Péntek éjjel landolt Budapesten a koreai Asiana Airlines első repülőgépe, egyben hivatalosan is az első közvetlen járat, ami Magyarországot és Dél-Koreát köti össze. Az Asiana, ami a második legnagyobb légi szolgáltató Koreában, a  nyári csúcsszezonban közlekedik Budapestre heti egy alkalommal. A járat elindításáért a Budapest Airporttal közösen dolgozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Nemzeti Turisztikai
Ügynökség is.

Péntek éjjel landolt Budapesten a koreai Asiana Airlines első repülőgépe, egyben hivatalosan is az első közvetlen járat, ami Magyarországot és Dél-Koreát köti össze. Az Asiana, ami a második legnagyobb légi szolgáltató Koreában, a  nyári csúcsszezonban közlekedik Budapestre heti egy alkalommal. A járat elindításáért a Budapest Airporttal közösen dolgozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Nemzeti Turisztikai
Ügynökség is.

Először landolt péntek éjjel, 22:25-kor az Asiana Airlines Boeing
777-200ER típusú óriásgépe, ami az első közvetlen járatot
teljesítette Budapest és Szöul között. Az új járat elindítását
még áprilisban jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter és
Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója. Budapest a legelső
közép-európai város a dél-koreai légitársaság térképén,
Európán belül pedig a hatodik desztináció. Az Asiana repülőgépe
összesen 262 utast szállíthat a fedélzetén és kb. 12 óra alatt
teszi meg a Szöul-Budapest utat.

Az Asiana járatai egyelőre augusztus végéig heti egy alkalommal
közlekednek majd charter formájában, vagyis koreai utazásszervezők
csomagban értékesítik a járat ülőhelyeit. Az előzetes
várakozások szerint különösen népszerű lesz a szolgáltatás,
hiszen Magyarországon az elmúlt öt évben megtriplázódott a koreai
látogatók száma, így 2015-ben már meghaladta a 100 ezres
létszámot. A légi utasok esetében 10 %-kal nőtt az ázsiai
országból érkezők száma az elmúlt évben, vagyis a legtöbben még
most is buszokkal érkeznek Magyarországra valamilyen európai körút
során. Éppen ezért fontos előrelépés a közvetlen járat, hiszen a
kinti utazási irodák kifejezetten Magyarországot, mint célállomást
adják el, ami elsősorban a hazai turizmus számára jelent hasznot.

Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője
elmondta, „továbbra is azért dolgozunk, hogy szélesítsük a
kínálatot Budapesten és reméljük, hogy a közeljövőben a charter
szolgáltatást felválthatják a menetrend szerinti járatok. A
turisztikai kereslet hazánk iránt nagyon magas, ráadásul
Magyarországot és Dél-Koreát gazdasági téren is erős szálak
kötik össze, hiszen több koreai nagyvállalat jelentős szereplője a
hazai feldolgozóiparnak. Ennek köszönhetően a légiáru forgalom is
kiemelkedő a két ország között, köszönhetően az olyan
nagyvállalatok befektetéseinek, mint a Samsung, vagy a Hankook."

Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légi fuvarozója,
2014-ben 17,3 millió utast szállítottak, legfrissebb
járathálózatuk pedig 26 ország 98 repülőterére terjed ki. Az
Asiana Airlines flottájában 72 utasszállító repülőgép van,
köztük a jelenleg legnagyobbnak számító Airbus A380-as, emellett 11
teherszállító, amik főként a Boeing 747-es különböző
változatai. A koreai légitársaság 2003 óta a Star Alliance
légitársasági szövetség tagja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük