül a Goodyeart, melynek Wrangler HP négyévszakos gumiabroncsait fogja használni. Korábban a „Cape to Cape" és a „Cape to Cape 2.0" elnevezésű kihívásokon működtek együtt.

 

A négyévszakos Goodyear gumiabroncs

A Wrangler HP négyévszakos gumiabroncsot SUV és 4 kerék meghajtású járművekhez tervezték. Aszfaltozott és makadámutakon egész évben egyenletes minőséget nyújt és kitűnően teljesít terepen is. A gumiabroncs csapadékos időben is szilárd tapadást biztosít, a vízen felúszással szembeni erős ellenállása révén pedig gondoskodik a csapat nyugalmáról Lisszabonba tartó útjuk során.

 

„Rainernek sokféle különböző útfelületen, például aszfalton, kavicsos utakon vagy sárban, valamint a legkülönfélébb időjárási viszonyok között, száraz és esős időben is kell autóznia" – magyarázza Alexis Bortoluzzi, a Goodyear EMEA marketing igazgatója. „És mivel nem lesz ideje kereket cserélni, olyan gumiabroncsokkal láttuk el, melyek valóban képesek megbízhatóan helytállni a hosszú és kihívásokkal teli úton – csakúgy, mint minden Goodyear abroncs."

 

Eurázsián át, Magadantól Lisszabonig

A világrekord-kísérlet várhatóan 8 napot vesz igénybe. Zietlowot és csapatát Marius Biela operatőr és Peter Bakanov orosz újságíró kíséri 7 országon: Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Németországon, Franciaországon, Spanyolországon és Portugálián keresztül.

 

A gépkocsihoz összesen hét gumiabroncsot kaptak: négyet a gépkocsira szerelve, valamint három pótkereket. További partnerek még többek között a Volkswagen Group Rus, a LukOil Lubricants, a Ferodo, a Champion, az Inmarsat, az Exide, a Borbet és a Kühne+Nagel.

 

www.goodyear.eu

http://www.challenge4.de

http://www.touareg-eurasia.com

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük