Az OTP Bank nagy hangsúlyt fektet a költségek optimalizálására, az utóbbi évben a telekommunikációs költségeit csökkentette 35%-kal.

 

Az OTP Bank nagy hangsúlyt fektet a költségek optimalizálására, az utóbbi évben a telekommunikációs költségeit csökkentette 35%-kal.

A legnagyobb hazai bank felismerte, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.

A vezetékes hang és adat, a mobil hang és adat költségeinek és a használati szokásainak felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, és ennek ellenőrzése, finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP Bank számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2000 ATM- és több mint 38 000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát. Ráadásul a hitelintézet, a SciamuSszal karöltve minden nagy szolgáltatóval tárgyalt az új árakról, feltételekről. A több mint 1 éves projekt eredményeként a SciamuS közel 35%-os megtakarítást ért el a telekommunikációs infrastruktúrán, ami éves szinten több mint 800 millió forint költségcsökkentést jelent a banknak.

A legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésen sikerült realizálni, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ez a forgalomcsökkenés a mobil hang forgalomnál jelenik meg növekményként, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30%-os megtakarítást. Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet. A költségcsökkentést a SciamuS nem kizárólag a díjak csökkentésével érte el, hanem olyan technikai, technológiai újításokkal, mint az ATM-ek kapcsolatának mobiladat forgalomra való átállítása. Ezzel a lépéssel az OTP Bank az első olyan hitelintézet Magyarországon, amely változatlan minőséggel és rendelkezésre állással használja az egyik legújabb adatátviteli csatornát, a mobiladat szolgáltatást.

Az együttműködés – amelyben az OTP Bank ésszerű költségcsökkentési törekvése volt a meghatározó – eredményei, tapasztalatai alkalmazhatóak más nagyvállalatokra is, amelyeknél a telekommunikációs infrastruktúrát a komplexitás jellemzi.

http://www.otpbank.hu/

http://www.sciamus.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük