Ha valami már öt éve sikeresen működik, akkor minden esélye megvan arra, hogy a hatodikban sem lesz ez másként. Pontosan így gondolkodnak azok is, akik az idén október 15-16-án immár hatodik alkalommal rendezik meg az üzleti utazók és utaztatók legjelentősebb hazai rendezvényét, a Business Travel Showt.

 

Ha valami már öt éve sikeresen működik, akkor minden esélye megvan arra, hogy a hatodikban sem lesz ez másként. Pontosan így gondolkodnak azok is, akik az idén október 15-16-án immár hatodik alkalommal rendezik meg az üzleti utazók és utaztatók legjelentősebb hazai rendezvényét, a Business Travel Showt.

Az eseményről szólva dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: a kétnapos rendezvény során közel száz kiállító – szálloda, vendéglátóhely és más rendezvényhelyszínek, utazási iroda, konferencia- és rendezvényszervező cég és más turisztikai szolgáltató – várja a céges ügyfeleket a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban. Az üzleti utazók, céges utaztatók, vállalati tanácskozások, tréningek és továbbképzések szervezői itt mindent megtalálnak egy helyen. Az esemény sikeréhez az MT Zrt. 42 kiemelt külföldi szakmai partner meghívásával is hozzájárul.

VI. Business Travel Show-ra mintegy háromezer látogatót várnak a szervezők, közöttük német, francia, skandináv és orosz szakmai vevőket (ún. hosted buyer), akik a Magyar Turizmus Zrt. és a Malév Zrt. meghívására érkeznek Magyarországra. Az üzleti jellegű utazások a turizmus egyik legfontosabb ágát képezik. Ilyenkor általában az egyes szakmák vezetői, a véleményformálók utaznak és ha ők a fogadó ország jó hírét viszik, akkor később megnő a szakterületről érkezők száma.

A Magyar Turizmus Zrt. minden rendelkezésre álló marketingeszközét felhasználja a magyarországi beutazó turizmus egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense, a konferenciaturizmus eredményességének növelése érdekében. Létrehozta például a „konferencia nagykövet" megbízást. Olyan embereket tüntetnek ki ezzel a címmel, akik valamilyen szakterület nemzetközi szövetségének elnökségében foglalnak helyet és befolyásuk van a döntések meghozatalára. Eddig 45 komoly konferenciát rendeztek Magyarországon az ő ajánlásukra, ami 130 ezernél több vendégéjszakát jelentett szállodáinknak.

A Társaság az előző évek hagyományaihoz híven idén is tanulmányutat szervez a külföldi szakmai érdeklődők számára. Külképviseleteinek együttműködésével hat országból, 42 szakmai vevő érkezik hazánkba, hogy megismerkedhessen az ország hivatásturisztikai kínálatával. A háromnapos tanulmányút során a vendégek ellátogatnak a kiállításra, valamint ízelítőt kapnak a Budapest és környéke nyújtotta látnivalókból, hivatásturisztikai szolgáltatásokból.

Köszönhetően többek között a Társaság aktív marketingtevékenységnek, a turisztikai szakma és szolgáltatók áldozatos munkájának a Nemzetközi Konferenciák Szövetsége (ICCA – International Congress & Convention Association) legfrissebb statisztikai összefoglalója szerint Budapest – holtversenyben Lisszabonnal – megtartotta 6. helyét a világranglistán a konferenciavárosok versenyében. Ezzel megelőzött olyan jelentős kongresszusi helyszíneket is, mint Brüsszel, London vagy Prága.

A kiállítást idén kétnapos szakmai konferencia is kíséri. Az első napon, október 15-én a legnagyobb légitársaságok, utazásszervezők, szállodai szervezetek, illetve új rendezvényhelyszínek képviselői számolnak be a turisztikai szolgáltatások piacán 2009-ben várható kihívásokról.

 Évtizedekig várt a szakma egy nagy, budapesti kongresszusi központra, és most lehet, hogy rövid időn belül két, 4000-5000 fő befogadó képességű létesítménnyel gazdagodik a magyar főváros – emelte ki a második nap programjának kapcsán Szebeni Zsolt, a Turizmus Kft. ügyvezető igazgatója. Ezen a napon ugyanis a tervezett, nagy befogadóképességű, budapesti kongresszusi központok beruházóinak elképzeléseit ismerhetik meg az érdeklődők. Elbír-e két hasonló központot Budapest? Létrejöhet-e a megtöltésüket segítő fővárosi kongresszusi iroda? Mire számít a Hungexpo Zrt., a jelenlegi legnagyobb kongresszusi helyszín működtetője? Egy ilyen méretű kongresszusi központ a működésének negyedik évében már kilenc milliárd forintnál is nagyobb forgalmat hoz és nem elhanyagolható a kisebb méretű helyiségek jelentősége sem. Üzleti célú utazás alatt értünk ugyanis minden olyat, ami valamilyen hivatás gyakorlásával összefügg. Például, ha egy cég a munkatársainak egy wellness szállodában továbbképzést tart. De ide sorolunk minden vásárt és szakkiállítást is. Ezért a Business Travel Show valójában minden szakterület képviselőjének szól. Piachoz segíti a magyar szolgáltatókat. Az üzleti turizmusban egyre nagyobb szerephez jutnak a vidéki városaink, ahol mostanában több új konferencia központ is épült. Különösen Szeged és Debrecen fejlődése szembetűnő.

A Business Travel Show látogatói számára a belépés ingyenes! A belépéshez csak regisztráció szükséges, amelyet a helyszínen, vagy előzetesen a http://www.businesstravelshow.hu/ oldalon lehet megtenni. A regisztrált látogatók között a kiállítók értékes utazási ajándékokat sorsolnak ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük