Ez a lap furcsa módon éppen azt mutatja be, hogy olasz konyha, mint olyan, nem létezik. Csak regionális gasztronómia, a helyi konyhák valamiféle elegye, divatosabb szóval fúzió­ja létezik. Arra vállalkozunk tehát, hogy a régiók tipikus termékeit, tipikus ételeit, szoká­sait mutassuk be az olvasóknak. Úgy gondolkodtunk, hogy a sokaknak megfizethetetlen, gyönyörű kiállítású szakácskönyvek, drága magazinok mellett érdemes egy népszerű, az egyszerű háziasszonyok által is megvásárolható olcsó, de tartalmilag egyáltalán nem igénytelen sorozatot vinni a nyomtatott lapok piacára. Aki elindul Olaszországba, zsebre vághatja, aki itthon marad, sorozatot állíthat össze az egyes számokból. Nos ezt a témát választotta az az magazin aminek a sajtóbemutatója volt a napokban.

Ez a lap furcsa módon éppen azt mutatja be, hogy olasz konyha, mint olyan, nem létezik. Csak regionális gasztronómia, a helyi konyhák valamiféle elegye, divatosabb szóval fúzió­ja létezik. Arra vállalkozunk tehát, hogy a régiók tipikus termékeit, tipikus ételeit, szoká­sait mutassuk be az olvasóknak. Úgy gondolkodtunk, hogy a sokaknak megfizethetetlen, gyönyörű kiállítású szakácskönyvek, drága magazinok mellett érdemes egy népszerű, az egyszerű háziasszonyok által is megvásárolható olcsó, de tartalmilag egyáltalán nem igénytelen sorozatot vinni a nyomtatott lapok piacára. Aki elindul Olaszországba, zsebre vághatja, aki itthon marad, sorozatot állíthat össze az egyes számokból. Nos ezt a témát választotta az az magazin aminek a sajtóbemutatója volt a napokban.

Szándékuk az, hogy a helyi élelmiszerek, ételek megismertetése mellett tegyék az írások mellé sok-sok itthon is elkészíthető receptet. Szórakoztató, olvasmányos formá­ban adjunk egy kis történelmet, egy csipet kultúrát. „Ez meg az" rovatukban a tárgyalt vidék kuriózumaiból, furcsaságaiból szemezgetnek, kitérnek a régió és Magyarország múltbéli és jelen kapcsolataira, emlékeznek és emlékeztetnek a régióból elszármazott hírességekre, bemutatják kint élő magyarokat, itt élő olaszokat. Publikálnak egy olasz gasztronómiai szótárfélét is folytatólagosan A-tól Z-ig, de sorra bemutatják majd a kü­lönleges, egyedi olasz élelmiszereket is, így például az extraszűz olívaolajat, a kávét, a balzsamecetet, a tésztát, vagy a fagylaltot. A kiadvány utolsó blokkja a turizmusé. A cél: vonzó turisztikai célpontként bemutatni a régiókat. Bemutatják a látványosságokat, furcsaságokat, a falusi turizmus nyújtotta lehetőségeket, a gasztronómiához kapcsolódó népszerű helyi rendezvényekről szóló információkkal kiegészítve. Ha az olvasónak van kedve játszani velük, akkor, szerencsés esetben nyerhet is ezt, azt.

Húsz régió, húsz szám. Egy régióval sem kivételeznek. Elfogultság nélkül északról dél­re, keletről nyugatra haladnak. Terveik szerint 2011-ben az indulás dátumától függő­en megjelenne havonta egy, azaz összesen négy szám. 2012-ben pedig vagy tizenegy, vagy tizenkét szám. A régiók sorrendje a következő: Friuli-Venezia Giulia, Trentino-AIto Adige/Südtirol, Veneto, Lombardia, Valle d'Aosta és Piemonte, Liguria, Emilia-Romagna, Marche, Toscana, Umbria, Lazio, Abruzzo, Molise, Puglia, Campania, Basilicata, Sardegna, Calabria, Sicilia.

A lap kiadója a Mobilkiadó. Small is beautiful…A kicsi szép… 1989-ben született és, ki hinné…, ma már huszonéves felnőtté cseperedett. Ha vissza­gondolnak a kezdetekre, maguk is elcsodálkoznak azon, milyen óriási változások zaj­lottak le azóta a világban, ezen belül természetes, hogy a szűk szakmai mikrokozmoszuk sem maradhatott a régi. Mint akkoriban minden kiadó, ők is úgy gondolták, hogy elsősorban nagy irodalmi művek jönnek majd ki a kezünk alól…

 

Aztán jött a könyvkiadás és a könyvkereskedelem válsága, kénytelenek voltak feladni az álmaikat, és elkezdtek mások megrendelésre dolgozni. Vagyis együtt haladtak a változásokkal, közben igyekeztek befogadni az új technikákat is. Az út során ők is vál­toztak éppen úgy, ahogy a lehetőségek szélesedésével változtak a megrendelők szükségletei, igényei. Voltak és vannak megrendelőik, akikkel együtt tették meg ezt az utat, de mindig van, aki megy, és természetesen mindig jönnek újak is. Nem lettek nagyok. Kis „család"-ként indultak, és azok is maradtak. Hosszú idő után ez az első saját termék, amivel megjelennek a piacon… A szerkesztő ré­gen dédelgetett álma ez a kiadvány. Neki, és „csapata" szinte minden tagjának az olasz az „apanyelve". Sokévi olaszországi tartózkodás után tele van a fejük, a szívük személyes itáliai élményekkel, tudással, ismerettel, vagyis kicsit „örökbefogadott olasznak" is tart­ják magukat. Bíznak abban, hogy ez a „személyesség" át is jön az írásokból. Az olvasó tetszé­sét, szeretetét azonban semmi nem pótolja.

On-line „ízes Itália a www.mobilkiado.hu oldalán

Most, az indulásnál arra futotta az erejükből, hogy a Mobil Kiadó web oldalán belül létrehoztak egy ízes Itália menüpontot. Oda kattintva az olvasó az egyes lapszámokból kimaradt anyagokat talál, étvágygerjesztőt a nyomtatott változat írásaiból, előzetest a következő számból, és ami a legfontosabb, a kvíz játékban on-line módon is részt vehet az, aki „lusta" postán visszaküldeni a megoldást de van internet hozzáférése.

Mint a sajtótájékoztatón hangsúlyozták: Köszönet illeti mindazokat, legyenek azok intézmények, cégek, vagy magánszemélyek, olaszok, vagy magyarok, akik bíztak, bíznak bennünk, bíznak ebben a projektben és hir­detéssel, szponzorációval, termékekkel, kapcsolataik mozgósításával, ötleteikkel segítet­ték és remélhetőleg a jövőben is segítik a munkánkat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük