Foto:Chevrolet/pressFoto:Chevrolet/pressA Chevrolet bejelentette, hogy együttműködésre lép kaliforniai közüzemekkel a villanyautók használatának és infrastruktúrájának tanulmányozására.

Foto:Chevrolet/pressFoto:Chevrolet/pressA Chevrolet bejelentette, hogy együttműködésre lép kaliforniai közüzemekkel a villanyautók használatának és infrastruktúrájának tanulmányozására.

 

   A Chevrolet a Los Angeles-i Autó Szalon alkalmával jelentette be, hogy kiterjesztett hatótávolságú Volt villanyautója a jövő év vége felé lesz kapható Kaliforniában, az Egyesült Államok legnagyobb újautó-piacán. Az Egyesült Államok tovvábbi régiói hamarosan következnek.

A Chevrolet partneri viszonyra lépett három kaliforniai közüzemmel és az Elektromos Energetikai Kutatóintézettel (Electric Power Research Institute – EPRI), hogy tartós, életszerű demonstráció és tesztelés során mutassák be az ügyfeleknek a villanyautókat és a közlekedés fejlett villamosítását, illetve közösen oldják meg a járművek feltöltését, kikövezve ezzel az utat a kereskedelmi hasznosítás előtt.

Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma alá tartozó Közlekedésvillamosítási Kezdeményezés által az Amerikai Visszanyerési és Újra-befektetési Törvény értelmében rendelkezésre bocsátott 30 millió dollárból gazdálkodó program vezetője a General Motors.

"Természetesnek tartom, hogy Kalifornia a Volt első számú piaca. Nemcsak azért, mert itt adják el a legtöbb autót, hanem azért is, mert a kaliforniaiak arról ismertek, hogy elsőként alkalmazzák az úttörő technikákat," – mondta Brent Dewar, a GM Chevrolet márkáért felelős alelnöke.

A Volt sorozatgyártásának kezdetét 2010 végére tervezik, az árakat azonban még nem hozták nyilvánosságra. Azok a régiók – köztük Kalifornia – ahol az autó elsőként kapható lesz, lényeges szerepet játszanak annak megítélésében, hogy mennyire kész a piac a villanyautók fogadására.

A GM együttműködik Észak-Amerika kulcsfontosságú közüzemeivel, hogy minden területen idejében előkészítse a kiskereskedelmi forgalmazást. A Volt európai értékesítését 2011 végétől kezdi majd a Chevrolet.

A kutatási és demonstrációs program keretében a Chevrolet több mint száz darab Volt autót ad át a résztvevőknek, hogy két évig használják őket flottájukban. A Chevrolet az OnStar telematikai rendszer segítségével is gyűjti a járművek üzemi adatait és a használók visszajelzéseit, amelyeket aztán felhasznál a járművek tökéletesítésére, további fejlesztésére.

Mivel a Volt bárhol egyszerűen feltölthető, a program kiterjed több mint ötszáz töltőállomás létesítésére lakóhelyeken, munkahelyeken és közterületeken. A kísérleti töltőállomásokon kipróbálják a járművek töltési folyamatát, és visszajelzéseket kapnak az ügyfelektől.

Wayne Brannon, a Chevrolet európai elnöke szerint: "Nagyon örülünk a mai bejelentésnek. Kaliforniai működésünk és partnereink útján nyert információk és tapasztalatok nagyon hasznosak lesznek számunkra abban, hogy kidolgozzuk a Chevrolet Volt európai bemutatásának és értékesítésének tervét."

A Chevrolet Volt egy jövőbemutató villanyautó. Akár 60 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, anélkül, hogy benzint fogyasztana, vagy kipufogógázt bocsátana ki. Amikor lemerül a lítiumion-akkumulátor, simán beindul a motor-generátor egység, hogy bő ötszáz kilométerre növelje a hatótávot. Tankolni vagy akkumulátort tölteni csak ezután kell. Ám a Volt többet jelent, mint egy korszerű elektromos hajtási rendszert: magasabb szintre emeli a személyreszabottság, a visszajelzés és az interaktivitás lehetőségeit.

A digitális műszeregységbe foglalt „hatékonyságmérő" például valósidejű tájékoztatást ad a hajtómű működéséről. A fűtő-hűtő rendszernek háromféle hatékonyságú üzemmódja van, ha pedig megnyomjuk a „zöld levél" gombot, tájékoztatást kapunk a jármű energiafelhasználásáról illetve töltéséről.

Az autós a kocsiból, vagy távvezérléssel megszabhatja, hogy milyen menetrend szerint menjen végbe a töltés, kihasználva a kedvező napszakot vagy áramtarifát. Maga a Volt hallható és látható figyelmeztetést ad a be- és kikapcsolásról, illetve a töltés aktiválásáról.

Az autószalont megelőzően Los Angelesben minden a Volt körül forgott. Kedden a floridai David Thomas első ügyfélként vezethetett egy sorozatgyártás előtti Voltot, miután megnyert egy országos vetélkedőt, amelyben el kellett nevezni a Volt egyik kékeszöld színárnyalatát – a név a Viridian Joule lett.

http://www.chevrolet.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük