Az alkalmazottak elkötelezettségének fejlesztése az egyik kiút- Tréning helyett tanulási folyamatok – Dale Carnegie újra Magyarországon.

Az alkalmazottak elkötelezettségének fejlesztése az egyik kiút- Tréning helyett tanulási folyamatok – Dale Carnegie újra Magyarországon.

 

   Ha a leépítések elkerülhetetlenné váltak is, talán nem túl utópisztikus célnak tűnik a vállalat alkalmazásában maradt dolgozók biztonságérzetének ismételt megteremtése, elkötelezettségének fejlesztése és ezzel legfőbb célként a munka hatékonyságának növelése.

Az amerikai Dale Carnegie & Associates 15 évre szóló képviseleti szerződést írt alá a belga-magyar CDA-Csoporttal, így több év kihagyás után ismét a magyar cégek fejlődését szolgálhatják a közel 100 éve számtalan sikeres szervezet által alkalmazott Dale Carnegie vállalat-fejlesztési technikák.

Az elmúlt hónapokban szinte örökzöld témává váló gazdasági válságról elsőként leggyakrabban a költségcsökkentés jut a vállalatvezetők eszébe – ezek között is főleg a HR költségek megkurtítására kerül sor. Kérdés, hogy a vállalat hosszú távú érdekeit szolgálja-e, ha a nehéz időkben a legfontosabb „vagyonát", az emberi erőforrást elhanyagolja.

„Talán nem a legoptimálisabb lélektani pillanatban kezdte meg működését a teljesen új csapattal felállt Dale Carnegie Magyarország, hiszen a gazdasági válság költségcsökkentései között szinte mindenhol az első helyen szerepelnek a HR költségek, sőt hónapok óta a tömeges leépítésektől hangos a sajtó. Mégis hiszünk abban, hogy a hosszú távon felelősen gondolkodó vállalatvezetők felismerik: a legfontosabb erőforrásuk az elkötelezett munkavállaló." – mondta Dicsőfi Balázs, a Dale Carnegie Magyarország vezető tanácsadója.

A ma 75 országban jelen lévő, 96 év szervezetfejlesztési tapasztalattal rendelkező Dale Carnegie Training az akkori Franchise partnerén keresztül a 90-es évek elején jelent meg először Magyarországon. A vállalkozás sikeresen indult, árbevétele alapján önálló tréningcégként piacvezető szerepet töltött be.

Ezen időszak alatt olyan vezető cégek fejlesztési partnere volt, mint a T-Mobile, az Axelero Zrt., a Borsodi Sörgyár, az Erste Bank, az Erste Biztosító, az Ernst & Young, a Kürt Computer, a Herendi Porcelánmanufaktúra, az FHB, a Tesco, az Union Biztosító, az Uniqa Biztosító, vagy éppen az akkori AB Aegon Biztosító.

A 15 évre szóló franchise jog lejárta és két év képviseleti szünet után 2007-ben a Dale Carnegie & Associates új tendert írt ki, amelyen az egyébként kríziskezeléssel és interim managementtel foglalkozó CDA-Group nyerte el a magyarországi jogokat újabb 15 évre. (A CDA Csoport által megalapított Dale Carnegie Magyarországot DCT Magyarország Kft. néven 2008 májusában jegyezte be a cégbíróság.)

A tréning esemény, a munkatársak fejlesztése viszont folyamat
A költségcsökkentések idejét éljük. A vállalatok sokszor gyors és olcsó „instant" eszközöket keresnek, amelyekkel azonnali bajaikra keresik az írt. Sokan egy, maximum kétnapos tréningeket vásárolnak, és azt várják tőle, hogy ettől aztán egy csapásra megoldódik minden bajuk. – „Magyarországon a vállalatok többsége még mindig tréningek vásárlásában gondolkodik és nem fejlesztési folyamatokban – ez az a szemlélet, aminek a formálásában a Dale Carnegie aktív szerepet kíván betölteni."

A Dale Carnegie folyamat – az ügyvezető szerint – nem hagyományos képzési módszertan. Ennek ellenére a procedúra ismerősen kezdődik: a Dale Carnegie módszer is a vállalat jelenlegi helyzetéből és a megfogalmazott célokból kiindulva, az ügyféllel közösen, workshop keretei között határozza meg a fejleszteni kívánt területet. Ami a többletet jelenti más tréning és szervezetfejlesztő cégekhez képest, hogy az így meghatározott cél elérésére a rendelkezésre álló, évtizedek alatt számtalanszor, a világ sok országában kipróbált, több mint 150 tréningmodulból rövid idő alatt testreszabott vállalati megoldásokat dolgoznak ki.

Csak az taníthat, aki gyakorlatban már bizonyított
A trénerek kompetenciájával kapcsolatosan gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon tud-e hitelesen például vezetőket tanítani az, aki életében nem vezetett céget. Nemzetközi elvárás, hogy a Dale Carnegie tréneri csapatába csak olyan vállalati szakemberek kerülhetnek be, akik már bizonyított üzleti eredményekkel rendelkeznek. Ez Magyarországon azt jelentette, hogy 42 jeletkezőből a szigorú, ISO minősített folyamat során 11 trénert választottak ki, akik amerikai Master trénerek vezetésével 20 hetes intenzív tanfolyamon ismerték meg a módszereket és folyamatokat, és választották ki a számukra megfelelő szakterületeket, ahol tréninget fognak tartani.

A nagyvállalati célcsoportnak fejlesztett több mint 150 modulból álló testre szabott vállalati megoldások mellett a cég négy Mesterkurzust és egy kifejezetten Kis – és Középvállalatokra fejlesztett Management Akadémiát is jegyez kínálata között olyan fontos területeket felölelve, mint a kommunikáció és hatékony emberi kapcsolatok, a vezetés, az értékesítés, vagy a prezentáció. Mindezek természetesen hozzáférhetőek un. nyitott tréningként, amelyen magánemberként bárki részt vehet, de vállalati csoportok számára kedvező feltételek mellett dolgozzák ki a szakértők a megfelelő kombinációt.

A Dale Carnegie Training világszerte jelenleg kb. 3.000 trénerrel dolgozik.

Trénereik mindegyike keresztülment az ISO 9001 minősítésű kiválasztási és fejlesztési folyamaton. Az ötlépcsős folyamat során trénereik saját oktatási szakterületükre vagy szakterületeikre szereznek minősítést, majd trénerasszisztensként tesznek szert gyakorlatra. Jogosultságot önállóan tréning vezetésére csak ezek után kapnak.

Egy-egy szakirányra maximum három évig érvényes a kiadott engedély, ennek során is évente Master-tréner által tartott kötelező frissítő tréningen vesznek részt. Három év után szükséges a Dale Carnegie tréneri minősítés ismételt megszerzése.

A megalakulás óta eltelt időszakban a cég trénereinek kiválasztása és kiképzése után számos bemutató tréningen vehettek részt az érdeklődő vállalatvezetők és gőzerővel indult el a kapcsolatépítés.

Az ügyvezető a terveiről még annyit elárult, hogy a gazdasági válságból kivezető úton nem csupán a világhírű módszerrel és eszközrendszerrel szeretné segíteni a magyar vállalatokat, de hamarosan a cég honlapján hozzáférhetőek lesznek a cégmentő csomagnak hívott ajánlatok is. – „Hívhatjuk ezt akciónak is, bár én nem szeretem ezt a szót használni ebben az esetben. – fejti ki az ügyvezető – Mi itt a Dale Carnegie Magyarországnál úgy gondoltuk, hogy a rendelkezésünkre álló eszközeink felhasználásával, mi is hozzá szeretnénk járulni gazdasági válság leküzdéséhez, és ahhoz, hogy minél több magyar cégnél dolgozzanak elkötelezett, lelkes és hatékony munkatársak."

http://www.dalecarnegie.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük