www.terminartors.comwww.terminartors.com

A képzőművészet köré szerveződő, nemzetközi közösségi portált épített az Arcus Interactive Group.

 www.terminartors.comwww.terminartors.com

A képzőművészet köré szerveződő, nemzetközi közösségi portált épített az Arcus Interactive Group. Az angol nyelvű TerminARTors.com ötlete  magánmegbízótól származik, a koncepció részletes kidolgozása, a site felépítése és a technológiai platform létrehozása pedig az Arcus Csoport Arcus Comm és az Arcus Tech divízióinak munkája. A portál céljai között a világ legnagyobb festményadatbázisának létrehozása mellett a művészeti közösségépítés szerepel, amelyet az Arcus web 2.0 eszközök alkalmazásával oldott meg.

A művészet értékeire épülő közösségi portál egyedülálló kezdeményezés és megoldás: a mögötte álló gigantikus festményadatbázis, és a művészeti terepen szokatlan, web 2.0-s közösségi platform is kiemeli mind művészeti, mind web 2.0-s projektek sorából. Emellett a site-on használható színkereső funkció nemzetközi viszonylatban is különleges technológiai megoldás, hiszen egy szubjektív érzetet (szín) képes informatikai eszközökkel megvalósítani.

ÖTLET

Makay Mátyás, a projekt megbízója a világ legnagyobb festmény-adatbázisát kívánta létrehozni, úgy, hogy a klasszikusokat saját erőforrásból elkezdik feltölteni az oldalra, a még alkotó művészek pedig az épülő adatbázist saját műveikkel is, de klasszikusokkal is folyamatosan bővíthetik. A több mint 23 000 festményből álló adatbázis körül kialakuló közösségi aktivitás nyomán így fiatal, még kevéssé ismert művészek is bemutatkozási lehetőséget kapnak, akár olyan tehetségek is, akiknek korábban nem volt kapcsolata a gyűjtőkkel, kiállítókkal, kritikusokkal, művészettörténészekkel.

ADATBÁZIS

A több mint huszonháromezres festményadatbázisban Aba-Nováktól Andy Warholig közel hatszáz művész munkái között kereshetünk, és Japántól Svájcon át Kanadáig több mint ezer múzeum, állandó és időszaki kiállítását követhetjük figyelemmel. A portál adatbázisa – a felhasználók számával együtt – folyamatosan növekszik. A TerminARTors számos keresési funkciója között képekre, az alkotókra, a készítés technikájára, az adott időszak mozgalmaira, kiállításokra, vagy a festményeknek otthont adó múzeumokra kereshetünk, az egyedi fejlesztésű színkereső segítségével pedig szín alapján is kiválaszthatjuk a hangulatunkhoz leginkább illő festményt. Utazás előtt álló turistáknak is érdemes felkeresniük a portált, hiszen a többek között múzeum szerint tag-elt adatbázisban tájékozódhatnak, milyen képzőművészeti alkotásokat tekinthetnek majd meg uticéljuk környékén.

WEB 2.0

A TerminARTors közösségi (social networking) funkcióival világviszonylatban is egyedülálló: a regisztrált felhasználók (kortárs művészek, művészeti diákok, művészettörténészek, gyűjtők, műértők, vagy akár művészetkedvelő turisták), képeket tölthetnek fel, fórumozhatnak, blogot vezethetnek, továbbá a feltöltött képeket kommentálhatják, tag-elhetik, vagyis a keresést segítő címkékkel láthatják el. A közösségi funkciók révén a portál újszerű, a művészeti közeg számára egyedülálló találkozási lehetőségeket nyújt, számos különböző csoportot közös platformon képes szintetizálni.

SZINTÉZIS

A TerminARTors portál egyedülálló találkozási lehetőség: még be nem mutatkozott, de felfedezésre váró művészek és műgyűjtők lehetséges találkahelye, művészettörténészek és művészetet tanulók egyedülálló forrása, a különböző területeken ténykedő, hivatásos vagy amatőr művészek és művészetkedvelők hiánypótló közösségi platformja, de utazásra készülők számára is módot nyújt a tapasztalatcserére, célállomásaikon kiállítások, múzeumok látogatását előre tervezhetik – a portál, és egymás segítségével. Összeköt egymással művészeti és web 2.0 világot, kommunikációs formáikat tekintve egymástól eddig fényévekre álló társadalmi csoportokat új közösségi térben szintetizál.

MEGBÍZÁS

Az eredeti ötletet Makay Mátyás több interaktív ügynökséggel tesztelte, a megvalósításra kiírt tenderen az Arcus Interactive Group a kirowskival és Carnation-nel indult. A TerminARTors logó Auth Attila munkája. A művészettörténeti szakmai hátteret Sturcz János, a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanszékvezető professzora biztosította.

Közel egyéves tervezési periódus során megbízó és interaktív ügynöksége közös gondolkodását az ötlet és a funkcionális előnyök szerves egységbe rendezése határozta meg. A site bevezető kommunikációját az alkalmazás természetes közegében – vagyis a művészek, és művészetkedvelők, illetve a weben már kényelmesen mozgó fiatalok között – indítják, és PR-kommunikációval is megtámogatják.

 

http://www.terminartors.com/

http://www.aigroup.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük