Március 19-én a MOM Kulturális Központ színpadán kerül bemutatásra a Közép-Európa Táncszínház és Nemzeti Táncszínház "Tánc-Tér-Képek" című párnás premierje. A produkcióban két dél-koreai vendégművész is fellép, akik a Korean Dance Festival 2014 és a Közép-Európa Táncszínház ösztöndíjasaiként, a Koreai Kulturális Központ támogatásával egy hónapig dolgoznak a társulattal.

 

Március 19-én a MOM Kulturális Központ színpadán kerül bemutatásra a Közép-Európa Táncszínház és Nemzeti Táncszínház "Tánc-Tér-Képek" című párnás premierje. A produkcióban két dél-koreai vendégművész is fellép, akik a Korean Dance Festival 2014 és a Közép-Európa Táncszínház ösztöndíjasaiként, a Koreai Kulturális Központ támogatásával egy hónapig dolgoznak a társulattal.

 

„Minden zenében ott vár bennünket a mozgás, várja, hogy felfedezzük és várja, hogy megajándékozzon minket a tánc örömével." (Kun Attila)

 

A Tánc-Tér-Képek bemutatóra Johann Sebastian Bach születésének 330. évfordulója után két nappal kerül sor, így tisztelegve a zeneszerző életműve előtt, mégpedig Rohmann Ditta élő gordonkajátékával. Megszokott dolog, hogy a kortárs tánchoz elektronikus zene jelenik meg, illetve az kíséri a koreográfiát. Hogyan ívelhető át Bach barokk muzsikája és a 21. század elektronikus hangzása közti 300 év? A táncon keresztül. Míg Rohmann Ditta játékára komponált koreográfiai mozgás hullámzik a Bach zenével, addig az elektronika több mozgási "szabadságot" ad mind a koreográfusnak, mind a táncosnak.

 

A két zenei világ összhangja az előadók személyiségén és tehetségén keresztül teremtődik meg. Nyitott, befogadó és inspiratív szenzitivitással állnak egymás zenei világához, így tudnak egy közös frekvenciát életre kelteni. E ritkán hallott frekvenciában, mely egy közös improvizációban teljesedik ki, a tánc mint harmadik alkotóelem színesíti a (tánc-tér-)képet.

 

A Közép-Európa Táncszínház bemutatója hűen követi a Nemzeti Táncszínházzal megkezdett közös szakmai gondolkodás és munka útját, amit a tánc és a tánc közönségének viszonyában megkezdett. A produkció egy térré formálja az eddig hagyományosan külön kezelt előadói-, és nézőteret. A MOM Kulturális Központ egyedi színpadtechnikai adottságának köszönhetően a leendő közönség testközelből követheti végig az élő klasszikus és élő elektronikus zenei hangzás utazását táncképeken át. Közvetlen közelről láthatja a táncművészek testének minden rezdülését, hallhatja fizikumuk áramlását.

 

S hogy miért párnás a premier? Egyfelől a nézők többsége párnákon ül, másfelől, ismerve Bach muzsikáját, az előadás megtekintése „kipárnázza" az idegrendszert – amire igencsak szüksége lehet a mai kor emberének.

 

Koreográfus: Kun Attila

Jelmez: Horányi Juli

Csellóművész: Rohmann Ditta

Elektronikus hangzás: Németh Imre

Szcenika, fény: Fogarasi Zoltán

Asszisztens: Fodor Katalin

Elõadók: Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Jakab Zsanett, Palcsó Nóra, Yoon Ga-Yeon, You Sung Ho, Frigy Ádám, Ivanov Gábor, Kovács Péter, Mádi László

 

Az előadásban elhangzanak az alábbi Bach művek:

J . S. Bach: C-dúr, G-dúr, D-dúr, Esz-dúr és d-moll Prelúdiumok;

d-moll Courante;  c-moll Sarabande; Esz-dúr Gigue

 

2015. március 19. 19:00

Tánc-Tér-Képek – párnás premier

MOM Kulturális Központ

Budapest, Csörsz u. 18.

 

http://www.momkult.hu

http://www.koreaikultura.hu

 

Lantai József

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük