Hamarosan megjelenik a magyar e-etikett

Egy egyedülálló kezdeményezés keretében hazai szakértők, oktatók, kutatók, művészek kétnapos workshop keretében alkották meg a magyar e-etikettet, amely gondolatébresztő ajánlásgyűjteményként kíván szolgálni az e-világban. A várhatóan közel száz ajánlást tartalmazó etikettgyűjtemény publikálása néhány héten belül várható.

Egy egyedülálló kezdeményezés keretében hazai szakértők, oktatók, kutatók, művészek kétnapos workshop keretében alkották meg a magyar e-etikettet, amely gondolatébresztő ajánlásgyűjteményként kíván szolgálni az e-világban. A várhatóan közel száz ajánlást tartalmazó etikettgyűjtemény publikálása néhány héten belül várható.

Feltölthetjük-e a céges partin főnökünkről készült fotót egy közösségi oldalra? Kell-e SMS-ben megszólítást  használni? Illik-e meetingen hangosan mobiltelefonozni? Gond-e, ha egy e-mailben hibát ejtünk, vagy ott nem kell foglalkozni annyira a helyesírással? Mit illik megosztani a Facebookon, és szükséges-e engedélyt kérnünk, ha egy találkozóról élőben közvetítünk a Twitteren? Hasonló kérdések sokak fejében megfogalmazódtak már, akik rendszeresen használják korunk kommunikációs eszközeit. A válaszok pedig gyakran nem egyértelműek, hisz nem gondolkodunk egyformán, a helyzeteket különbözőképpen ítéljük meg.

A Magyar Telekom és lakossági márkái, a T-Home és T-Mobile a társadalomtudományok néhány ismert hazai szakértőjét és véleményformáló személyiségeket kértek fel arra, hogy segítsenek eligazodni digitális világunkban, tegyenek ajánlásokat arra, mit illik tenni és mit nem azokban a helyzetekben, amikor digitális kommunikációs eszközöket használunk.

Az „e-Etikett" nevű kezdeményezésben szerepet vállaló huszonöt szakértő olyan témaköröket vitatott meg, mint az internetezés, a közösségi oldalak használata, a mobiltelefonálás, az e-mail-ezés vagy az SMS-ezés. A kerekasztal-beszélgetésen felmerült gondolatokból hamarosan olyan ajánlásgyűjtemény születik, amely eligazítást nyújt a különböző kommunikációs helyzetekben megkívánt viselkedési normákat illetően, de legalábbis gondolatébresztőek lesznek a rövidesen publikálásra kerülő ajánlások.

Az eszmecsere eredményeképpen megszületett „digitális etikett" rendszerezés után, előreláthatóan néhány héten belül felkerül a http://www.e-etikett.hu/ weboldalra.

Az „e-Etikett" megalkotásában részt vevő szakértők:

Dr. Aczél Petra, retorikai és kommunikációs szakértő, Pázmány Péter Tudományegyetem

Bitter Brunó, Director of Possibilities, Netwave

Dr. Bódi Zoltán, "netnyelvész", főiskolai tanár, Kodolányi János Főiskola, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Dr. Charaf Hassan, egyetemi docens, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Doránszky Dobó Mátyás, blogger; tulajdonos-ügyvezető igazgató, Peer Applications Kft.

Dr. Ollé János, egyetemi adjunktus, szakcsoportvezető, ELTE PPK Oktatás-Informatikai Szakcsoport

Kis Gergely, ügyvezető igazgató, GKIeNET, tanársegéd és doktorjelölt a Budapesti Corvinus Egyetem E-business Kutatóközpontjában

Kismartoni Zsolt, online üzletág vezető, Est Média Group

Dr. Kiss Ferenc, az Információs Társadalomért Alapítvány elnöke

Koi Tamás, újságíró, HWSW.hu

Korsós Judit – "Lola", énekesnő

Liptay Gabriella, marketingkommunikációs ágazatvezető, Magyar Telekom

Molnár György, a Magyar Protokoll Szövetség elnöke

Nádori Péter, főszerkesztő, Origo.hu

Nemes Attila, a Kitchen Budapest kommunikációs és stratégiai vezetője

Oroszlán Szonja, színésznő, blogger

Prof. Nyíri Kristóf, filozófus, a MTA rendes tagja

Pohly Ferenc, rovatvezető, Origo.hu

Puskás Péter, énekes

Dr. Schiffer Miklós, stílustanácsadó, divattervező

Szalai Balázs, vezető szerkesztő, Kreatív

Szomolányi Katalin, a Vállalati fenntarthatósági osztály vezetője, Magyar Telekom

Szvetelszky Zsuzsanna, networker, Darwin's Marketing Evolution

Winkler Nóra, újságíró, televíziós műsorvezető, kulturális és kommunikációs tanácsadó, Budapest Art Fair

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.