Bemutatta új téli katalógusait a Vista Utazási Iroda. A hasonló füzetekben megszokott ajánlatokon túlmenően, ők az átgondolatlan választásból adódó kellemetlenségekre, félreértésekre is igyekeznek felhívni a figyelmet.

 

 Bemutatta új téli katalógusait a Vista Utazási Iroda. A hasonló füzetekben megszokott ajánlatokon túlmenően, ők az átgondolatlan választásból adódó kellemetlenségekre, félreértésekre is igyekeznek felhívni a figyelmet.

A katalógusok átlapozásakor valami más is feltűnik. Meglepően kevés a kedvezmény! Kurucz János igazgató szerint nincs okuk hiteltelenné tenni magukat azzal, hogy megjelentetnek egy kiadványt és mindjárt azzal kezdik, hogy engedményt adnak az árakból. Bár mások ezt megteszik, a Vista szakemberei az ilyet nem tartják jónak. Tiszta lapokkal játszanak. Extraprofitot nem zsebelnek be, annyiért adják az útjaikat, ami nekik is és a vásárlónak is megéri. A kínálatukban nagyon kevés a charteres út. Tapasztalatuk szerint a sok kedvezményt azok adják, akik elkötelezik magukat légitársaságoknál, szállodáknál és, hogy ezt teljesíthessék, elindul egy öngyilkos verseny. Hozzá ezt még túlságosan korán is kezdik. A Vista azt sem teszi meg, hogy a szükségesnél drágább árat jelöl meg és kedvezménynek nevezi a csökkentést. Az árakat manipuláló versenybe nem megyünk bele és minket igazol az idő – jelentette ki az igazgató.

 A Vistát elsősorban úgy ismerjük, hogy piacvezető a repülőjegyek eladásában. Mégsem éri be ennyivel, katalógusaiban igyekszik mindig valami újdonsággal is szolgálni. Az egzotikus utazások között például az idén először kínálják Namíbiát, Kenyát, Tanzániát, Venezuelát. Ezek sem charteres utak, menetrend szerinti járatokkal mennek az utazók. Ugyancsak új a „Repülj és vezess" program Dél-Afrikában és Namíbiában. Ahol lehet az érkezőt magyar idegenvezető fogadja, mert tapasztalataik szerint változatlanul gyenge a magyarok idegennyelv-ismerete. Egyébként is szeretik az emberek, ha van a környezetükben valaki, aki ismeri a helyi viszonyokat és segítségükre lehet a különféle problémák megoldásában.

 Van változás az itthoni szolgáltatásokban is. Irodát nyitottak Debrecenben, Budaörsön és szintén új, hogy az irodákban dolgozók „tudásbázisa" jelentősen gyarapodott. Felhívják a figyelmét a bejövő ügyfélnek: győződjön meg arról, hogy a terveiben szereplő tengerpart, szálloda valóban képes-e azt nyújtani, amire vágyik? Egy hétvégi városlátogatáshoz képest egy nyaralás esetében sokkal nagyobb a tétje, hogy mit tud a hotel. Persze fontos az ár, de a reggeli választéka, a szoba felszereltsége egészen más egy három vagy egy négycsillagos szállodában. A Vista a magyar utazási irodák közül – feltehetően – egyedülállóan – a kiadványaiban szerepelő szállodák többségéről ismeri független, tárgyilagos minősítők véleményét. Ezt az ügyfelek megismerhetik. (utazasitanacsado@vista.hu)

 A síutak idei katalógusában újdonságként szerepel Svájc. Az ottani árak nem a legalacsonyabbak, de a hóbiztonság kiemelkedően jó. Franciaországban gyakran fordul elő, hogy baráti társaság vagy négytagú család szeretne menni. A szállodákban viszont kevés a családi szoba, ezért több apartmant kínálnak. Ezek ráadásul pályaszállások is. A mögöttünk álló főszezonban egyértelműen nőtt a forgalom a tavalyihoz képest és a jelek arra mutatnak, hogy ez a továbbiakban is így lesz. Összességében tekintve az évet, egyértelműen nőtt a magyar utazók érdeklődése Törökország, Egyiptom – itt különösen a búvárkodás – iránt. Jellemzően a 27 és 30 év közöttiek, a fiatal házaspárok utazásai kedve fokozódott. Nem a csoportos utakra mennek, inkább az aktív turizmust kedvelik.

A Vistát a magyar piacon egyértelműen a repülőjegyekkel azonosítják. Valóban piacvezetők és jó szakembereik dolgoznak ezen a területen, de az irodáról így kialakított képen változtatni szeretnének. Anélkül, hogy az eddig megszerzett pozíciójuk gyengülne, nagyobb hangsúlyt helyeznek a jövőben a földi szolgáltatásokra. Szeretnék ezt is olyan magas színvonalra fejleszteni, mint amit már a repülőjegy-értékesítésben elértek. Az emberek jelentős része nagyon tájékozatlan, ezért a szolgáltatás-többletet igen szívesen veszik. Az elmúlt három évben azt már sikerült elérni, hogy a törzsvásárlók nagyobbik része nem dönt a szállodákról szóló információk meghallgatása nélkül. Náluk bizonyosan kevesebb a reklamáció és elégedettebben térnek haza utazásaikról.

http://www.vista.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük