2012 januárjában két elektromos autóval bővült a Magyar Telekom flottája, melyek tesztelésére többek között Novák Pétert, a vállalat hello holnap! elnevezésű, fenntarthatósági kezdeményezéseket tömörítő programjának frontemberét kérték fel.

2012 januárjában két elektromos autóval bővült a Magyar Telekom flottája, melyek tesztelésére többek között Novák Pétert, a vállalat hello holnap! elnevezésű, fenntarthatósági kezdeményezéseket tömörítő programjának frontemberét kérték fel.

A vállalat „zöld arca" örömmel vállalkozott a feladatra, hisz, mint nyilatkozta, bolondul az autókért, lenyűgözi a technika fejlődése, de e mellett magánemberként is környezettudatosan él. Tavasztól őszig, ha teheti, kerékpárral közlekedik, egyébként él a P+R lehetőségekkel.
„Igazi felüdülés, majdhogy nem spirituális élmény egy ilyen autót vezetni" – árulta el a 100 %-ban elektromos meghajtású, Citroen C-Zero próbaútja után, amelynek külső ismertetőjegye, hogy nem rendelkezik kipufogóval, hisz káros anyag kibocsátása sincs. „Egészen más habitust kíván az embertől, egyfajta önkontrollt hoz az életébe. Köztudottan vehemens típusú ember vagyok, akiben nagy energiák mozognak, ezeket a vezetéskor sikerült mentálisan kordában tartanom. Elképesztő, hogy a motornak semmi hangja.  Az utastérben ülve így ki tudom zárni a külső tényezőket, amelyek zavaróan hatnak az idegrendszeremre. Akárcsak meditáció közben!"- tette hozzá.
Az autó további nagy előnye, hogy fogyasztása rendkívül alacsony, mindössze 1 – 1,5 liter benzin árával egyenértékű elektromos energiát használ fel 100 kilométerenként. Optimális fogyasztása 70 km/h sebesség alatt érvényesül, benzines társainál kevésbé dinamikus, tipikusan városi autó. Novák Péter egyelőre az ára miatt nem döntene ilyen típus mellett, de bízik benne, hogy ha elmúlik majd az újdonsági faktor, és beindul a tömegtermelés, akkor szélesebb rétegek számára is elérhető lesz.  Utóbbihoz reményei szerint hozzájárulhat, ha a zöld autók használatát például adókedvezmények révén az állam is támogatja majd.

A Telekom személygépjármű-flottájának két új tagját mindennapos használatra szánják. Az egyik „kulcsos" autóként a céges autóval nem rendelkező munkatársakat segíti, a másikat a vállalat Műszaki Szolgáltatások Igazgatóságának szakemberei használják. A „tankolás", azaz az akkumulátor feltöltése alkalmanként nyolc órát vesz igénybe, amely a vállalat két telephelyén is biztosított. A környezetkímélő autók használata, illetve általában a működésből származó negatív környezeti és társadalmi hatások csökkentése része a vállalat fenntarthatósági törekvéseinek, melyekkel a klímaváltozás mérsékléséhez szeretne hozzájárulni. Hosszú távú célja, hogy lehetőség szerint minél nagyobb mértékben megújuló energiaforrások biztosítsák tevékenységeinek, illetve hálózatának elektromos árammal való ellátását.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük