Mostantól a legnagyobb befogadóképességű Boeing 737-essel közlekedik a KLM holland légitársaság Amszterdam és Budapest között, hogy ki tudja elégíteni az egyre növekvő igényeket. A KLM-nél kétosztályos elrendezésben 180 utast képes elhozni a fedélzetén a leghosszabb „kis-Boeing".

 

Mostantól a legnagyobb befogadóképességű Boeing 737-essel közlekedik a KLM holland légitársaság Amszterdam és Budapest között, hogy ki tudja elégíteni az egyre növekvő igényeket. A KLM-nél kétosztályos elrendezésben 180 utast képes elhozni a fedélzetén a leghosszabb „kis-Boeing".

 

2012. szeptember 4. -én pontosan 12.33 óra volt, amikor a KLM holland légitársaság Boeing 737-900 típusú gépe simán landolt a Budapest Airport 31 R futópályáján, azaz a 2. pályán. A gép telt házzal érkezett Amszterdamból, úgy hogy a holland légitársaság jól döntött, amikor a hivatalos menetrendben is ettől kezdve a 900-as változatú Boeingot szerepelteti a budapesti járaton, hiszen olyan nagy az érdeklődés a nyári szezonban a magyar fővárosba tartó járatok iránt. A 180 személyes kapacitású KLM-gép business- és turista osztályú utasokat hozott Budapestre.

 

A KLM napi három járatot teljesít Budapest és Amszterdam között, ezek sorrendben 6.20-kor, 13.15-kor és 17.00-kor indulnak a magyar fővárosból. Emellett a KLM 100 %-os leányvállalata, a Transavia diszkont légitársaság is heti négyszer (hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap) közlekedik Budapest és Amszterdam között. A schipoli (Amszterdam) repülőtér Európa egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontja, a tavalyi évben 49,7 millió utas fordult meg a termináljain. Európa negyedik legnagyobb forgalmú légikikötőjét az utasok 41 %-a használja átszállási pontként, nem véletlen, hogy Schipolon keresztül szinte a világ minden pontjára el lehet jutni. A budapesti utasok jelentős hányada repül tovább Amszterdamból, mint ahogy a tegnapi KLM-géppel is sok észak-amerikai turista érkezett Budapestre.

 

A Boeing 737-900-as az amerikai repülőgépgyár leghosszabb törzsű (42,1 m, legnagyobb felszálló tömeg: 85 tonna) változata, amely tíz méterrel hosszabb, mint a legrövidebb, az egykori Malév által is használt 600-asnál (31,2 m, felszálló tömeg: 66 tonna). Míg a 600-as változat elrendezéstől függően 108-120 utast vehetett a fedélzetére, addig a leghosszabb törzsű 900-as változat akár 215 utassal is repülhet. Mindez nemcsak gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, hanem nagymértékben csökkenti a repülőszemélyzetek átképzésének költségeit is, hiszen a Boeing NG-család bármely tagjára (600-700-800 és 900) kiképzett pilóta automatikusan repülhet bármelyik altípussal. A KLM által most forgalomba állított legújabb, Boeing 737-900-as típusból eddig 52 darab készült, míg maga a 737-es gépcsalád az egyik legnépszerűbb a világ légiközlekedésében. A gyártás 1968-as beindítása óta nem levesebb, mint 7 251 darabot építettek – különféle változatokban (Classic, Next Generation) nem számítva a katonai célra készült gépeket.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük