2024.május.08. szerda.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

Hogyan lehet pénzt keresni a közösségi médiában? Azaz – influenszer legyek-e vagy sem?

6 perc olvasás
Instagram, YouTube, Snapchat, Facebook tippek.
facebook-supreme-court-by-euroastra-hu-photo-by-reuters

Nincs szükséged hatalmas közönségre ahhoz, hogy elkezdj pénzt keresni a közösségi média közönségedből. Sőt, érdemes megjegyezni, hogy sok mikro-influenszer jobb eredményeket ér el (azaz 1000 követőre vetítve nagyobb összeget keres), mint a nagyobb követőkkel rendelkező influenszerek.

Ebben a cikkben megismerheted a közösségi médián való pénzkeresés legjobb módjait (a legkevesebb munkaigény szerinti sorrendben), és inspirálódhatsz néhány olyan alkotótól, akik jól hajtják végre ezeket az ötleteket.

Természetesen van azért számos érdekes program is, ilyen például a kaszinó partnerség, amelyet sokan néznek ferde szemmel, de azért érdemes azokat is megnézni: https://vulkanvegas.com/hu. Ez például egy kaszinó, ahol van partnerprogram is.

Ne feledd, hogy a diverzifikáció fontos, ezért ügyelj arra, hogy több bevételi forrást építs ki. Más szóval, ne mindent egy lapra tegyél fel! Ez megvéd attól a kockázattól, hogy túlságosan egy bevételi forrásra támaszkodj.

1. Építs fizetős tagságot

A közösségi médiában való pénzkeresés egyik legnépszerűbb módja manapság az, ha exkluzív tartalmakat készítesz, amelyekhez csak azok a követők férhetnek hozzá, akik havi előfizetést fizetnek egy tagsági platformon keresztül. Az olyan platformok, mint a Patreon, kifejezetten erre a jelenségre alakultak ki az elmúlt években, és az olyan videomegosztó közösségi platformok, mint a Youtube és a Twitch is indítottak olyan funkciókat, amelyek versenyeznek ezen a téren. Még a Twitter is elkezdte tesztelni az új “Super Follow” funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy előfizetést kérjenek az exkluzív tartalmakért.

2. Hirdess márkákat affiliate programokkal

Egy másik nagyszerű módja a közösségi média követők pénzzé tételének az, hogy olyan márkákat népszerűsítesz, amelyeket szeretsz, azáltal, hogy linkelsz a partnerprogramjaikra. Egyes márkáknak saját partnerprogramjaik vannak, amelyekre egyénileg is jelentkezhetsz, de a legtöbb márka partnerprogramja egy partnerhálózaton keresztül lesz elérhető. Több affiliate hálózat létezik, amelyek mindegyike más-más márkákkal működik együtt, így attól függően, hogy milyen márkákat szeretnél népszerűsíteni, előfordulhat, hogy több különböző affiliate hálózathoz kell jelentkezned. Egyébként egy harmadik és egyszerűbb lehetőség az induláshoz egy olyan platform használata, mint a Skimlinks. A Skimlinks az 50 legnagyobb hálózattal együttműködve lehetővé teszi, hogy azonnal hozzáférj akár 48 500 partnerprogramhoz világszerte.

3. Csatlakozzon egy influenszer marketing platformhoz

Az influenszer marketing platformhoz való csatlakozás egy másik nagyszerű módja annak, hogy pénzt keress a közösségi médiával, amihez annyi vagy annyi időt kell szánnod, amennyit vagy amennyit csak akarsz. Egy influenszer marketing (vagy monetizációs) platform, mint például a ShopYourLikes, összeköti a márkákat az influenszerekkel, és megkönnyíti mindkettőjük együttműködését. A legtöbb ilyen platformnak bizonyos számú követőre van szüksége a jóváhagyáshoz, és lehet, hogy egy közösségi médiaplatformra specializálódnak. Bár a linkek bármelyik platformon elhelyezhetők, a ShopYourLikes influenszerek gyakran az Instagram-sztorikra összpontosítanak. Miután a ShopYourLikes jóváhagyta, a felhasználó hozzáférhet a teljesítmény-műszerfalához, és láthatja az összes márkát, amelyet reklámozhat.

A Linkgenerátor segítségével létrehozhatsz egy linket ezeknek a márkáknak a weboldalán található bármelyik oldalra, megoszthatod az Instagramon vagy bárhol a közösségi médiában, és minden alkalommal fizetést kapsz, amikor valaki rákattint vagy swipel a linkjeidre. Figyelj oda arra, hogy a közönséged milyen dolgokra reagál, így jobban tudod az idődet arra összpontosítani, ami a legjobban fogy és a legjobb kereseti lehetőséget nyújtja neked.

Melyik árkategóriában van a legtöbb eladásod? Mely kategóriákban vagy üzletekben a legmagasabb az eladás? Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, és ismerd meg az adatokat, hogy ennek megfelelően tervezhesd meg a tartalmat.

4. Keressen olyan márkákat, amelyekkel közvetlenül együttműködhet

A közösségi médiával való pénzkeresés klasszikus módja a márkákkal való közvetlen partnerség.

5. Indítson szponzorált videósorozatot

Ahelyett, hogy egy-egy szponzorált poszthoz társulnál márkákkal, inkább rávehetsz márkákat, hogy szponzoráljanak egy videósorozatot. A Mediakix több forrása szerint az egyes közösségi médiaplatformok átlagos 1000 megjelenésenkénti költsége (CPM) a következő:

  1. Instagram: $5-10
  2. YouTube:  $15-30
  3. Snapchat: $30-50
  4. Facebook: $4-8

Ezek a számok az elkötelezettségtől függenek, de nagyjából jelezhetik, hogy mennyire számíthatsz bevételre/költségre, és érdemes egy kis időt befektetni a márkaszponzoráció szempontjából legjobban fizető platformok tesztelésébe.

6. Értékesítse saját oktatási termékeit vagy szolgáltatásait

Többféle oktatási terméket vagy szolgáltatást hozhatsz létre és értékesíthetsz a közösségi médiában.

A tanfolyamok, az e-könyvek és a mentorálás mind olyan példák, amelyek nagyon jól teljesítenek, ráadásul több különböző niche esetében. „Andy Guitar” például ingyenesen tanít gitározni a Youtube-on, és hogy pénzt keressen, magángitár-óráinak reklámozásával kezdte. Ma már online gitártanfolyamok létrehozásával teszi pénzzé a csatornáját.

Kathryn Kellogg egy másik közösségi média influenszer, aki ezt jól csinálja. Az Instagramon tanítja, hogyan éljünk fenntarthatóan. A pénzzé tételhez létrehozott egy tanfolyamot a Skillshare-en, és kiadott egy könyvet “101 Ways to Go Zero Waste” címmel.

7. Add el a saját árudat

Végül, egy remek módja a közösségi médián való pénzkeresésnek a saját árucikkeid eladása.

Ezt nagyon könnyen elkezdheted, ha létrehozod a saját boltodat olyan eszközökkel, mint a Teespring vagy a Teemill. Ezek az eszközök nagyszerűek a kezdéshez és a termékötletek teszteléséhez. Csak fel kell töltened a terveidet, a többiről pedig ők gondoskodnak: kinyomtatják a ruhákat, és közvetlenül a vásárlóknak szállítják őket helyetted. Kate Arnell éppen ezt teszi. Saját üzletét, az EcoBoostot a Teemill segítségével indította el, és környezetbarát árucikkeket árul. Most, hogy ismered a közösségi médiával való pénzkeresés legjobb módjait, menj előre, és próbáld ki az egyes módszereket, és tudasd velünk, melyik teljesít a legjobban számodra.

Köszönjük az Internetvilág, a Tech hírek és a Tech magazin segítségét a cikk elkészültében!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.