Szakemberek szerint idén nyáron az utóbbi éveknél többen utaznak majd belföldön, ennek következtében többen látogatnak majd a Balaton partjára is. Akik megteszik, olyan újításokra számíthatnak, mint a Coke Club által most összehozott fehér homokos „magyar tengerpart", ami az egyik legnagyobb siófoki látványosságnak ígérkezik.

 

Szakemberek szerint idén nyáron az utóbbi éveknél többen utaznak majd belföldön, ennek következtében többen látogatnak majd a Balaton partjára is. Akik megteszik, olyan újításokra számíthatnak, mint a Coke Club által most összehozott fehér homokos „magyar tengerpart", ami az egyik legnagyobb siófoki látványosságnak ígérkezik.

A Balaton az utóbbi években visszanyerte régi vonzerejét. A belföldi vendégforgalom átvette a vezető szerepet, 2008-ban már 100-ból 58 vendégéjszaka a magyaroké volt. Nyaranta több százezren keresik fel a part menti üdülővárosokat – köztük az egyik leggyorsabban fejlődőt, Siófokot, ami 2008-ban a negyedik legnépszerűbb magyarországi úti cél volt.

2009-ben több tényező is azt vetíti előre, hogy idén nyáron a szokásosnál többen választják majd a Balatont nyaralásuk célpontjául. A világgazdasági válság nyomán gyengülő forint drágává teszi a külföldi utazásokat. A válság hatására várhatóan a belföldi utazási célpontok kerülnek idén előtérbe. A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint a belföldi főutazások legnépszerűbb célja a Balaton, hiszen az utazók 35,2 százaléka választja. A második helyen Észak-Magyarország áll 14,1 százalékkal és ezt követi az Észak-Alföld 10 százalékkal. A trendet tovább erősítheti, hogy éppen erre buzdítanak bennünket számos helyen, hiszen 2009 a Kulturális Turizmus Éve hazánkban, mely során a szolgáltatók színvonalasabbnál színvonalasabb kikapcsolódási lehetőségeket kínálnak.

Szintén a szűkebbre fogott nyaralási kasszáknak tudható be, hogy az utazók kevesebb szolgáltatásra szánnak pénzt, ugyanakkor azoktól magasabb színvonalat várnak el. Márpedig a Balaton az utóbbi években jelentős fejlődésen ment keresztül. Infrastrukturális fejlesztések zajlanak mind a strandok, mind a szállás- és vendéglátóhelyek terén, a tó vízminősége pedig évek óta kitűnő.

A siófoki Coke Club pedig most igazi fehér homokos „tengerpartot" hozott össze. Nem kell feltétlenül Varaderóra vagy Észak-Afrikába utazni azért, hogy gyönyörű környezetben, a képeslapokról ismert fehér homokon süttessük magunkat. És még csak nem is kellett uszályokkal a tengerentúlról ideszállíttatni több tonnányi homokot. A Balaton-part új nevezetessége ugyanis „magyar termék", az egykori Pannon-tengernek köszönhetően Fehérvárcsurgón bányásszák 800-1200 méter mélyről.

A tengerparti hangulat mellett a Coke Club 2009-ben ismét számos egyedi és különleges programot kínál. Az idei Coke Club – MTV Icon koncerteken ezúttal a Hungária, az Edda és Demjén Ferenc slágereit dolgozza fel 12-12 zenekar. Az előadókhoz még csatlakozhat egy-egy amatőr zenekar is. A http://www.cokeclub.hu/ weboldalon található pályázatra jelentkezhetnek azok az ifjú titánok, akik szeretnének több ezer ember előtt játszani a nagyok előtt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük