Eternity II 1.

2007. július 28-án (tegnap) indult el  a világméretû küzdelem az ETERNITY II puzzle megoldásáért. A gyõztes jutalma: 2 millió dollár. Az ETERNITY I egymillió fontos fõdíját egy egyetemista páros nyerte meg 1999-ben.

 Eternity II 1.

2007. július 28-án (tegnap) indult el  a világméretû küzdelem az ETERNITY II puzzle megoldásáért. A gyõztes jutalma: 2 millió dollár. Az ETERNITY I egymillió fontos fõdíját egy egyetemista páros nyerte meg 1999-ben.

A 256 darabból álló puzzle-t az elsõ verzió sikerére és tapasztalataira alapozva nyolc éven keresztül fejlesztették. Piaci bevezetése óta az ETERNITY I köré Európa-szerte hatalmas rajongótábor szervezõdött. A játék különlegessége és egyben nehézsége is abban rejlik, hogy az egész elkészültéig a már összeillesztett részek esetében sem lehetünk soha biztosak abban, hogy amit kiraktunk, az valóban a helyén van. Bármelyik pillanatban kiderülhet, hogy a már kirakott rész nem folytatható, és a feladat kezdõdik elölrõl. Az ETERNITY II esetében a játékosok mindössze három biztos pontra támaszkodnak, a játéknak ugyanis három olyan eleme van, amelynek biztos a helye.

A sajtóbemutatóA ETERNITY feltalálója szerint a több ezer lehetséges megoldás valamelyikére gyakorlatilag bárki rábukkanhat, legyen akár 5, akár 95 éves. A megoldást a vállalkozó kedvûek csapatban is kidolgozhatják, a gyõztesnek járó csekken azonban kizárólag egy személy neve szerepel majd. A nyereményen persze a csapat tagjai belátásuk szerint osztozkodhatnak. Az ETERNITY II-höz magyar website is készült, ahol a látogatók információkat olvashatnak a játékról és kipróbálhatják online próbajáték formájában, ezenkívül különbözõ fórumokon tapasztalataikat is megoszthatják majd egymással.

Hogyan veselkedj neki a megoldásnak?

Eternity II 2.A fõdij kis helyen elfér…Elsõ lépésként helyezzük el a 139-es alapdarabot a táblán. Ezt követõen minden további darabot a mintás felével felfelé fordítva helyezünk el. Illesszünk össze minden színt és szimbólumot annyi szomszédos oldallal, amennyivel lehet. A tábla széleit alkotó elemek szürke oldalukról ismerhetõk fel.

A játék célja, hogy minden egyes darabot úgy helyezzünk el, hogy se hézagok, se átfedések ne maradjanak. A játék kidolgozói szerint több ezer különbözõ kirakási kombináció létezik, amelyek közül csak egyetlen gyõztes megoldás van.

http://www.eternityii.com/http://www.eternityii.com/

Ha úgy véljük, megtaláltuk a helyes megoldást, nincs más dolgunk, mint a lehetõ leggyorsabban beküldeni. A részletekrõl bõvebben a játék hivatalos weboldalán olvashatnak az érdeklõdõk (http://www.eternityii.com/).

A beküldött megoldásokat 2008. december 31-én vizsgálják meg. Ha az elsõ kitûzött dátumig nem születik egyetlen helyes kombináció sem, a beküldési határidõ 2009. december 31-ére módosul. A gyõztes a beküldési határidõ után 14 napon belül értesítést kap e-mailben, illetve telefonon.

A WEB helyen a magyar nyelv is választhatóA WEB helyen a magyar nyelv is választhatóA megoldáshoz a 36 és 72 darabos kulcs puzzle is közelebb vihet, amely remek segítséget jelenthet az ETERNITY II elõtti gyakorláshoz. Ráadásul a gyakorló játékok megoldásának beküldõi további segítséget is kapnak: az ETERNITY II-höz tartozó egy-egy darab helyét a fõjátékban (a három kötött helyû alkotórész mellé).

A játék története

A 209 darabos ETERNITY I puzzle ötlete Christopher Monckton, Margaret Thatcher korábbi politikai tanácsadójának nevéhez fûzõdik, aki tanácsadói munkáját követõen a Today címû brit napilap szerkesztõjeként is dolgozott.

Eternity II 3.A megoldásra a játék megjelenése után öt hónappal bukkant rá egy egyetemista páros. Azt egyelõre azonban senki nem tudja, vajon mennyi idõbe telik majd ugyanez a nyolc éven keresztül fejlesztett Eternity II esetében. Annyi azonban biztos, hogy több ezer megoldási mód létezik.

A játék 1999-es elindítása után igen jelentõs publicitást kapott a világon mindenütt, amiben a kihívás mellett az egymillió fontos fõdíj is nagy szerepet játszott. Az ETERNITY elindulásáról többek között a három legnagyobb brit televízió hírmûsorai is tudósítottak. A játék népszerûségét jól tükrözi, hogy az ETERNITY a maga 35 fontos (kb. 14 000 forint) árával a leggyorsabban fogyó puzzle lett, amelyet az Egyesült Királyságban valaha is piacra dobtak. Az ETERNITY Európában, Törökországban és Ausztráliában is rendkívül kelendõnek bizonyult. Ausztráliában 1999-ben az Év Puzzle-jének választották. A játék népszerûségét még tovább növelte, amikor a kampányért felelõs PR-ügynökség kiszivárogtatta, hogy a játék feltalálója eladja 67 szobás házát, hogy ki tudja fizetni a nyereményt annak a gyõztesnek, aki legkésõbb az év végéig képes megoldani az ETERNITY rejtélyét. Bár a ház eladásáról szóló hír utóbb kacsának bizonyult, a sztori hozzájárult ahhoz, hogy az indulást követõ 18 hónapban mintegy 500 ezer játékot adtak el.

A sajtóbemutató 2.Az ETERNITY I fõdíjának átadása után, nyolcéves elõkészítõ munkát követõen most végre elkészült az ETERNITY II. A játék újítása a hagyományos puzzle-höz képest az egyes darabok sajátos mintázatában rejlik. Az puzzle minden darabja a mintaelemek különbözõ kombinációit tartalmazza, amelyek mindegyikének megvan a helye a rendszerben.

A 2007. július 28-án induló verseny gyõztese 2 millió dollárral lesz gazdagabb. Reméljük a helyes megoldás Magyarországról érkezik majd.

(Képeink a magyar sajtóbemutatón készültek)

Cikkek:

http://index.hu/tech/tudomany/eter0725/

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=170526

http://nol.hu/cikk/457787/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük