Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon – derül ki az Olcsóbbat.hu és az UNAS több mint 2000 webshop partnerének bevonásával készített átfogó piaci elemzésből. A megkérdezett oldaltulajdonosok 68%-ánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.

Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon – derül ki az Olcsóbbat.hu és az UNAS több mint 2000 webshop partnerének bevonásával készített átfogó piaci elemzésből. A megkérdezett oldaltulajdonosok 68%-ánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.

 

 

 

 

 

 

Az előző évekhez hasonlóan a webshopok – általuk becsült – legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27%) és a szórakoztató elektronikai cikkekből (18%) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13%), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12%). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre.

 

Folyamatos versenyhelyzetben

 

A felmérés markánsan rámutat a piacon tapasztalható kiélezett versenyre, ami megköveteli a folyamatos innovációt: 10-ből 9 webshop valamilyen fejlesztésen esett át 2012-ben és a következő évekre is újabb lépéseket terveznek. Érdekesség, ezek között a webdesign csak az ötödik helyen szerepel. Legfontosabbnak a marketing kommunikáció hatékonyabbá tételét és a termékek számának növelését tartják, de komoly eredményekre számítanak a termékekről szóló szöveges tartalom és képgalériák növeléséből, valamint a közösségi média kommunikációból.

 

 

 

 

 

 

Új, hatékonyabb eszközök

 

A folyamatos fejlesztés szükségességét támasztja alá Kóczán Tamás, az Unas Online Kft. vezetője is: „Az UNAS belső eladási adatai alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az innováció, a mai trendeknek megfelelő funkciók, vásárlást ösztönző, vagy kosárértéket növelő eszközök (Facebook áruház, mobil verzió, kuponrendszer, pontgyűjtés, cross-sale, upsale értékesítés) bekerülése egy webáruházba mára már elengedhetetlen. Emiatt az is látszik, hogy a fejlődő motorral rendelkező oldalak nagyobb arányban növelték eladásaikat is, az elhanyagolt áruházak pedig háttérbe szorulnak."

 

 

 

 

 

 

Kikoptak a bannerek

 

„Bővül és változik is egyben az online tér. Magyarország egyik legmeghatározóbb ár összehasonlító oldalaként fontosnak tartjuk, hogy a lehető legpontosabb képet készíthessük a várakozásaink szerint idén 200 milliárd forintos volument elérő magyar e-kereskedelem piac trendjeiről." – nyilatkozta Jenei Péter, az Olcsóbbat.hu vezetője. – „Kiemelkedő eredményként értékeljük, hogy ma már a 2-3 éve használt banneres megoldások e-commerce terén kopnak ki és a marketing kommunikációs eszközöket tudatosan használó oldaltulajdonosok körében a keresőoptimalizálás (79%) és az ár-összehasonlító oldalak használata (77%) van a topon." – tette hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük