Kevesebb, mint két hónapos intenzív, nehéz, kemény, de eredményes tárgyalássorozat után március 28-án, pénteken a Malév Zrt. vezetése és a légitársaság öt reprezentatív szakszervezete megegyezésre jutottak és megállapodtak az új Kollektív Szerződésről. Az új KSZ aláírására április 2-án került sor. 

 Kevesebb, mint két hónapos intenzív, nehéz, kemény, de eredményes tárgyalássorozat után március 28-án, pénteken a Malév Zrt. vezetése és a légitársaság öt reprezentatív szakszervezete megegyezésre jutottak és megállapodtak az új Kollektív Szerződésről. Az új KSZ aláírására április 2-án került sor. 

Az új Kollektív Szerződés piackonform, rugalmas foglalkoztatást biztosító korszerű szabályrendszer, mely a korábbiakhoz képest több lényeges változást tartalmaz:

Egyszerűbb, átláthatóbb szerkezet:

Az új KSZ szerkezete egyszerűbb lett: a törzsrész mellett a korábbi hat helyett csak a speciális munka- és pihenő idő szabályokat igénylő pilóták és légi-utaskísérők esetére készült két szakterületi függelék és a kilenccel szemben öt melléklet képezi részeit.

Az új KSZ lehetővé teszi, hogy a menedzsment számos belső szabályozást a jövőben önállóan csak a Munka Törvénykönyve (MT) szerinti kötelező véleményeztetési illetve konzultációs eljárások után hozhasson meg vagy módosítson.

Rugalmasabb munkarendek:

A légitársaság hosszú távú versenyképességét szolgálja, hogy a Kollektív Szerződésben sikerült kihasználni az MT adta lehetőségeket úgy, hogy a legrugalmasabb munkarendek kerültek az új szabálykészletbe, melyek mindenben megfelelnek a légiközlekedésre vonatkozó speciális nemzetközi előírásoknak is.  Az új KSZ a rövid távú járatokon megemelte az éves repült óra limitet úgy, hogy nem használta ki a törvény adta éves 900 órás lehetőséget. A vállalat számára a több mint 10 %-kal, évi 850 órára felemelt limit hozzájárul a Malév versenyképességének javulásához, ugyanakkor ilyen leterhelés mellett is biztosítható, hogy a hajózó személyzet mindenkor kipihenten végezze repülési feladatát.

Korszerűbb juttatási rendszer

 Megegyezés született arról, hogy a Malév is bevezeti a modern, korszerű cafeteria rendszert, ezzel a lehetőségek széles körét tárja a dolgozók elé az éves szinten 400 ezer Ft/fő adómentes keret felhasználására.

Megegyezés született a pilótákkal és légi-utaskísérőkkel továbbá arról, hogy a jelenleg alkalmazott bérezési struktúrájukat munkáltatóval közösen úgy alakítják át, hogy az ténylegesen tükrözze a munkateljesítményt, a hozzáállást, és természetesen értékelje a tapasztalatokat is.

Seniority rendszer

Megegyezés született a pilótákkal és légi-utaskísérőkkel abban is, hogy amennyiben a Malév létszámcsökkentésre kényszerül, akkor a munkáltató és az érintett szakszervezet által alakított közös bizottság egyeztet a leépítés módjáról.

Egyéb juttatások

A tárgyalások során arról is megállapodás született, hogy a januárban módosított ID szabályzat szerint eltörölt éves egy szabadjegy juttatást 2008. június 1-től a Malév Zrt. újra biztosítja dolgozói részére.

Az érdekképviseletek döntése értelmében az új KSZ aláírói a légitársaság reprezentatív szakszervezetei, így ezt a Kollektív Szerződést most a Malév Zrt. vezérigazgatója mellett öt szakszervezet – Magyar Légiutaskísérők Egyesülete (HUNACCA), Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (HUNALPA), Gazdasági Szakemberek Szakszervezete (GSZSZ), Malév Szakszervezeti Szervezet (MSZSZ), Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezete (RMFSZ) – írta alá.

Az új Kollektív Szerződés által nyújtott lehetőségek révén elérhető megtakarítások becsült értéke éves szinten bruttó 1,5 milliárd Ft. A cafetéria rendszer keretében a vállalat 500 millió Ft-t juttat vissza a munkavállalóknak, így az éves nettó megtakarítás mintegy 1 milliárd Ft-ra tehető. A vezetés ugyanakkor a szakszervezetek részére írásban is megerősítette a korábban szóban többször hangoztatott szándékát, hogy amennyiben a Malév üzleti eredménye pozitívra fordul, kész többletjuttatásokat biztosítani a dolgozóinak.

Leonov Péter vezérigazgató a maratoni egyeztetést követően megköszönve a szakszervezetek konstruktív együttműködését zárszavában kifejtette: „Ésszerű kompromisszum született a felek között, ami a Társaság mostani helyzetében és a jelenlegi piaci körülmények között a cég stabil működtetését és a fejlődés lehetőségét biztosítja"