Nagyon sokan örülnének, ha a karácsonyfa alatt egy okostelefont találnánk, derült ki a T-Mobile online portálok olvasói között végzett ünnepi felméréséből. A megkérdezettek többsége igazi mérföldkőnek tartja az okosmobilok megjelenését a mindennapi életben. Közel 40 százalékuk szerint az állandó email-hozzáférés a legfontosabb funkciója az ilyen típusú készülékeknek, de a fiataloknál a folyamatos közösségi média-jelenlét is mérvadó szempont.

 

Nagyon sokan örülnének, ha a karácsonyfa alatt egy okostelefont találnánk, derült ki a T-Mobile online portálok olvasói között végzett ünnepi felméréséből. A megkérdezettek többsége igazi mérföldkőnek tartja az okosmobilok megjelenését a mindennapi életben. Közel 40 százalékuk szerint az állandó email-hozzáférés a legfontosabb funkciója az ilyen típusú készülékeknek, de a fiataloknál a folyamatos közösségi média-jelenlét is mérvadó szempont.

A felmérést a T-Mobile a „Megoldjuk Okosba" kampányának részeként végezte három online portálon, melynek keretében 4500-an töltötték ki azt a kérdőívet, amelyben a szolgáltató az okostelefonról, mint karácsonyi ajándékról kérdezte az érdeklődőket az ünnep közeledtének apropóján.

A megkérdezettek nagy része uniszex eszközként tekint az okosmobilokra, és 90 százalék feletti azok aránya, akik örülnének, ha egy ilyen készülékkel lepnék meg az ünnep alkalmából. Közülük is kiemelkednek a -30 év alatti- fiatalok: nekik 98 százalékuk boldog lenne, ha okostelefont találna a fa alatt. Ugyanakkor okostelefont nem csak kapni, adni is jó: a válaszadók közel ötöde elképzelhetőnek tartja, míg további 7 százaléka biztos benne, karácsonyra ezzel fog kedveskedni valamelyik szerettének.

A könnyed hangvételű kérdőívben a T-Mobile – mint a „Megoldjuk Okosba" elnevezésű akciójában – arra is kíváncsi volt, ki mit vállalna be egy okosmobilért cserébe. Az előre meghatározott válaszlehetőségek közül mindhárom csoportban az ejtőernyős ugrás volt a legnépszerűbb, de a felnőtt nők 23 százaléka egy bikram jógázástól (90 perces jógázás egy 40 fokra felfűtött teremben), míg a felnőtt férfiak negyede akár 200 fekvőtámasztól sem riadna vissza egy ilyen készülékért cserébe.

Ez nem meglepő annak fényében, hogy a megkérdezettek döntő többsége komoly jövőt jósol az okostelefonoknak: 10-ből közel 9-en igazi mérföldkőnek tartják az ilyen típusú készülékek megjelenését, és csak 1 százalék azok aránya, akik úgy gondolják, nem változtat az emberek mindennapi életén. A felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadók 37 százaléka az e-mailek állandó elérhetőségét, 35 százaléka legfrissebb hírekről való folyamatos értesülést tartja az okosmobilok leghasznosabb funkciójának. Ugyan a fiatalok körében is a hírböngészés (31%) és a levelezés (29%) a legkedveltebb funkció, de közülük már minden negyedik válaszadó a közösségi médiához való állandó hozzáférést tartja a legfontosabbnak.

A T-Mobile aktív fogyasztói részvételére épülő kampánya során Harsányi Levente,- Okosító bandája kíséretében – Budapesten, és vidéken tűnt fel, hogy az utca emberét eszes és egyben merész feladatok bevállalásra buzdítsa. Aki teljesítette a rá kirótt feladatot, egy okostelefont kapott cserébe. Az utcai akciók, melyeket végig dokumentáltak a http://www.megoldjukokosba.com/ oldalon, egyértelműen igazolták a kutatás eredményeit: az emberek értékes, hasznos eszközként tekintenek az okostelefonokra, hajlandóak tesztelni saját határaikat egy ilyen készülékért.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük