A turisztikai marketing terén Berlin és Budapest a jövőben szoros együttműködésben dolgozik a kiválasztott tengerentúli piacokon. Az erről szóló együttműködési megállapodást Budapesten írta alá a két turisztikai promóciós szervezet, a Berlin Tourismus Marketing GmbH és a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 

 A turisztikai marketing terén Berlin és Budapest a jövőben szoros együttműködésben dolgozik a kiválasztott tengerentúli piacokon. Az erről szóló együttműködési megállapodást Budapesten írta alá a két turisztikai promóciós szervezet, a Berlin Tourismus Marketing GmbH és a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 Az egyezmény megkötése nagy eseménynek számít, mondta el az aláírási ünnepségen Dernovics László, a Német Turisztikai Hivatal (Deutsche Zentrale für Tourisme) magyarországi képviseletének vezetője. Berlin nem csak egyszerűen egy főváros, hanem a kreatív Németország központja is. A tavalyi különleges év volt. A „fal" leomlásának huszadik évfordulója kihatott a turizmusra és változott a nyomában Berlin is. Ezzel függ össze, hogy kezdeményezték a két ország turisztikai szervezeteinek szorosabb együttműködését. Budapest és Berlin az európai piacokon mindig sportszerű versenytársként jelent meg. A továbbiakban viszont – erőik egyesítésével – hatékonyabbak lehetnek.

 Sok évig tartott a történelmi sebek begyógyítása – állapította meg Burkhard Kieker, a Berlin Tourismus Marketing GmbH ügyvezetője – és Berlin most úgy bukkant fel újra, mint Atlantis elsüllyedt városa. Vendégeinek száma tavaly, a válság közepén is nőtt! Főleg a fiatalok keresik fel, mert fele annyiba kerül, mint Párizs vagy London. A fiatal művészek gyorsan munkát találnak ott, és ez rányomja a bélyegét a város arculatára. Sokan kíváncsiak arra, hol is történt mindaz, amiről a történelemkönyvekben tanultak. A régi Közép-Európa fogalom tér vissza. Egységes kulturális tér van kialakulóban és ennek előmozdítására érdemes együttműködni.

 A Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. igazgatója, Fekete László szerint az együttműködés azt példázza, hogyan lehet nem egymás konkurenciája, hanem egymás kiegészítőjeként dolgozni. Ha kicsit távolabbra nézünk Európától, azt látjuk, hogy ott jelentősen fejlődik a gazdaság. Ezért érdemes náluk közösen fellépni. Kína, India, Brazília utazói számára egyszerre kínálhatunk egy jó nevű nyugat-európai, és egy szintén nagy hagyományokkal rendelkező közép-európai várost. Az élmény-alapú marketing segítségével városaink élő arcát mutathatjuk be. Már az idén együtt fogunk dolgozni az amerikai, kanadai, brazil és japán piacokon. A közös munka eredményesebb és költség-hatékonyabb is lehet.

 Catarina Erceg, a Berlin Tourismus Marketing GmbH Kelet-Európáért is felelős kereskedelmi igazgatója úgy látja: Berlin az utóbbi húsz évben fiatalabbá vált. Figyelnek arra, mi az, amit a turisták szívesen látnak, mit kívánnak. Ezzel magyarázható, hogy az elmúlt néhány évben a magyar turisták száma is a háromszorosára nőtt. Talán, mert itt többet kapnak a pénzükért. A 16 euróba kerülő Berlin Card-dal például három napon át annyit utazhatnak, amennyit akarnak. A város már ma is könnyen elérhető, a 2011-ben megnyíló új repülőtérről pedig húsz perc alatt lehet majd bejutni az önmagában is látványosságnak számító főpályaudvarra. Berlin több része teljesen átalakult, ám ugyanakkor nem egy Világörökség címmel is büszkélkedhet. Ilyen például a Múzeumsziget, Potsdam, de elnyerte a címet a Bauhaus lakótelep is. A fiatalok jelenlétét tükrözi a pezsgő éjszakai élet a romkocsmákban, a vásárlási lehetőség szinte korlátlan, minden világmárka áruja megtalálható. A százéves KaDeWe pedig még mindig a legnagyobb és legszebb áruház Berlinben. Divat lett hajót bérelni a Spree folyón a családi ünnepségekre. December elején nyitnak a karácsonyi piacok, a Szilveszter pedig a legnagyobb buli! Egymilliónál is több ember keresi fel ilyenkor.

A két várost összekötő légijáratokról Sali Sándor MALÉV képviselő szólt. Már több mint hatvan éve rendszeres az utasforgalom, a menetrend a magyar utazóknak nagyon kedvező. Egy nap alatt oda – vissza megjárható az út, és közben még egy üzleti tárgyalást is lebonyolíthatunk. A gépek kényelmesek, kulturált utazást tesznek lehetővé és talán ennek is köszönhető, hogy tavaly 13 százalékkal nőtt az utasok száma. Különleges ajánlataik vannak cégek számára, az utazási költségek csökkentése érdekében. Bizonyos feltételekkel már huszonötezer forintért is lehet Berlinbe repülni! Bővült a MALÉV földi szolgálata is, a minibuszok Bécsbe, Pozsonyba, Kassára is elviszik az utasokat.

 Németországnak sok arca van és sok érdekességet rejt, hangsúlyozta Susanne Ceron Baumann, az Alpha Travel Consultants képviselője. Az iroda már tizenöt éve működik és Magyarországon szinte mindenütt kínálnak valamilyen szolgáltatást a partner utazási irodáknak. Egységes, on-line foglalási rendszerükkel ezerötszáznál több szálláshellyel állnak kapcsolatban és mindez elérhető Magyarországról is. Programokat szerveznek, program ötleteket adnak és számtalan kiegészítő szolgáltatás is szerepel náluk a palettán. Üzletfilozófiájuk, hogy igyekeznek a háttérben maradni, inkább támogatják üzletfeleiket a saját márkák és személyes kapcsolatok kiépítésében.

A berliniek tanúsága szerint a KaDeWe előtti téren kapható a legfinomabb currywurst. Ez a fűszeres kolbász az utóbbi évtizedekben szinte a város jelképévé vált. Ismerjük a feltalálója nevét is: Herta Heuwer 1949-ben kezdte el készíteni és a hozzá való mártást 1958-ban szabadalmaztatta is. A kolbász bél nélkül készül. A húsmasszát egy vízfürdő fölötti hosszú csőbe töltik, a melegtől abban szilárdul meg. Feldarabolva, olajsütőben sütik, amíg mogyoróbarna héj nem keletkezik rajta. Különleges mártása paradicsompürét, curryport, édesnemes- és csípős paprikát, Worchester-szószt, cukrot, sót, csiliport és gyümölcskonzervet tartalmaz. Sokan mondják: nem szabad elhagyni Berlint anélkül, hogy meg ne kóstoltuk volna!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük