Magyarországon 2007-ről 2008-ra mintegy négy százalékkal nőtt a Ringier bevétele svájci frankban számolva, melynek összege így 135,7 millió frank volt 2008-ban. A Ringier Kiadó Kft. 16 milliárd forint, a Népszabadság Zrt. 6,64 milliárd forint árbevételt ért el. A Ringier Kiadó Kft. árbevétel arányos nyeresége 11 százalékos volt.

 

Magyarországon 2007-ről 2008-ra mintegy négy százalékkal nőtt a Ringier bevétele svájci frankban számolva, melynek összege így 135,7 millió frank volt 2008-ban. A Ringier Kiadó Kft. 16 milliárd forint, a Népszabadság Zrt. 6,64 milliárd forint árbevételt ért el. A Ringier Kiadó Kft. árbevétel arányos nyeresége 11 százalékos volt.

2009. május 7-én tartotta a Ringier Kiadó Éves Sajtótájékoztatóját, amelyen Christian Unger, a Ringier Csoport elnök-vezérigazgatója beszámolt a Ringier Kiadóvállalat 2008. évi eredményeiről. A bemutatást követően Mihók Attila, a Ringier Magyarország ügyvezető igazgatója tekintette át az előző évi eredményeket és a jövőbeli terveket.

Mihók Attila összefoglalta a 2008-as év legfontosabb eseményeit, kiemelte a tartalom szerinti strukturálás alapján kialakult mátrix szervezetet, amely négy divízióra osztotta a Ringier portfolióját, a Bulvár, a Sport, a Női és az Ifjúsági divíziókra. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy közel az összes brand megújult az elmúlt évben, kiemelte a Blikk és a Blikk Nők sikeres megújulását. A Népszabadsággal kapcsolatban az online és az offline integrált szerkesztőség kialakításának fontosságára hívta fel a figyelmet. A 2008-as évben a MediaLog a szervezeti átalakításoknak és az új vezérigazgatónak köszönhetően pozitív eredménnyel zárt az utolsó negyedévben.

A 2008-as évben a Ringier Magyarország jelentős társadalmi szerepeket vállalt fel, melyet a kiadó a Ringier CSR stratégiája alapján valósított meg. Ebben fontos szerepet játszik a különböző szervezetek, alapítványok támogatása (Bátor Tábor, Heim Pál Gyermekkórház, Nemzetközi Gyermekmentő), a saját kezdeményezésű adományozási program, valamint a globális környezetvédelmi és társadalmi kampányok, és a munkatársak hiteles és teljeskörű tájékoztatása.

A Ringier CSR filmje a 2008-as tevékenységéről, a Ringier videó-megosztó portálján, a pixter.hu-n, az alábbi linken érhető el: http://www.pixter.hu/video?id=11859

A Ringier Kiadó 2008-as évet összegző filmje az alábbi linken érhető el: http://www.pixter.hu/video?id=11862

Mihók Attila a 2009-es évvel kapcsolatban kiemelte a meglévő tartalmak folyamatos megújulásának fontosságát, melyek új csatornákon keresztül kerülnek a közönség elé, és amelyet olyan megvalósult projektek fémjeleznek már, mint a Nemzeti Sport Magazin és a Blikk Nők Konyha elindítása.

Folyamatos online fejlesztések és új online platformok megjelenése jellemzi a Ringier portfoliót 2009-ben. Ennek legközelebbi megvalósulása 2009 május közepén az új Ringier ifjúsági portál.

A Ringier Kiadó 2009-ben is nagy hangsúlyt fektet a Társadalmi felelősségvállalásra, különös tekintettel a KAPOCS-program (Karácsonyi Adomány Program Családoknak) folytatására, a kiemelt támogatottakra, valamint a környezetvédelemre.

A 2009-es évben a Ringier Kiadó egyik fontos projektje a költözés lesz, melynek keretében integrált szerkesztőségek, newsroom-ok kerülnek kialakításra. A nagyobb, jobban használható irodai terület inspirálóbb környezetet nyújt majd a munkavállalók számára.

A sajtótájékoztatón jelen volt még Martin Werfeli, a Ringier Elnöki Tanácsának tagja, Marco Castellaneta, a Ringier Svájc kommunikációs igazgatója, valamint a Ringier Kiadó Kft., a Népszabadság Zrt., a Ringier Print és a MediaLog Zrt. vezetősége.

Erős növekedés a digitális média területén

A Ringier 2008-ban jelentősen növelte értékesítését. A svájci médiacég – mely Európa és Ázsia szerte összesen 10 országban van jelen – 5,3%-os növekedést ért el, mellyel új, 1 milliárd 536millió CHF árbevételi rekordot állított fel. A svájci, a cseh és a szlovákiai üzletág csupán az egyik tényező volt, mely hozzájárult ehhez az eredményhez. A másik a digitális média területén jelentkező forgalom-növekedés, mely a teljes éves árbevétel 8,5%-át tette ki. Az adózás utáni eredmény 62,2 millió CHF volt, mely szám megközelítőleg annyi, mint a sokéves átlag.

A Ringier 8129 alkalmazottja 2008-ban 4%-os árbevétel arányos nyereséget (ROS) ért el, míg a cash flow aránya 9,6%-os volt. Ez utóbbi 208,3 millió CHF-ről 146,9 millió CHF-ra csökkent. Ezt a visszaesést a 2007-es év számos rendkívüli eseménye okozta, beleértve többek között a tévéműsor magazinok eladását.

A digitális média különösen erőteljes növekedést könyvelhetett el. Ez elsősorban a media swiss group többségi tulajdonrész felvásárlásának köszönhető, amely így a teljes éves árbevétel 8,5%-át teszi ki, ellentétben a 2007-es 5,5%-kal.

A svájci Ringier 2008-ban 6,6%-kal növelte meg értékesítését. A Swissprinters és az Adligenswil nyomdai tevékenysége 2,8%-kal nőtt. A közép-és kelet-európai piac értékesítése 4%-kal, 526,7millió CHF-ra emelkedett. A csehországi Ringier könyvelhette el a legnagyobb – 18,6%-os – növekedést, melyet a szlovákiai Ringier követett, 11%-kal.

A romániai Ringier azonban 27%-os árbevétel kiesést szenvedett el, főként három lapjának eladása, az árfolyam-ingadozások és az igen erős piaci verseny következtében. Ázsiában a kínai és a vietnami Ringier közel azonos eredménnyel zárt, mint a megelőző évben, 70,1millió CHF-kal (2007-ben 71,3millió CHF volt).

Beruházások és kiadások

A Ringier 321,9 millió CHF-ot költött beruházásokra, mely összeg lényegesen magasabb, mint korábban. Ez a növekedés elsődlegesen a digitális platformok (media swiss group, geschenkidee.ch) erősítésének valamint a nyomdai tevékenység fejlesztésének (napilap és magazin nyomtatás Svájcban, napilap nyomtatás Romániában) köszönhető, illetve Szerbiában a kisebbségi tulajdonosok kivásárlásának, mellyel a Ringier 100%-os tulajdont szerzett az addigi 25,1% helyett.

2007-hez képest a kiadások 11%-kal nőttek a cég növekedése és a 8%-kal magasabb személyi költségek miatt. A belső termékfejlesztésekre fordított költségek szintén közvetlen hatással voltak a jövedelmezőségre.

Információk az egyes országokról

Svájc

Hazai piacán a Ringier 938,7millió CHF árbevételt ért el 2008-ban. Ebből a Ringier Svájc kiadói tevékenysége 605,6 millió CHF-ot, míg a Ringier Print Svájc tevékenysége 332,2millió CHF-ot tett ki.

A kiadói üzletágban a new media bevételei szintén kiemelkedően növekedtek. 146millió CHF nyereséget ért el, köszönhetően a media swiss group felvásárlásának, mely összeg közel a duplája az egy évvel azelőttinek. Az árbevétel tehát mintegy 91,1%-kal nőtt az előző évhez képest (76,4 millió CHF).

A Ringier Svájc Blick csoportjának 190,1millió CHF-os és magazinjainak 207,7millió CHF-os bevételei enyhe, 5%-os csökkenést mutatnak.

A svájci nyomda (a Swissprinters csoport és a Ringier Print Adligenswil) harmadik feles bevételei 2,8%-kal nőttek,  elérve a 332,1millió CHF árbevételt.

Németország

A Ringier Németország a nemzetközi trendhez hasonlóan 12,5millió CHF-ra növelte árbevételét az eladott példányszámoknak köszönhetően. Összehasonlítva 2007-tel, a Cicero és Monopol lapok (Ringier Németország) 12,1millió CHF-ot termeltek.

Csehország

A Ringier Csehország számára a 2008-as 181,5 millió CHF-os árbevétel jelentette fennállása óta a legjobb üzleti évet. Ez 2007-hez képest 28,4 millió CHF növekedést jelent, melyből különösen szembetűnő a Blesk és az újonnan megvásárolt Aha!-val sikere.

Magyarország

A Ringier Magyarországnak egy szűkülő piacon sikerült 135,7 millió CHF árbevételt elérnie, a Forint hihetetlen gyengülése mellett is. A csökkenő példányszámok ellenére stabil hirdetési bevételekről beszélhetünk, köszönhetően az új kiadványoknak és mellékleteknek.

Románia

A Ringier Romániának a megelőző évhez képest bevételcsökkenéssel kellett számolnia három terméke (két TV műsor és a Pro Sport című sport napilap) eladásának, az árfolyam ingadozásnak és főként a bulvár szegmensben jellemző kiélezett versenyhelyzetnek a hatására. A cég bevétele 61,5 millió CHF volt a megelőző évi 84,3 millió CHF-kal szemben. A hirdetési árbevétel 21,4 százalékkal csökkent, de megjegyzendő, hogy a Libertatea a legnagyobb példányszámban eladott lap Romániában, megőrizte pozícióját és 1,3 millió olvasóval büszkélkedhet.

Szlovákia

A Ringier Szlovákia számára 2008 egy újabb sikeres évet jelentett, mert bár a print média területén bevételcsökkenés tapasztalható, a számok mégis enyhe növekedést mutatnak a tavalyi évhez képest, 41,1 millió CHF-os árbevétellel. A Nový Cas ebben az évben is a piac legsikeresebb szereplője maradt.

Szerbia

A 2007-es erőteljes növekedést követően a Ringier Szerbia ebben az évben meglévő pozíciója megszilárdítására törekedett. Mindemellett 1,6 millió CHF-os növekedéssel 63,3 millió CHF árbevételt ért el. A hirdetési bevételekben tapasztalható közel 4 millió CHF-os növekedés különösen bíztató.

Kína és Vietnám

A Ringier Kína és Vietnám 70,1 millió CHF-os árbevételt könyvelhetett el, ami kis mértékű, 1,6 %-os csökkenést jelent. A Ringier Kína kiadói tevékenységében, 2008-ban nagy mértékű terjeszkedés figyelhető meg. Két új termék került a piacra és az online kereskedelem is lényegesen kibővült. Vietnámban a Thoi Trang Tre divatmagazin árbevétele 15 százalékkal múlta felül az előző év eredményeit. A Ringier Print Hong Kong-ot a megrendelések számának csökkenése és az üzleti válság hatásaként jelentkező hirdetési visszaesés jellemezte, ami egyre súlyosbodott a 2008-as év előrehaladtával.

Josh Smith felkérésével, immár 12. alkalommal készíti képzőművész a Ringier Éves Jelentését.

Josh Smith Okinawában született 1976-ban, és Knoxville-ben, Tenessee államban nőtt fel. Jelenleg New Yorkban él és dolgozik. Sokoldalú, ígéretes karrierje során rendezett önálló kiállításokat Párizsban, Oslóban, Brüsszelben, New Yorkban és Chicagóban is. Jelenleg a Bécsi Modern Művészeti Múzeum ad otthont műveinek. "Olyan típusú művész vagyok aki az ábrázolás legkülönbözőbb formáit alkalmazza. A Ringier Éves Jelentés esetében az volt a célom, hogy a beszámolók átlátható és érthető üzenetet közvetítsenek"-nyilatkozta Smith.

Beatrix Ruf, a Ringier Gyűjtemény gondozója és a zürichi Kunsthalle igazgatója így nyilatkozott a művészről: "Josh Smith munkái új színt visznek a festészetbe, ezek az alkotások hihetetlen könnyedséget és egyben bosszantó komolyságot közvetítenek. Josh Smith kockára teszi a szubjektivitást az egyrészt konvencionális másrészt merész módszerek alkalmazásával, de ez az, amit elvárunk a képtől és annak alkotójától egyaránt. Elbizakodottság és látványos eszközök nélkül nyitja meg a befogadó számára az utat a képhez."

A Ringier 2007-es Éves Jelentése Svájc legszebb könyvei között

Mára hagyománnyá vált, hogy a Ringier Éves Jelentések a számok és a művészet keveredéseként jönnek létre. Az elmúlt évi összefoglaló kiadványt, melyet svájci művészek, Peter Fischli and David Weiss készítettek, a legszebb kiadványok közé sorolta a Svájci Kulturális Hivatal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük