Bár a lopások száma az elmúlt három évben csökkenő tendenciát mutat, a márkák „részesedése" az eltulajdonított gépkocsik között közel állandó. Hazánk piacvezető autóflotta-üzemeltetője, a LeasePlan Hungária saját adatbázisában végzett kutatása szerint az alsó-középkategóriás modellek a legnépszerűbbek a tolvajoknál.

 

Bár a lopások száma az elmúlt három évben csökkenő tendenciát mutat, a márkák „részesedése" az eltulajdonított gépkocsik között közel állandó. Hazánk piacvezető autóflotta-üzemeltetője, a LeasePlan Hungária saját adatbázisában végzett kutatása szerint az alsó-középkategóriás modellek a legnépszerűbbek a tolvajoknál.

A közel 10.000 autóval és 400 ügyféllel rendelkező vállalat a meghatározó piaci jelenlét és a részletes adatbázis előnyeit kihasználva időről időre változatos felméréseket készít a céges autók piacáról és a várható trendekről. A LeasePlan legutóbbi felmérésében a cégautó-lopásokat vizsgálta.

A nehéz gazdasági helyzet – tevékenységi körtől függetlenül – egyre inkább negatívan befolyásolja a vállalatok életét, komoly harc folyik miden egyes megtakarított fillérért. Ilyen helyzetben kifejezetten kellemetlenül érinthet egy vállalatot, ha gépjárműparkjával kapcsolatban nem tervezett kiadásokkal kell számolnia egy lopás miatt.

A LeasePlan vizsgálta szerint általánosan elmondható, hogy a tévhitekkel ellentétben nem a nagy és drága autókat lopják, hanem éppen ellenkezőleg, az átlagos, középkategóriás modellek a leginkább veszélyeztetettek.

Bár az elmúlt négy év adatai alapján a lopott autók összes darabszáma közel felére csökkent, a márka összetétel tekintetében szinte változatlan a dobogós sorrend: a márkáknak a LeasePlan teljes autóparkján belüli részesedését is figyelembe véve a Volkswagen, míg összes darabszámban az Opel vezeti a lopási statisztikákat, őket a Renault követi. Érdekes, hogy a Ford – habár az egyik legkelendőbb céges autó – messze elkerüli a leglopottabb autómárkák élmezőnyét.

Hogy miért épp ezek az autók a legveszélyeztetettebbek? „A válasz egyszerűnek tűnik: az átlagos és tömegek által használt típusok nem keltenek nagy feltűnést és mivel jelentős részük úgyis alkatrészként végzi, felvásárló piac mindig akad." – mondta el Jókuti Gábor a LeasePlan Hungária kereskedelmi igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük