Középiskolás osztályok számára indított on-line játékot a VisitBritain. Virtuális, személyre szabható klubot nyithatnak. Egy jó név, izgalmas ötletek, ütős zene, kívánatos menü, és minél britebb stílus. Csupán ennyi kell ahhoz, hogy a résztvevők megnyerjék a fődíjat, egy izgalmas osztálykirándulást Nagy-Britanniába.

 

 Középiskolás osztályok számára indított on-line játékot a VisitBritain. Virtuális, személyre szabható klubot nyithatnak. Egy jó név, izgalmas ötletek, ütős zene, kívánatos menü, és minél britebb stílus. Csupán ennyi kell ahhoz, hogy a résztvevők megnyerjék a fődíjat, egy izgalmas osztálykirándulást Nagy-Britanniába.

Gődény Gábor, a VisitBritain közép-európai marketing vezetője Tavaly kétszáznyolcvanezer magyar kereste fel Nagy-Britanniát – mondta el a játékról szólva Gődény Gábor, a VisitBritain közép-európai marketing vezetője. A többségük fiatal volt és megfigyelhető, hogy egyre fiatalabbak utaznak a szigetországba. A zene, a sport, a mozgás számukra igen vonzó életforma. Ez adta az ötletet, hogy a VisitBritain turisztikai hivatal egy izgalmas játékra hívja a középiskolás diákokat, melynek lényege, hogy a résztvevő osztályok létrehozzák a legmenőbb és legbritebb virtuális klubot Nagy-Britanniában, ami leginkább tükrözi az osztály stílusát. A játék célja, hogy a fiatalok a feladatokon keresztül megismerjék Nagy-Britanniát és a brit kultúrát. A TuristaOsztály elnevezésű játékra a program weboldalán (http://www.turistaosztaly.hu/) regisztrálhatnak az osztályok 2007. szeptember 24. és október 19. között.

 A regisztrációt követően minden csapat kap egy alap klub sablont, amelyet számtalan elemmel személyre szabhatnak, bővíthetnek, és egyedivé tehetnek. A klub többféle szempont szerint színezhető, alakítható és az igazán bátor játékosok akár le is cserélhetik a variálható elemeket, helyettük új berendezést készíthetnek és tölthetnek fel. Fontos, hogy a „klub" szó alatt ne egy drága, szivarfüstös helyet képzeljünk el, sokkal inkább olyat, ahová a fiatalok mennek el szórakozni. Ők maguk hozzák létre a saját kuckójukat, legyenek egyediek. Adjanak neki nevet, találják ki mi lesz a rendeltetése. Keressék meg a helyét valahol Nagy-Britanniában, Londonban vagy akár Skóciában. A tulajdonos-házigazdát meg is kell személyesíteni.

 A játék négy fordulóból áll, melyek egyenként 2-2 hétig tartanak. Ennyi idő áll a résztvevők rendelkezésére, hogy teljesítsék a fordulónkénti feladatokat. A regisztrált osztályoktól többek között olyan kreatív ötleteket várnak, mint a klub cégérének megtervezése, a belső design kialakítása, a sztárfellépő kiválasztása, a zenei kínálat és az étlap összeállítása, reklámplakát készítése. Mivel a klub kizárólag fiataloknak szól, szigorúan tilos a dohányzásra, alkoholfogyasztásra vagy szexre vonatkozó bármilyen utalás. Szerepeltethetik viszont kedvenc előadójukat, saját ízlésük szerinti zenét is feltölthetnek.

 A feladatok közé tartozik, hogy adjanak fel hirdetést a „helyi" lapban, kínálják a klubot, lehetőleg a leendő látogatók igényeihez alkalmazkodva. A menü, az étlap összeállításakor nyújtsanak betekintést a brit konyhaművészetbe, esetleg az ország valamilyen tájegységéhez igazodva. Mivel a játékra egy osztály csak együtt jelentkezhet, valószínűleg komoly próba elé állítja majd a közösségeket, hogy minden részletben egyetértsenek. A legfontosabb tehát a csapatmunka, egymás kölcsönös támogatása, miközben minden részfeladathoz meg kell találni az arra legalkalmasabb embert.

 A középiskolás korosztály körében ma az egyik legnépszerűbb zenekar a No Thanx. A játék során az együttes is alapít klubbot, így bárki figyelemmel kísérheti, hogy a fiúk hogyan alakítják ki a saját törzshelyüket. Az on-line vetélkedő külön érdekessége, hogy a népszerű banda ráadásul meg is látogatja a nyertes TuristaOsztályt az utazás alatt. A hír fellendítette az érdeklődést, már eddig száznál több osztály jelentkezett. Dunaújvárosból például már minden gimnáziumból van legalább egy regisztrált csapat.

Az osztályok rangsora a játékban szavazás által alakul ki. A szavazás során a regisztrált versenyzők maguk oszthatják szét fordulónként 100-100 pontjukat, a számukra legszimpatikusabb klubok között. A csapatok tehát egymásra szavaznak. A legjobb tíz klub közül egy szakértő zsűri választja ki azt a szerencsés osztályt, aki eltölthet egy hetet Nagy-Britanniában, pontosabban Skóciában. A kalandos utazást és az izgalmas programokat még felejthetetlenebbé teszi, hogy a nyertes osztály a No Thanx zenekarral is eltölthet egy teljes napot. A skóciai kirándulás alatt számos különleges helyre látogatnak el a szerencsés játékosok. Többek között a világhírű fesztiválokról és a legmenőbb szórakozóhelyekről ismert Edinburgh-ba, a rejtélyekkel teli Loch Ness-i tó partjára és elhajóznak az Északi-tengeren egészen a Sky-szigetig. Különleges élmény lesz még a Harry Potter-regényekből ismert gőzmozdony, a Hogwarts Express megtekintése.

A játék részletes leírása és a regisztrált osztályok klubjai megtekinthetők a http://www.turistaosztaly.hu/ honlapon.

A TuristaOsztály játékot indító turisztikai hivatal a VisitBritain, Nagy-Britannia bemutatásának és további népszerűsítésének céljával jött létre. A világ számos pontján igyekszik minél több hasznos információt adni az utazóközönségnek, miközben az idegenforgalomban tevékenykedő cégeknek és az ország iránt érdeklődő médiának is folyamatosan támogatást nyújt. A Magyarországon most elindult játék három hét múlva Csehországban, a tavasszal pedig Lengyelországban is elkezdődik. Ha sikeres lesz, úgy tervezik, hogy – a tapasztalatok felhasználásával – az egész világon elterjesztik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük