www.sarvar.huwww.sarvar.hu

2008. január 29-én  a Magyar Turizmus Zrt.   Sárvár városában tartott tanulmányúttal összekötött sajtótájékoztatót a 2008-ra meghirdetett Vizek Éve  országos tematikus kampányról.

 www.sarvar.huwww.sarvar.hu

2008. január 29-én  a Magyar Turizmus Zrt.   Sárvár városában tartott tanulmányúttal összekötött sajtótájékoztatót a 2008-ra meghirdetett Vizek Éve  országos tematikus kampányról.

A sajtótájékoztató előadója volt : Dr. Niklai Ákos, enök, Magyar Turizmus Zrt., Dr. Róna Iván,  vezérigazgató,  Magyar Turizmus Zrt.,Walter Dezső, elnök,  Nyugat-dunántúli RIB (Regionális Idegenforgalmi Bizottság),Dr. Dénes Tibor,  Sárvár polgármestere,   Mártonné Máthé Kinga,  belföldi-csoportvezető,  Magyar Turizmus Zrt., Észak-Alföldi Regionális Igazgatóság, Tama István,  regionális marketingigazgató,  Nyugat-dunántúli RMI.

A Vas megyei Sárvár igazán elmondhatja magáról, hogy a vizek városa, termál és wellness turizmusa rohamos léptekkel fejlődik.  Két gyógyforrásának vize egész Európában ismert.  A 48 fokos, amely nátrium-kloridot, hidrogén-karbonátot és nyomelemeket tartalmaz,  1300 méterről bugyog,  mozgásszervi megbetegedésekre való.

A Sárvár-Rábasömjéni forrás 83 fokos, főbb alkotói;  nátrium-klorid, hidrogén-karbonát, jód, bróm, fluór, és nyomelemek. Belőle készül lepárlással a Sárvári Termálkristály fürdősó mozgásszervi, nőgyógyászati, bőrgyógyászati bajokra.  Az Európai Királyi Fürdők Szövetsége 2004-ben Sárvárt tagjai közé választotta.

A sárvári 3.600 négyzetméteres gyógy- és wellness-fürdő kezeléseivel egész évben rendelkezésre áll, 2004-ben elnyerte a Magyar Wellness Társaság nívódíját.

A 84-es főút mellett, Rába völgyébe, a Gyöngyös patak torkolati térségébe, a Kemeneshát dombjai közé települt nyugat-magyarországi,  tizenhatezer lakosú kisváros mai közigazgatási képe több település egyesítésével alakult ki 1968-ban.  A város kultúrtörténeti és építészeti emlékekben gazdag nevezetességei között található a városközpontban található Nádasdy vár, a katolikus és evangélikus templom és a botanikus kert.

Kulturális programjai között találjuk a nemzetközi folklórfesztivált, a fúvóstalálkozót, a Históriás napokat, a Simon-Juda vásárt, a szüreti mulatságot és a számos koncertet.

A Násdy vármúzeum legszebb része az 1653-ból fennmaradt díszterem, csataképekkel és Dorfmeister freskókkal, valamint az egyedülálló huszár-gyűjtemény.

Sárvár a történelem sodrában

A terület az újkőkor óta lakott, rábai átkelőhelyként birtokolják kelták, majd a Borostyánút katonai védelmi körébe vonják a rómaiak.  A honfoglaló magyarok a német támadások kivédésére földvárat építenek.

A terület királyi birtok, átmenetileg a nádort adó Kőszegi család feuduma, Károly Róberttől kiváltságokat kap, Luxemburgi Zsigmond a Kanizsai családnak adományozza.  A vár önfeláldozó védői Nádasy Ferenc vezetésével török ostromot vernek vissza.

A humanista Nádasdy Tamás és Kanizsai Orsolya házasságával a mezőváros és a vár a Nádasdy család tulajdonába kerül. Nádasdy révén Sárvár a nehéz időket élő ország egyik kulturális centrumává válik. 

Nyomda létesül, vezetője, Sylvester János tanító,  aki magyarra fordítja és kinyomtatja az első hazai nyomtatott könyvet,  az Új Testamentumot.  Nádasdy Tamás udvarában szívesen látják a tudósokat, művészeket, orvosokat, építészeket.  Itt hal meg, s nyugszik Tinódi Lantos Sebestyén. 

Nádasdy Ferenc országbíró a Habsburg ellenes Wesselény-összeesküvés miatt fejét és birtokát veszti, így kerül Sárvár a Draskovich család birtokába.

A hanyatlást hozó XVIII. század után, 1803-tól az Este-Modenai családé a birtok, a dualizmus a helység fénykora;  vasútat, elektromos energiát kap, nagyüzemi cukorgyár és műselyemgyár települ, fellendül a kisipar és a kereskedelem, megnő a lakosság száma.

Új tulajdonos érkezik,  Lajos bajor királyi herceg személyében, aki mintagazdasággá fejleszti birtokait, oktatási intézményeket alapítanak, 1909-ben megépül a mai kórház.

Sárvár - GyógyfürdőSárvár – GyógyfürdőAz I. világháború után pangás következik, megszűnik a műselyemgyár, a munkanélküliek egy része Franciaországba és Belgiumba vándorol.

A II. világháború után a Baromfifeldolgozó Vállalat és más üzemek települnek ide,

1958-ban kőolajkutatás közben gyógyvízre találnak, ez válik Sárvár további fejlődésének kulcsává!

1968-ban Sárvár visszakapja az 1871-ben elvesztett városi rangot.  Újabb üzemek és iskolák létesülnek, a felújított reneszánsz Nádasdy vár a város művelődési központjává válik, s máig a város szimbóluma. 

http://www.sarvarigyogyfurdo.hu/http://www.sarvarigyogyfurdo.hu/ 1995-től ipari park létesül,  2002. decemberében új gyógy- és wellnes-fürdő várja a látogatókat.

A  Magyar Turizmus Zrt. marketingtervéről  dr.Róna Iván vezérigazgató szólt :

Eszerint a cég kiemelt termékei külföldön:

-Budapest és környéke,

-a hivatás-túrizmus,

-a Balaton,

-az egészségturizmus,

-Pécs 2010-re készülve,

a Vizek Éve.

Belföldön:

A Vizek Éve:  egészségturizmus, vízparti üdülések.

Ezen belül:  január-április az egészségturizmusé,  május a Balatoné,  június a Tisza-tóé,  július-augusztus a  természetes vizeké,  szeptember-december az egészségturizmusé, a „fagyott vizeké".

Vízben jók vagyunk! – 2008. a Vizek Éve

A Vizek Évéről, a témaválasztásról  Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt.,elnöke  adott számszerű tájékoztatást:

A 2008. évre a Magyar Turizmus Zrt. meghirdette a „Vizek Évét", amelynek keretén belül télen, tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségek népszerűsítésére helyezi a hangsúlyt. 

Megállapítható,  fő vizes úticélok közül a Balaton a legnépszerűbb, majd a Tisza-tó, Fertő-tó,  Velencei-tó, folyók.

Egyre népszerűbbek az egészségturisztikai szolgáltatások, a két különállóan számolható kategória, a gyógyszállodák és a wellness-szállodák belföldi forgalma erősödik. Két utóbbi kategória adja a szállodai kapacitás egyötödét.

Miért a vizeké ez az év?

A „Nagy Ízutazás", ill.  a „Zöldturizmus Éve"  olyan sikert hozott, amely folytatásra ösztönözte a céget, új, 2008-as kampányát  idén „Vizek Éve" címszó alatt a vízparti üdülésekre, strandokra, aquaparkokra,  gyógy- és termálfürdőkre, a wellnessre összpontosítja belföldi marketingkampányában. Az idei év központi témájának kiválasztását megelőzte a hazai turisztikai szakma véleményének felmérése is.

A kampányévre egyedi arculatú honlap készült:  http://www.vizekeve.hu/ 

a Vizek Éve programjaival és akcióival, valamint az ország egészségturisztikai kínálatával kapcsolatos tudnivalóval.

A KAMPÁNY MÁR ELKEZDŐDÖTT!  Első hónapja sikeres.

Az érdeklődők a csatlakozott szállodák listáját a kampányév http://www.vizekeve.hu/ és a régió http://www.utazunk.hu/ honlapján is megtekinthették.  A visszajelzések sikerről számolnak be a januári, máskor gyengébb időszakban a Nyugat-dunántúli régióban..

Dr.Niklai Ákos elnök, aki a tájékoztatóra a bécsi vásárközpontban tartott  actb (austrian & central european travel business)  konferenciáról érkezett, az Euroastra kérdésére röviden elmondta, a rendezvényen, hazánkkal együtt részt vesz, immár hagyományosan, Ausztria mellett a Csehország, Magyarország, Szlovákia és Szlovénia is.

Az említett országok tárgyaltak a határokon átnyúló régiós turisztikai együttműködésről is. Maga az EU is tervez közös fellépést az Európán kívüli potenciális turisztikai országok (vietnám, India, Dél-Korea egységes, közös szakmai megközelítéséről, ezt hosszú folyamatként kell szemlélni. A témakörben további tájékoztatás várható.

A gyógyturizmusban előnyünkre szolgál, hogy erőre kapnak a gyógyszereket helyettesítő, természetes gyógymódok, mint a gyógyvizek használata.  Egy magyarországi nemzetközi balneológiai központ terve is felmerült…

A Turizmus Panoráma Bulletin bécsi híradása több mint 300 kiállítóról, 40 ország hosted buyer csoportjairól és mintegy 170 újságíró részvételéről számolt be, valamint arról, hogy a négy ország által tartott tájékoztatón valamennyien kiemelték a Schengen övezethez való csatlakozás nyújtotta lehetőségeket. Hazánkat Kovács Miklós szakállamtitkár képviselte.  A magyar kiállítók, bár kisebb érdeklődést tapasztaltak a korábbi éveknél, elégedettek voltak a lebonyolított tárgyalásokkal, a részvételt hasznosnak találták, szálláshelyeket, csomagokat és incentive ajánlatokat egyaránt kerestek náluk.

A Vizek Éve kampányra a Zrt. 200 millió Ft-ot  ütemezett be,  a 2009-es év a „Kultúra Éve" lesz, újabb feladatokkal.

http://www.vizekeve.hu/

http://www.sarvarfurdo.hu/

http://www.eszakalfoldi.hu/

http://www.itthon.hu/

Az Alpok-alja régió eseményei:  http://www.alon.hu/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük