http://www.arenaplaza.hu/http://www.arenaplaza.hu/ Idén új alapokra helyeződhet a hazai bevásárlóközpontok kapcsolata a vevőkkel és az üzlettulajdonosokkal egyaránt. A budapesti Arena Plaza új trendet indított azzal, hogy bevezette a kuponrendszert, vagyis első alkalommal április 16-án kuponos szerdát hirdetett – méghozzá egy olyan vásárlói rétegnek, amely nem az úgynevezett „gazdaságos" megoldások iránti érdeklődéséről, hanem a prémium márkák iránti elköteleződéséről ismert.

http://www.arenaplaza.hu/http://www.arenaplaza.hu/ Idén új alapokra helyeződhet a hazai bevásárlóközpontok kapcsolata a vevőkkel és az üzlettulajdonosokkal egyaránt. A budapesti Arena Plaza új trendet indított azzal, hogy bevezette a kuponrendszert, vagyis első alkalommal április 16-án kuponos szerdát hirdetett – méghozzá egy olyan vásárlói rétegnek, amely nem az úgynevezett „gazdaságos" megoldások iránti érdeklődéséről, hanem a prémium márkák iránti elköteleződéséről ismert.

 

 A hazai piacon ebben a formában eddig nem alkalmazott kuponrendszert az Arena Plaza úttörő kísérletnek szánta, amely azonban meghozta gyümölcsét: a kuponos szerda már első alkalommal közel 20%-kal növelte meg a bevásárlóközpont látogatottságát, jelentősen emelkedett az üzletek forgalma és a parkolóház is nagyüzemben dolgozott.

Az akció újszerűsége többek között annak is köszönhető, hogy az Arena Plaza felismerte a tényt, hogy nemcsak a szűkösebb anyagi helyzetű vásárlók viselkednek árérzékeny módon, hanem a felsőbb szegmensek, a prémium márkák közönségére is lehet hatni a komoly kedvezményekkel – de persze valóban minőségi termékeket és exkluzív shoppingolási körülményeket kell biztosítani számukra.

Az első nap tapasztalatai szerint az akció beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a látogatószám az előző hetihez képest közel 20%-kal nőtt. A parkolóházban parkoló autók száma közel 25%-kal növekedett, az áruházban eltöltött órák száma is szignifikánsan megemelkedett. Az adatok elemzése azt mutatja, hogy a vásárlóközönség egésze, de különösen az autós – tehát a tehetősebb – vásárlók igen kedvezően reagáltak az Arena úttörő kezdeményezésére.

Magyarországon még szokatlan, hogy egy pláza a prémium márkák és termékek körében is szembenézzen a fogyasztók árérzékenységével. Egyes magazinok, kisebb boltok szoktak ugyan élni a kuponos akciózás eszközével, de az ilyen esetekben a vásárlók csak egy szűk termékkategóriához, vagy többféle termékhez, de területileg szétszórva juthatnak csak hozzá. Az Arena Plaza magyarországi kezdeményezése abban úttörő, hogy elsőként kínál rendszeres és tervezhető hozzájutási lehetőséget egy helyen, egy időben, élvonalbeli világmárkák legfrissebb kínálatához jelentős, 20%-os kedvezmény mellett. Fontos kiemelni, hogy nem outlet típusú vagy szezonális akcióról van szó, mivel az Arena kuponos szerdáján az akcióba bevont világmárkák teljes aktuális kínálatára vonatkozik a kedvezmény, tehát nem a kifutó vagy előző évi modellekre.

Az Arena által hazánkban bevezetett új kereskedelmi koncepció révén az Arena Plaza nemcsak a fogyasztókat kényezteti, hanem nyilvánvalóvá teszi, hogy jó befektetés az Arenában üzlettulajdonosnak is lenni.

Az „Arena Szerda" névre keresztelt koncepció lényege, hogy minden hónap egyik szerdáján 20%-os kedvezménnyel lehet vásárolni azokban az üzletekben, melyek csatlakoztak az akcióhoz. Ez az első olyan kuponos marketing akció, mely megszokott rendszerességgel és állandó partnerekkel kívánja vásárlásra ösztönözni a pénztárcájára érzékeny, de minőségre és exkluzivitásra vágyó magyar közönséget. Mindemellett a kuponok beszerzése sem jelent akadályt a vásárlónak, hiszen ezek a plázában helyben megtalálhatóak, illetve letölthetőek az Arena Plaza honlapjáról. A kuponos szerdában áprilisban 26 üzlet vett részt, és ez a szám – az első kereskedői visszajelzések alapján – a jövőben dinamikusan bővülni fog.

A következő „Arena Szerda" május 14-én lesz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük