Néhány nap múlva immár XIII. alkalommal indul útjára a közismert személyiségeket is felvonultató Magyar Borok Útja Rallye. Az évek alatt kiderült: ez már jóval több, mint hírességek nyilvános szórakozása.

 

Néhány nap múlva immár XIII. alkalommal indul útjára a közismert személyiségeket is felvonultató Magyar Borok Útja Rallye. Az évek alatt kiderült: ez már jóval több, mint hírességek nyilvános szórakozása.

 Két hét van az indulásig és a verseny előtti utolsó találkozó egyik célja a rajtszámok kisorsolása volt. Legalább ennyire fontos viszont, hogy néhány jó tanácsot hangsúlyozottan is megkapjanak az indulók. Regőci Attila, a verseny főszervezője leginkább azt kérte: mindenki féltse a társát és a többi útonjárót. Óvja a versenyt is, mert az csak így érheti el a célját. Játsszunk, ne versenyezzünk! Mindenki készüljön fel, hogy szúrópróbaszerűen, naponta legalább két szondáztatás lesz és az úton vagy harminc traffipax is lesben áll majd. A mezőny szokás szerint Budapestről, a Parlament elöl indul, Paks, Szekszárd, Kutas-Kozmapuszta érintésével jutnak el a csapatok Zalakarosra. Mindenki ott tölti az első éjszakát. Másnap Nagyrada, Marcali, Rádpuszta, Szentgyörgyvár, majd végül Győr következik – a második éjszaka helyszíne. A Parlamentnél felállított célba Gyirmót, Pannonhalma, Balatonfüred, Budafok útvonalon jutnak majd vissza az autók.

 Dr. Bencze József altábornagy, országos rendőrfőkapitány az idén nem indul a versenyen, az összejövetelen mégis megjelent és bejelentette: munkatársai ott lesznek „minden kilométerkőnél". Talán a bevezetett szigorítások hatása, hogy az idén, az első félévben a halálos balestek száma 30, az ittasságból eredő balesetek száma 26 százalékkal csökkent. Szeretnék ezeket az eredményeket még tovább javítani. Az ismert közszereplők most segíthetnek azt bizonyítani: lehet túrát tenni úgy, hogy mindenki betart minden szabályt. A verseny feladatainak teljesítése nem egyszerű, mégis lehetséges, ráadásul közben jókedvűek és egészségesek is maradhatnak. Szeretnék, ha mindenki kellő udvariassággal figyelne a gyalogosokra és a kerékpárosokra is.

 Győr városa emlékezetessé kívánja tenni azt ott töltött időt, ezért egy háromnapos gasztronómiai fesztivál fénypontjaként fogadja a beérkező csapatokat – jelentette be dr. Ottófi Rudolf alpolgármester. Magyarország minden jelesebb borásza képviselteti magát, lesz alkalom a legjobbak megismerésére. Az AUDI jóvoltából igen feltűnő kocsik érkeznek majd és nagyon jót tenne a magyar közlekedési kultúrának, ha ezekben a feltűnő kocsikban feltűnően udvarias és szabálykövető vezetőkkel találkozhatna a város közönsége.

 Az autókról szólt Czechmeister Mónika kommunikációs igazgató is. A gyárban már elkészült a százhúsz darab darázsvörös színű jármű. Német rendszámmal vágnak neki a kilencszáznegyven kilométeres útnak. Az Audi TT és TTS Coupék között lesz 2,0 literes százhetven lóerőstől kétszázhetvenkét lóerős(!) 2,0 TFSI motorral hajtott modellig minden. Felszereltségüket tekintve hatfokozatú kéziváltós, S-tronic és DSG váltós is lesz közöttük. Az igazgató azt tanácsolta ezért: Nem feltétlenül kell kihasználni ezen az úton az autók minden adottságát!

 Az ország egyik legismertebb, legsikeresebb borásza, a Magyar Borok Útja Rallye szakmai társelnöke, Bock József, most szintén nem lesz az indulók között. Ő arra vállalkozott; segít a résztvevőket ellátni olyan borokkal, amivel korábban, máshol, valószínűleg még nem találkozhattak. Korábbi tapasztalataiból tudja: sok kellemes élmény éri az ember ezeken a találkozókon. A versenyzőket napközben izgalomban tartja, hogy időben érjenek célhoz, de a napi eredményhirdetés után már a jókedvű szórakozás következik. A tanácsot csak megerősíteni tudta: a résztvevők kizárólag este kóstolgassanak, akkor is csak módjával, hiszen az induláskor, reggel is lesz szondázás.

A verseny biztonsági főnöke, dr. Komáromi Endre rendőr ezredes arról számolt be, hogy a három nap folyamán a mezőnyt végig kíséri egy teljesen felszerelt mentőegység. Defibrillátor is lesz benne! Útközben a szabályok betartásán harminc sebességmérő készülék is őrködik. Ha valakit sebeség-túllépésen kapnak, a büntetés legkisebb összege harmincezer forint lesz. A verseny végén viszont, a záróbanketten borárverést is tartanak. Az itt befolyt összeget az Egészség Hídja Alapítvány kapja majd. Mindenkinek sokkal jobb volna, ha az államkassza gyarapítása helyett a pénzét inkább jótékony célra adná!

 A Rallye-n először induló fiatalok nevében Czonev József – Joskó, a Bridge együttes énekese elmondta: tudják, hogy a verseny a „zéró tolarencia" jegyében zajlik és szeretné, ha ezt minden fiatal tiszteletben tartaná. Ha senkinek sem kellene lehajtott fejjel érkezni a célba. Az együttestől a jótékonyság sem áll távol. Az első nagylemezből befolyt pénzt a Semmelweis Egyetem I. sz. gyermekklinikája számára ajánlották fel. Külföldön a zenekarok körében az ilyesmi megszokott dolog. Próbálják ezt ők idehaza is meghonosítani.

 Herényi Károly országosan ismert politikus és a versenyen sem először vesz már részt. Ő azt tartja fontosnak, hogy a rendezvény eddig minden évben be tudta bizonyítani: a politikai élet szereplői is tudnak együtt, egy célért cselekedni, közösen jó példát mutatni. A mezőnyben jelen lesz minden politikai párt valamelyik ismert tagja. Gyorsan ki fog derülni róluk, hogy csak olyan ember tudja igazán jól kezelni ezt a csodálatos autót, aki illő és kellő tisztelettel, mondhatni alázattal tekint a többiekre. Ez a rendezvény jó alkalom arra, hogy az ilyen fajta magatartás még inkább kifejezésre juthasson.

Egy nagy érdeklődéssel kísért, nemzetközi rendezvény – hiszen lesznek résztvevők Dél-Afrikából, Ausztriából és Olaszországból is – elképzelhetetlen jó háziasszony nélkül. A tisztet most a „Turizmus szépségkirálynője", Magony Szilvia tölti majd be, akit a szervezőbizottság tíz lány közül kiválasztott ki. Volt már Miss Balaton, füredi Anna-Bál szépe, és 2006-ban Miss Tourism World Hungary is. Jelenleg a tanítás mellett a Magyar Turizmus Zrt.-nél turisztikai programokat ismertet, többek közt a Nap-kelte adásában naponta sugárzott programajánlót vezeti, és szerkeszti. Először vesz részt a versenyen és mint laikus csak azt tanácsolhatja: mindenki tisztelje a lóerőt és senki ne vezessen gyorsabban, mint ahogy az őrangyala repülni tud!

A legizgalmasabb rész, a rajtszámok kisorsolása természetesen a találkozó végére maradt. Hogy „ügyeskedéssel" senkit ne vádolhassanak, a nevek kihúzásában többen is részt vettek. A szigorú szabály alól csak egy kivétel volt. Mivel a magyarországi Audi gyár az idén tizenöt éves, ők megkapták a tizenötös rajtszámot. Érdekesség persze azért adódott. Gy. Német Erzsébet például saját magát húzta ki – 2-es számmal indul. Kuncze Gábor feleségével a 6-os számú kocsiban autózik. Görbicz Anita és Pálinger Katalin olimpikonjaink – reméljük a verseny napján már ennél sokkal többek – távollétükben a 32-es számot kapták. B. Tóth László és Nagy Feró a 47-es, Joskó a 66-os kocsiban vág majd neki a távnak. Az autó átvételekor minden páros egy kis csomagot kap, benne az autópálya matrica igazolásával, hozzá oklevelet a részvételről és egy névre szóló címkével palackozott bort.

Egészségükre!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük