A China Travel Service nevű kínai turisztikai óriáscég tárgyalásokat kezdett a kínai Dengfeng város vezetésével arról, hogy igazi turistaközponttá alakítsák az 1500 éves shaolin kolostort.

A China Travel Service nevű kínai turisztikai óriáscég tárgyalásokat kezdett a kínai Dengfeng város vezetésével arról, hogy igazi turistaközponttá alakítsák az 1500 éves shaolin kolostort.

A kung fu és a Zen buddhizmus bölcsőjeként számon tartott kolostor tavaly csupán a belépőkből tízmillió eurónak megfelelő összeget könyvelhetett el. Teljes bevételét növeli ezen felül a gyógyhatású készítmények eladásából, illetve a szerzetesek harcművészeti bemutatóiból származó jövedelem – írja az AsiaNews.

Hivatalos közlések szerint a kolostornak nem lesz tulajdonrésze a létrehozandó közös vállalkozásokban, és Shi Yongxin apát mit sem tud a fejleményekről. Sok hívő szerint azonban éppen az apát a felelős azért, hogy az imádság helye mára turistalátványosság lett, és ő áll a mostani kezdeményezés mögött is. A köztudottan luxusigényekkel rendelkező vezető tavaly az újságok címoldalára került, amikor az áldását kérő üzletemberektől húszezer eurót, a városvezetéstől pedig – a helyi gazdaság erősítéséért – egy százezer eurót érő luxusterepjárót fogadott el. 2009 elején egy magáncég „ajándékozott" neki egy 16 300 euro értékű, arannyal szőtt ruhát, amelyet tizenegy hónapig tartó huzavona után nemrég visszaadott a cégnek. Shi Yongxin egy interjúban elmondta a Hunan televíziónak: nem áll szándékában kiárusítani a kolostort, amely „megfizethetetlen kulturális örökséget" őriz.

Magyar Kurír

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük