http://home.datanet.hu/http://home.datanet.hu/ A GTS-Datanet, Magyarország vezető alternatív távközlési szolgáltatója a 2008-as évet a várakozásoknak megfelelő, stabil eredménnyel zárta: az árbevétel meghaladta a 15 milliárd forintot, az EBITDA pedig elérte a 2,2 milliárd forintot. A cég az anyavállalatánál, a GTS Central Europe-nál végrehajtott stratégiaváltáshoz igazodva a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatások értékesítésére helyezi a hangsúlyt.

http://home.datanet.hu/http://home.datanet.hu/ A GTS-Datanet, Magyarország vezető alternatív távközlési szolgáltatója a 2008-as évet a várakozásoknak megfelelő, stabil eredménnyel zárta: az árbevétel meghaladta a 15 milliárd forintot, az EBITDA pedig elérte a 2,2 milliárd forintot. A cég az anyavállalatánál, a GTS Central Europe-nál végrehajtott stratégiaváltáshoz igazodva a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatások értékesítésére helyezi a hangsúlyt.

 

  A GTS-Datanet 2009-ben is jelentős, akár 6 százalékot is elérő árbevétel-növekedéssel számol, amelynek alapját a közép-európai régióban működő GTS leányvállalatok még hatékonyabb együttműködése képezi.

Stratégiaváltás a GTS Central Europe-nál
A GTS-Datanet anyavállalata, a GTS Central Europe 2008 májusában került a Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium tulajdonába. Az új tulajdonos célja, hogy a Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában jelen lévő GTS csoportot a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatójává fejlessze.

A fenti cél érdekében a GTS Central Europe az elmúlt hónapokban széles hatáskörrel felruházott régiós menedzsmentet alakított meg, amelynek feladata a leányvállalatok műszaki, szolgáltatásfejlesztési és -értékesítési tevékenységének koordinálása.

A régiós menedzsment megvizsgálta az egyes leányvállalatok szolgáltatás-portfolióját és ügyfélbázisát. Mivel a GTS csoport cseh, szlovák, lengyel és román cégei hagyományosan a távközlési szolgáltatók és üzleti vállalkozások kiszolgálására specializálódtak, a cégcsoport a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatásokra fog koncentrálni.

Mindezen túl a régiós menedzsment új célcsoportként határozta meg a Közép-Európa több országában működő nagyvállalatokat, valamint a multinacionális cégek regionális kirendeltségeit. Ezen célcsoport igényeit szem előtt tartva a GTS csoport mostantól kiemelt fontosságot tulajdonít az országhatárokon átnyúló távközlési szolgáltatások fejlesztésének és értékesítésének.

GTS-Datanet: összhangban a régióval
A GTS-Datanet jogelődje 1993-ban üzleti távközlési szolgáltatóként indult Magyarországon, és ezt a hagyományt a cég a mai napig őrzi: 2008-ban az árbevétel 87 százaléka származott üzleti, és 13 százaléka lakossági szolgáltatásokból.

Az elmúlt években a nagykereskedelmi üzletág kiugró, évi 20 százalék körüli növekedést produkált, aminek eredményeképp tavaly már az árbevétel közel fele nagykereskedelmi szolgáltatások értékesítéséből származott. A GTS-Datanet a világ legnagyobb távközlési vállalatait tudhatja nagykereskedelmi partnerei között.

A cég kiskereskedelmi üzleti portfoliójából a legnépszerűbbek a közepes- és nagyvállalatok számára kínált adathálózati szolgáltatások. 2008-ban a GTS-Datanet üzleti bevételeinek 45 százaléka 250 főnél több alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalatoktól, 28 százaléka közepes-, 15 százaléka kisvállalkozásoktól, a fennmaradó 12 százalék pedig 10 főnél kisebb mikrovállalkozásoktól származott.

A fenti számokból egyértelműen kirajzolódik, hogy a GTS-Datanet fő célcsoportját – a cseh, szlovák, lengyel és román GTS leányvállalathoz hasonlóan – a távközlési szolgáltatók, valamint a nagy- és közepes vállalkozások jelentik. A cég az anyavállalata által meghatározott új stratégiához zökkenőmentesen képes alkalmazkodni.
Középpontban az új generációs hálózat kiépítése

A tervek szerint a GTS-Datanet az előző évhez hasonlóan 2009-ben is 1,5 milliárd forintot fordít beruházásra hazánkban. Tavaly a cég 200 kilométerrel 2200 kilométerre bővítette optikai gerinchálózatát, valamint jelentős kapacitásnövelést hajtott végre rajta mintegy negyedmilliárd forint értékben.

Az idén kiemelt fontosságú feladat lesz a kibővített hálózat új generációs szolgáltatásokra való felkészítése, amelynek keretében a GTS-Datanet megkezdi, és az év végéig várhatóan be is fejezi új generációs Ethernet hálózatának kiépítését. A fejlesztésnek köszönhetően a cég a közeljövőben új, végponttól végpontig Ethernet alapú szolgáltatásokat kínálhat majd vállalati ügyfelei számára a korábbiaknál kedvezőbb árfekvésben.

2008-as pénzügyi eredmények, 2009-es tervek

A GTS-Datanet stabil évet tudhat maga mögött. 2008-ban a cég árbevétele meghaladta 15 milliárd forintot, ami 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA elérte a 2,2 milliárd forintot, ami közel megegyezik a cég 2007-es eredményével.

A GTS csoport átalakításának, a leányvállalatok jól szervezett együttműködésének eredményeképp a GTS-Datanet 2009-ben 6 százalékos árbevétel-növekedést tervez. Az EBITDA növekedés ennél is intenzívebb, akár 20 százalékot meghaladó is lehet, amelynek alapját a cégnél az elmúlt hónapokban végrehajtott szervezetátalakítás és költségcsökkentés jelenti.

„A GTS-Datanet történetében a 2009-es év korszakhatárt jelent: széles szolgáltatási portfólióval rendelkező magyarországi szolgáltatóból egy teljes régiót lefedő üzleti távközlési csoport integráns része lesz" – mondta el Pauer Pál, a GTS-Datanet ügyvezető igazgatója. „Emellett azonban fontosnak tartjuk megőrizni és tovább bővíteni hazai ügyfélkörünket. A rugalmasság és a helyi piac alapos ismerete továbbra is a cégünk fő versenyelőnye lesz" – tette hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük