A Google elemzői szerint a főbb nemzetközi intézmények weboldalaival összevetve a vatikáni oldal látogatottsága tökéletesen megegyezik a többiekével, amelyek pedig már régebb óta működnek és jóval bővebb archívummal rendelkeznek.

A Google elemzői szerint a főbb nemzetközi intézmények weboldalaival összevetve a vatikáni oldal látogatottsága tökéletesen megegyezik a többiekével, amelyek pedig már régebb óta működnek és jóval bővebb archívummal rendelkeznek.

Január 30-án volt egy hete, hogy megindult a honlap, és máris tagadhatatlan a kezdeményezés sikere. Újságírók kérdéseire válaszolva Federico Lombardi szentszéki szóvivő elmondta: az első hat napban a négy nyelvű oldalt összesen több, mint 750 ezren keresték föl. Amint arról már beszámoltunk, a Vatikáni Televíziós Központ (CTV) illetve a Vatikáni Rádió összefogásának köszönhetően született meg a YouTube videomegosztó portálon az oldal, amelyen egyelőre négy nyelven: angolul, olaszul, németül és spanyolul érhető el a pápa képe, hangja és tanítása hírvideók formájában.

A Google elemzői szerint a főbb nemzetközi intézmények weboldalaival összevetve, különösen a feliratkozottak számát tekintve (15 ezer), a vatikáni portál látogatottsága tökéletesen megegyezik a többiekével, amelyek pedig már régebb óta működnek és jóval bővebb archívummal rendelkeznek. Az elmúlt héten átlagban napi két hírvideót jelentetett meg a Vatikán a YouTube portálján. A holokauszt emléknapján pedig három videóklipet tettek közzé a Vatikáni Televíziós Központ archívumából, amelyeken XVI. Benedek pápa megnyilatkozásai láthatók a Shoah-ról. (A kölni zsinagógában, Auschwitzban, illetve az azt követő szerdai általános kihallgatáson, 2006. május 31-én). "A kezdeményezés tehát jól indult, és bízunk benne, hogy gyümölcsöző lesz" – nyilatkozta a szentszéki szóvivő.

Ez a siker a Vatikáni Rádió honlapjára is kihatással van, ugyanis a YouTube oldaláról egy link vezet a www.vaticanradio.org portálra is. Az első három nap statisztikáit figyelembe véve átlagban 32%-kal nőtt a rádió honlapjának látogatottsága. Az angol nyelvű adásra azóta háromszor többen voltak kíváncsiak, az olasz és a német híreket kétszer annyian olvasták el. (a spanyolról nincsenek adatok). Érdekes az is, hogy a YouTube-on nem szereplő nyelvek iránt is megugrott a kereslet. Például a Vatikáni Rádió francia adásának 50%-kal nőtt a látogatottsága. Négyszer annyian kattintottak a rádiómúzeum oldalára, míg a Vatikáni Rádió hírvideóit is több, mint négyszer annyian nézték meg.

Az oldal címe: www.youtube.com/vatican

Vatikáni Rádió/Magyar Kurír

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük