Sajtótájékoztatón ismertették a Volánbusz vezetői az idei nyári változásokat. Az egyik – az utazóközönség számára legfontosabb változás: nem lesz lényegi áremelés. Bár még nem tudják, a felette szerv mennyiben kötelezi őket, hogy az ÁFA emelés hatását terheljék át a fogyasztóra az csak a belföldi járatokon fog jelentkezni. Külföld felé a helyzet nem fog változni.

 

Sajtótájékoztatón ismertették a Volánbusz vezetői az idei nyári változásokat. Az egyik – az utazóközönség számára legfontosabb változás: nem lesz lényegi áremelés. Bár még nem tudják, a felette szerv mennyiben kötelezi őket, hogy az ÁFA emelés hatását terheljék át a fogyasztóra az csak a belföldi járatokon fog jelentkezni. Külföld felé a helyzet nem fog változni.

Megindultak a szokásos nyaralójáratok A célpontok változatlanok maradtak az elmúlt esztendőkhöz képest: Jugoszláv tengerpart, Észak Olaszország és természetesen az örök sláger:Bécs. Bécs esetében gyakorlatilag folymatos közlekedésel kell számolni, mintha belföldön lennénk, de busz társasági együttműködés keretében akár Marokkóig – igaz többszöri átszállással – képesek menetjegyet kiadni. Ujdonság, hog Krk szigetére is bemegy az idei nyaralójárat. A menetrend kialakitásának figyelembe vettek egy fontos sajátosságot: a turnusváltás szombaton van. Azaz szombaton reggelre megerkeznek az utasok, iletve aznap inbdulnak vissza Budapestre a buszok.

Kérdésünkre – mivel sok sok rossz tapasztalatunk van az akár… kezdetű ármegadással, mekgkérdeztük, a Volánbusz nemzetközi járatainak esetében mint is jelent valójában az ilyen típusú ármegadás. Erre azt a választ kaptuk, hogy ezzel a maximális, ami jelen esetben 50 %-os üzletpoltikai árkedvezményes menetjegyet jelöli. Ha beeseik valaki, akkor az ár maximum ennek kétszerese. Mert az elővásárlási kedvezménytől, a netes kedvezménytől kezdve sokféle lehetséges, főleg akkor, ha valaki nem azonnal, hanem jóval korábban veszi meg a jegyét, amire az interneten is van lehetősége. Az biztos, hogy maximális méretű kedvezményre járatonként legkevesebb négy jegyet tudnak kiadni.

Az utasok egyre inkább visszatérnek a fapados járatokról – különösen ilyen egy napon belüli utazások esetében – a buszra a tapasztalatok szerint. Az ok, hogy itt kiszámíthatalan felárak nincsenek – amiben a fapados társaságok igencsak találékonyak – miként azis közrejátszik, hogy a városközpontkhoz a lehető legközelebb állnak meg a buszok, ellentétben az isten háta mögötti reptereket használó fapados légitársaságokkal. Ugy tűnik, a buszos utazás újabb reneszanszanak vagyunk tanui, elsősorban azokon a tvolságokon, amik pár óra – lásd Bécs – vagy egy napon illetve éjszakán belül busszal elérhetőek.

   
     
     
     
     
     
     

Az Újpest Városkapu vonalszámozási projekt

A Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) és a VOLÁNBUSZ Zrt. együttműködésének köszönhetően 2007. augusztus 1-jétől kísérleti jelleggel indult el a Pilisi-medencében a 10-es út (Bécsi út) mentén közlekedő elővárosi autóbuszok egységes  háromjegyű vonalszámozása. A projekt célja az utastájékoztató rendszerek összehangolása.

Az együttműködés folytatásaként – az utasok kedvező visszajelzései alapján – 2009. június 16-ától, a nyári tanítási szünet kezdetétől a társaságok kiterjesztik az elővárosi autóbuszok vonalszámozási rendszerét az az Újpest Városkaputól közlekedő autóbuszjáratokra is.

A budapesti közlekedéshez hasonlóan a helyközi autóbuszok is számozást kapnak, mely segítségével az utasok könnyebben tájékozódhatnak, illetve egyszerűbbé válik a megállóhelyre érkező autóbuszok azonosítása is. A megállóhelyeken található menetrendi információ megjelenítése is módosul, a Budapest helyi közlekedésében már megszokott rendszerhez igazodva, továbbá térségi sematikus térképek is segítik a tájékozódást.

Az új vonalszámok bevezetése nem jelent menetrend és díjszabás változást.

Újpest Városkaputól induló autóbuszvonalak

  • Szentendrén át a Dunakanyarba
  • Dunakeszin át Vácra, továbbá
  • Fóton át Veresegyház, illetve Őrbottyán irányába indulnak.

Az új vonalszámozásban az utóbbi két vonalcsoport érintett, így ezzel valamennyi, Újpest Városkapu végállomástól induló autóbuszvonal elővárosi számozást kap.

Alacsonypadlós buszok

Szinbtés a sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy elkezdődött belföldön a jelenlegi buszpark folyamatos felváltása alacsony padlós buszokkal. Most már van belőlük ugyanis annyi, hogy nem csak véletlenszerűen itt- ott bukkannak fel, hanem lehetséges ennek menetrendbe állítása.

Ez annyit jelent, hogy a menetrendben jelzik, és akkor természetesen ilyen jön, lehet számolni vele. És az ütemes menetrend pedig annyit, hogy mondjuk minden egész órakor ilyen jön…

Amint elmondtak: az eddigi időszakot tekintsük menetrendi műszaki próbának. Ez azt jelenti, hogy az adott utvonalon láttuk, semmi akadálya ott az alacsony padlós járművek közlekedésének. Most pedig ebből csinalnak már normális rendszert.

     
     
     
     

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük