Idén a nagy európai légitársaságok közül csak a Turkish Airline került be a világ 10 legjobb légitársasága közé. A piaci igények alapján egyre inkább „elfapadosodó" európai piac a minőséget mennyiségre váltja, így próbálván megőrizni versenyképességét a folyamatosan bővülő piacon.  

Idén a nagy európai légitársaságok közül csak a Turkish Airline került be a világ 10 legjobb légitársasága közé. A piaci igények alapján egyre inkább „elfapadosodó" európai piac a minőséget mennyiségre váltja, így próbálván megőrizni versenyképességét a folyamatosan bővülő piacon.  

Az árak alacsonyabban tartása érdekében egyre több légitársaság kényszerül szolgáltatásainak egy részét fizetőssé tenni, amelynek eredményeképp viszont nehezen veszik fel a versenyt minőség tekintetében az olyan hagyományos légitársaságokkal, akik versenyelőnyüket a kényelmi szolgáltatások ingyenes biztosításában látják. Ezt támasztja alá az utasok visszajelzései alapján odaítélt „Év légitársasága" díj is, amelyet 2013-ban a kivételes szolgáltatásairól, különleges szórakoztató programjairól és dizájn megoldásairól híres Emirates nyerte el. A dubai székhelyű légitársaság két év után vette át az első helyet az idén második Qatar Airwaystől.

A Skytrax globális felmérésében több mint 18 millió légiutas vett részt a világ 160 országából, akik 41 indikátor alapján értékelték a több mint 200 légitársaságot. A toplistán taroltak az ázsiai és a közel-keleti szállítók, míg a hagyományos nagy európai és amerikai légtársaságok közül csak a Turkish Airlines jutott be az legjobb tízbe. A legjobb európai légitársaság címet szintén a Turkish Airlines kapta, az európai fapados szegmensből pedig a Norwegant választották legjobbnak, amely sok év után az EasyJetet váltotta az első helyen.

„A fapados légitársaságok térnyerése egyértelműen az európai piac gyökeres átalakulását eredményezte. Noha a repülés egyre több ember számára válik elérhetővé, egyre bonyolultabb és fárasztóbb utazási forma, ugyanis a légiutak és repterek telítettsége miatt egyre gyakoribbak a késések, s egy-egy kisebb csúszás tovább gyűrűzve tetemes késéseket, akár járattörléseket is eredményezhet. Mindezek visszaszorítására és az utasok jogainak védelme érdekében az Európai Unió megalkotott egy rendeletet, amelynek értelmében az utasokat 3 óránál hosszabb késés, járattörlés, illetve túlfoglalás esetén kártérítés illeti meg, így próbálván meg korlátok közé szorítani a légitársaságokat." – mondta el a meglepő eredmény kapcsán Schulhof Barbara a flight-refund.eu ügyvezetője.

Az Európai Unió repterein évente mintegy 776 millió utas fordul meg, ebből a magyar utasok száma mintegy 9 millió főre tehető. Az utazások 44%-a a tagállamok között bonyolódik, az utasok 35%-ának pedig az unión kívül eső úti célja van.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük