Térdig érő mini-gőzős pöfög a fák alatt, a kis tavon vízágyúkkal dúl a küzdelem, felfújt gömbökben vízen is járni lehet. Zamárdiban, a Kalandpark felhőtlen szórakozást ígér egy egész napra.

Térdig érő mini-gőzős pöfög a fák alatt, a kis tavon vízágyúkkal dúl a küzdelem, felfújt gömbökben vízen is járni lehet. Zamárdiban, a Kalandpark felhőtlen szórakozást ígér egy egész napra.

A felhőtlenség ugyan nem vált be, de erről a rendezők a legkevésbé sem tehettek. Az időjárás nem fogadta kegyeibe a bemutatóra meghívott vendégeket. Ismerkedni viszont bőven volt mivel. A Kalandpark Zamárdiban 2009 júliusának közepétől várja a kalandra éhes látogatókat – mondta el Hanzély-Kováts Attila, a park kommunikációs vezetője – és azóta egyre újabb és újabb attrakciókkal gazdagodik. A 3,5 hektár ősfás területen elterülő szórakoztató központ szolgáltatásai – bátran mondhatjuk – szinte egyedülállóak. Van benne 3 gyermek- és 4 junior akadálypálya, 6 különböző nehézségi fokozatú felnőtt kalandpálya, 2 gyermek, mellé 4 felnőtt csúszópálya, több felfújható gömb a „vízen járásra".

Itt van Magyarországon egyedül vízi-dodzsem hajóhad, és a sort még folytatjuk, mivel a park vezetőinek elhatározott szándéka, hogy minden évben újabb szórakozási lehetőséget nyújtson visszatérő és új vendégeinek. A vízi-dodzsem valóban párját ritkítja. Már a története is. OMÉK díjas volt 1991-ben, de akkor senkinek sem kellett. A park tulajdonosa által kifejezetten ide gyártatott, villanymotorral hajtott kerek csónakok baj nélkül ütközhetnek egymással, a rájuk szerelt vízágyúkkal pedig valódi csatát vívhatnak hős hajósaik. Azt ne higgyük persze, hogy erre csak a gyerekek képesek! Baráti családok válnak néhány percre ádáz ellenségekké és korukat feledő felnőttek élvezik a játék önfeledt örömét.

Az idei év szenzációja a minivasút. Ilyen sincs több Magyarországon! Egy hasonló van ugyan Budapesten a Tatai úti Vasútmúzeumban, de az csak néhány napot működik évente. Az itteninek másfél hete zajlik a próbaüzeme, ha minden rendben lesz, a továbbiakban naponta többször is szállítani fogja a látogatókat. A több mint egy kilométer hosszú kerti vasútpálya-rendszert a mesterséges tó köré tervezték meg. Az öt kocsiból álló szerelvényt egy igazi sztár, egy csöppnyi, alig térdig érő gőzös húzza, amely a svájci Balson cégnél készült, kifejezetten a Kalandpark megrendelésére.

A 4:1 méretarányos gőzmozdony pontos mása a sokáig üzemben lévő „Rhone" gőzösnek, és ez szó szerint értendő minden egyes alkatrészére is. A tüzelőanyaga fa helyett antracit, amely a tűztérben tökéletesen elég. Ezáltal annyi gőzt termel, hogy a mozdony – egyenes terepen – közel hét tonna súly elhúzására is képes! Öt kocsit kapcsolnak mögé, rajtuk akár harmincöt utas is elfér. Az aprócska gőzös egy hamisítatlan vasútállomásról indul a Kalandpark közepéről, a masiniszta az utazás előtt érvényesíti a menetjegyeket, a forgalmi szolgálattevő jelt ad és kezdődhet az utazás alagúton és hídon át, körben, a Kalandpark legszebb részein keresztül!

Zamárdi polgármestere, Csákovics Gyula is úgy látja: sikeres vállalkozás lett a Kalandpark. Közkedvelt célpontja az idelátogatóknak. Egyik legfontosabb jelentősége abban áll, hogy a sajnálatosan szűkre szabott balatoni szezont meg tudják nyújtani általa. Korábban itt is azt tapasztalták, augusztus 20. után szinte egyik napról a másikra tűnnek el a nyaralók a Balatonról. A Kalandpark két éve bebizonyította: kora tavasztól késő őszig hajlandóak jönni a szórakozni vágyók. Legalább ennyire fontos az is, hogy igazán jó minőségű szolgáltatással bővült Zamárdi kínálata. Bár a város a létesítéshez anyagilag nem járult hozzá, úgy segített, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások betartása érdekében szorosan együttműködtek a tervezőkkel.

A rendezők most előrelátók voltak. Számítottak a rossz időre, hogy nem lehet majd kipróbálni a kalandpark által kínált összes lehetőséget. Tiszteletbeli masinisztának meghívták Badár Sándor humoristát, ő korábban tizenkét évig valóban a MÁV-nál dolgozott. Ezúttal Szentesen töltött vasutas éveiből származó badarságokkal próbálta szórakoztatni a meghívottakat. Nem is lett volna ezzel semmi baj, ha a részegeskedő vasutasok bárdolatlanságát szemléltetni kívánva, tele nem tűzdeli mondandóját piros karikába foglalt tizennyolcas után kiáltó kifejezésekkel. Tette ezt annak ellenére, hogy a társaságban több, minden kétséget kizáróan kiskorú, köztük egy kislány is helyet foglalt!

Eső ide vagy oda, a vonatozásra azért sikerült sort keríteni. Közben az is kiderült, a park magyar tulajdonosa Grácban győződött meg igazán arról mennyire kedvelik a látogatók az ilyen kisvonatot. Ott a háromévesektől a hatvan éven felüliekig, mindenki utazni akart rajta. Mivel itt akkor még nem volt olyan szórakozási lehetőség, aminek a legapróbbak is örülhettek volna, megkeresték a legjobb kertivasút készítőt és megrendelték a mozdonyt. A svájci gyártó képviselői eljöttek Zamárdiba és közösen alakították ki az adottságokhoz legjobban igazodó nyomvonalat. Az elkészült kisvasút – a mozdony kivételével – viszont már magyar vállalkozók munkáját dicséri. A sínek, a váltók, a kocsik, mind magyar kisiparosok termékei.

A tulajdonos még most is kifogyhatatlan az ötletekből. Máris áll néhány kis faház, melyek környékén gyermeklabirintus épül jövőre. Valóságos labirintus város. Egy részén szakképzett gondozók felügyelnek majd a gyerekekre, amíg a szülők a fákon mókust játszanak, a másik fele mesebirodalom lesz. Olyan, aminek nincs egyetlen egyenes fala sem, minden színes, a helyét változtatja. Mellette egy állatsimogató kap helyet. A jövő évnek várhatóan ez lesz a szenzációja. Míg ez el nem készül, az egyik kedvenc változatlanul a kincsmosó marad. Itt egy zsákot kapnak a gyerekek, benne homokkal, kaviccsal keverve féldrágakő, cápafog rejlik. Mint az igazi aranyásók a Yukon folyónál, favályúban mosva kereshetik a kincseket. Amit megtalálnak, haza is vihetik!

A kalandpark az idén Húsvét vasárnap nyitott és a tervek szerint október közepéig lesz nyitva. Belépőjegy nincs. Be lehet jönni csak azért, hogy megkóstolják a bejárat melletti étteremben, kemencében frissen sütött sokféle pizzát vagy pihenjenek egy olasz fagylalt, egy kávé mellett. Az egyes játékokra, a vonatra, a dodzsemre külön is lehet jegyet venni. Az ügyességet próbára tevő akadálypályákra – három óra időtartamra – a felnőtteknek 3500 forint a jegy. A gyerekpályára – 130 cm. magasságig 2000, és 160 centiméterig 2800 forint a jegy ára. Van családi és csoportos kedvezmény is. Tavaly nem volt ritka a közel 30 méteres sorban állás sem. Most információs csíkot telepítettek a pénztár közelébe, hogy „telt ház" esetén az érkezők sorszám szerint pontosan tudják, mikor kerülnek sorra.

www.zamardikalandpark.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük