www.mtvzrt.huwww.mtvzrt.hu

A Magyar Televízió ajánlatokat vár a 2010-es dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság közvetítési jogainak részbeni megvételére.

 www.mtvzrt.huwww.mtvzrt.hu

A Magyar Televízió ajánlatokat vár a 2010-es dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság közvetítési jogainak részbeni megvételére.

Rendkívüli helyzet, rendkívüli eszköz. A Magyar Televízió finanszírozási gondokkal küzd, miután 2010-ben elveszíti eddigi összköltségvetésének 35 százalékát, a szabadon felhasználható költségvetési forrásainak pedig a felét. A köztévé ezért spórol, így korlátozni kényszerül például a drága sportközvetítéseket.

Mostanára eldőlt, hogy az MTV speciális formában, lényegében árverésen adja el egy másik tévétársaságnak a 2010-es dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság hazai közvetítési jogait. De nem mindet, hogy a köztévé nézői is láthassanak különlegességeket a sportcsemegéből.  

Az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (EBU) tagjaként az MTV 2007-ben szerezte meg a labdarúgó vb 64 mérkőzésének magyarországi közvetítési jogait – az EBU és a FIFA között kötött megállapodás alapján. Ha viszont a FIFA és a köztévé tulajdonosi testülete hozzájárul, az MTV pénzért átadja a közvetítési jogokat, de úgy, hogy maga is bemutathasson 24 meccset. A közvetíteni kívánt mérkőzések napi első választási joga a vásárló tévétársaságé, a második választás pedig a Magyar Televízióé.

  • A közvetítési jogcsomag minimumára 730 millió forint plusz áfa. Ezen kívül a gyártási költség arányos részét is az együttműködő partnernek kell állnia.

A Magyar Televízió ma 11 médiacéget keresett meg írásban azzal, hogy január 7-ig tegyenek ajánlatot. Egy nappal később, január 8-án a beérkezett legjobb ajánlatra lehet licitálni. Az árverés lezárása után az MTV a legjobb ajánlatot tevővel kezd el a szerződésről egyeztetni. Az MTV – a Kuratórium jóváhagyását követően, majd a FIFA előzetes írásbeli engedélye birtokában – köti meg a szerződést.

A labdarúgó vb mindig az év legnézettebb sporteseménye a világon.  Sport- és reklámértéke páratlan. Az MTV nehéz szívvel, de rákényszerült arra, hogy megtegye ezt a lépést. Nézőink érdekeit vettük figyelembe, amikor olyan megoldást választottunk, hogy a mi képernyőnkön is legyenek izgalmas meccsek" – mondta Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük