Hamarosan kezdetét veszi az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Sziget Fesztivál, amelyre a Magyar Turizmus Zrt. idén is saját „kampányszigettel" készül. A jubileumi rendezvény keretében a társaság 2012. augusztus 6-án megnyitja sátrát a nagyszínpaddal szemben lévő óriáskerék mellett.

 

Hamarosan kezdetét veszi az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Sziget Fesztivál, amelyre a Magyar Turizmus Zrt. idén is saját „kampányszigettel" készül. A jubileumi rendezvény keretében a társaság 2012. augusztus 6-án megnyitja sátrát a nagyszínpaddal szemben lévő óriáskerék mellett.

A sátor egyik attrakciója a szerdán nyíló Turizmus Mozi lesz, ahol a fesztiválozók különböző magyar filmremekekkel és turisztikai kisfilmekkel hangolódhatnak a fesztiválra és Magyarország turisztikai kínálatára. Az MT Zrt. – a Sziget Kft.-vel együttműködésben – számos marketingakcióval népszerűsítette a rendezvényt az elmúlt hónapok során. Külföldön a Magyar Turizmus Zrt. honlapjai, továbbá a szakmai- és sajtóhírlevelek mellett, egyedi akciókat is szerveztek Németországban, Ausztriában, Horvátországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. A Sziget Fesztivál és Budapest hírét az a külföldi újságírókból álló csoport is „világgá kürtöli" majd, amely az MT Zrt. szervezésében látogat hazánkba a rendezvény apropójából.

Turizmus Mozit nyit az MT Zrt. a Sziget Fesztiválon

A Magyar Turizmus Zrt. látványos, 200m2-es hightech installációval készül „fellépni" a jubileumi Sziget Fesztiválon. A díszlet egy hangulatos, szabadtéri Turizmus Mozit rejt, melyet augusztus 8-12. között vehet birtokba az (utazó)közönség. A fesztiválozók igényeihez igazodva, az MT Zrt. „buli-központú" nyitva tartással üzemelteti (turisztikai) filmszínházát, amely a délutáni órákban kényelmes ejtőzési lehetőséget biztosít az esti bulira „rápihenő" vendégek számára. A mozi azonban nem zár be a délutáni „matinét" követően, hanem „esti mozimurival" folytatódik a program. Hajnalig tartó, zenés, beszélgetős klubest veszi kezdetét, melynek során koncertfilmekkel és zenés turisztikai szpotokkal pörgetik fel a hangulatot. A sátor vendéglátó-szolgáltatásai, a napszakhoz igazodó italkínálattal, non-stop igénybe vehetők.

A képen: a Nagyszínpaddal szemben, az óriáskerék mellett épül az MT Zrt. sátra.

A Turizmus Mozi filmrepertoárja a magyar filmgyártás kiemelkedő alkotásait öleli fel, de a ma már kultikussá vált, szórakoztató magyar alkotások között turisztikai kincseinkről – hazai tájakról, izgalmas, felfedezésre váró úti célokról – készített összeállítások is a reflektorfénybe kerülnek majd. Annak érdekében, hogy a külföldi fesztiválozók is kedvet kapjanak a (turisztikai) mozizáshoz, a magyar filmeket angol felirattal vetítik.

A Turizmus Mozira és az adott napi programokra plakátokkal hívják fel a figyelmet, a fesztivál és mozi hangulatot pedig mozijegyekkel, fröccsel és egyéb hazai italokkal fokozzák. A „szigetlakóknak" tehát nem lesz más dolguk, mint hogy kényelmes ülőpárnákon elterülve élvezzék a magyar filmkincseket.

Akik a filmnézés helyett inkább kicsit aktívabban töltenék el idejüket, azok a játszótéren különböző társasjátékokkal tehetik próbára az ügyességüket, miközben a látogatók folyamatosan információt kaphatnak hazánk turisztikai kínálatáról, valamint magukkal vihetik az általános, Magyarországot bemutató, valamint a turisztikai régiókat ismertető kiadványokat is.

Aki tehát nem akar lemaradni a magyar (film)turisztikai élményekről a Sziget Fesztiválon, az keresse a Magyar Turizmus Zrt. sátrát a nagyszínpaddal szemben lévő óriáskerék mellett!

A Turizmus Mozi programja:

16:00 Nyitás – játszótér

16:30 – 17:00 Turisztikai riportfilmek

17:00 – 19:00 Mozifilm

19:00 – 19:30 Zenés klipek, turizmus szpotok

19:30 – 03:00 Audió/vizuál buli koncertfilmekkel

Külföldi újságírók a Szigeten

Annak érdekében, hogy az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Sziget Fesztivál, illetve Budapest további turisztikai vonzerőinek híre minél több országba eljusson, az MT Zrt. és a Sziget Kft. közös szervezésében idén is egy nemzetközi újságírói csoport keresi fel a rendezvény ideje alatt a magyar fővárost. Augusztus 9-12. között kilenc külföldi médiaszakember látogat el hazánkba olyan médiumokat képviselve, mint a német Die Welt, Spiegel Online, Sächsische Zeitung és Schwäbische Zeitung, az osztrák Ober-Österreichische Nachrichten, a francia Virgin Radio, a holland Metro c. lap, a szlovén Pop TV, a dán AOK/Berlingske vagy a romániai www.imperatortravel.ro.

A résztvevőket a Sziget Fesztivál egyedi hangulata mellett más vonzó turisztikai kincseink is elvarázsolják majd a tanulmányút sokszínű programjának köszönhetően. Az újságírók például érkezésüket követően mindjárt az egyedi atmoszférájú romkocsmáinkban melegíthetnek be az esti „Szigeteléshez". Az élményszerzés másnap a Budapest Code kincskeresés programmal folytatódik, így egy izgalmas kalandtúra során fedezhetik fel fővárosunk szépségeit, majd a Széchenyi fürdőben pihenhetnek rá az aznapi fesztiválozásra. Programjuk részeként egy szociokulturális, illetve egy kortárs művészeti séta keretében új szemmel is megismerhetik Budapestet. Mindezen kívül ellátogatnak a világ legjobb bárjának választott A38 Hajóra, de fővárosunk szépségei egy hajós városnézés során is feltárulnak majd előttük.

Augusztus 11-én részt vesznek a Sziget Fesztivál sajtótájékoztatóján, másnap pedig lehetőségük nyílik arra, hogy a fesztivál szervezőivel is találkozzanak. A tanulmányút során természetesen a Magyar Turizmus Zrt. Turizmus Moziját is felkeresik majd a Szigeten, amely kiváló helyszínt biztosít számukra az interjúk elkészítésére, egy kis pihenésre vagy arra, hogy egy igazi turisztikai házibuli részesei legyenek.

Az MT Zrt. további, Sziget Fesztivált népszerűsítő akciói

Németországban a világ egyik legrangosabb turisztikai vására, a márciusban megrendezett berlini Internationale Tourismus Börse (ITB) keretében is „fellépési lehetőséget kapott" a jubileumi Sziget Fesztivál. Magyarország ugyanis ebben az évben is megtarthatta sajtótájékoztatóját a kiállítás előtti napon, köszönhetően a vásár szervezőivel ápolt jó szakmai kapcsolatoknak. A rendezvényen Berta András, a Sziget nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője a Sziget Fesztivál, a BalatonSound és a VOLT programjait és újdonságait ismertette. Az MT Zrt. a fesztiválok kiállításon való bemutatásával is erősíteni kívánta Magyarország fiatalokat vonzó, lendületes kulturális arculatának megjelenését.

Az MT Zrt. németországi-svájci külképviselete a vásár mellett valamennyi németországi és svájci nagyközönségi, illetve szakmai rendezvényén tájékoztatást adott a Sziget Fesztiválról, de a rendezvényt népszerűsítette az utazási irodai partnerek részére 10.000 címre kiküldött szakmai hírlevelében is. A társaság sajtó hírlevelén keresztül pedig 3.000 médiapartner értesülhetett a fesztiválról.

A svájci Travel Inside turisztikai szaklap májusi száma kétoldalas cikkben mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. képviseletének tevékenységét a svájci piacon. Az összeállításban nem feledkeznek meg Magyarország legnagyobb könnyűzenei fesztiváljairól, a Szigetről, a BalatonSoundról és a VOLT fesztiválról sem.

A külképviselet kezdeményezésében magyarországi útja nyomán beszámol majd a Sziget Fesztivál egyedi hangulatáról Christiane Neder, Németország-szerte híres blogger többek között olyan médiumokban, mint a Spiegel online és a TV Total.

Az MT Zrt. együttműködésében a fesztivált hirdeti a Hessen Rádió, valamint a Germanwings akciója is. „Szigetelésre" csábítanak továbbá az MT Zrt. külképviseleti honlapján folyamatosan megjelenő összeállítások és web2-es megjelenések, valamint a központi Sziget tanulmányúton három német újságíró vesz részt.

Ausztriában átfogó promóciós kampány indult közösségi oldalakon, valamint a célközönség elérése alkalmas fórumokon annak érdekében, hogy minél több osztrák fiatal érdeklődését felkeltsék – a Forma 1 magyarországi futama mellett – a fiatalok körében igen népszerű hazai könnyűzenei fesztiválok (Sziget, BalatonSound, VOLT) iránt. Ennek keretében az MT Zrt. ausztriai külképviselete stratégiai partnerségben a magyar FORMA 1-es futam és a Sziget szervezőiroda hivatalos jegyértékesítőjével (www.hungarotickets.com) külön hostess-csapatokkal és a közösségi portálokon nyereményjátékokkal hívta fel a bécsi autókiállítás (www.viennaautoshow.at) látogatóinak figyelmét a fiatalok körében is népszerű magyar ajánlatokra. Az akciót kiterjesztették a bécsi Utazás Kiállításra is, így közel 160 ezer vásárlátogató találkozhatott a Magyarországra csábító csapattal és az invitáló szórólapokkal.

 

A jubileumi Sziget Fesztivál ausztriai népszerűsítése érdekében rendhagyó kampányban is részt vett az MT Zrt. az osztrák piacon. A Sziget szervezői, az MT Zrt. és egy grazi divat- és design stúdió (www.zerum.at) ugyanis egy közös nyereményjáték keretében buzdították az osztrák fiatalokat arra, hogy tervezzék meg a 20 éves Sziget Fesztivál idei T-shirt kollekcióját.

A nyertes művet a közösségi portálokon nyomon követhető verseny során választották ki, amely limitált szériában megvásárolható.

Az idén 20. alkalommal megrendezésre kerülő Sziget, valamint a BalatonSound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése érdekében március végén mintegy 70 újságíró számára rendezett sajtótájékoztatót az MT Zrt. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy évente több mint tízezer osztrák fiatal keresi fel a három ismertetett nyári könnyűzenei fesztivált. Kiemelték továbbá, hogy a könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést" közvetíti külföldön hazánkról.

Áprilisban folytatódott a Sziget Fesztivál promóciója: egy „meglepetés fotó-kiállítást" nyitottak meg a bécsi magyar nagykövetség épületében, amely Konkoly-Thege György fotóművész képein keresztül mutatta be a „Szigetes" hangulatot. Az MT Zrt. ausztriai képviselete és a Sziget promóciós irodájának összefogása alapján júliusban 3000 darab plakát is népszerűsítette a Sziget Fesztivált Bécsben és környéken.

A sajtótájékoztatók, felhívások, hírügynökségi közlemények nyomán továbbá szinte folyamatosan lehet invitatív cikkekkel találkozni Ausztriában, amelyek a magyar fesztiválokra csábítják az osztrák fiatalokat. Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének sajtóaktivitásán keresztül például a tekintélyes die Presse napilap mind az írott, mind pedig a nyomtatott kiadásában összeállítást közölt a magyarországi könnyűzenei fesztiválokról. Az osztrák ORF Rádio FM4 pedig naponta közvetít majd a Szigetről.

A „korán ébredők" ezen kívül kedvezményes áron válhattak jegyet a rendezvényekre az ausztriai turisztikai képviselet által elindított turizmus-mozgalom profilján keresztül: http://www.facebook.com/rwr.ungarn

A Sziget Fesztivál híre a déli szomszédos országok fesztiválozóinak figyelmét sem kerülhette el. Ennek érdekében például Horvátország legnézettebb kereskedelmi csatornáján, a NOVA TV-n műsoron lévő "Red Carpet" riportmagazin forgatócsoportja az MT Zrt. és a Sziget Kft. együttműködésében szervezett tanulmányút keretében, június 11-12-én kamerázták fővárosunkat. Budapest sokszínű turisztikai kínálatából szemezgetve a stáb a Sziget Fesztivál „kulisszái mögé" is betekintést nyerhetett Berta András, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője segítségével. Mindez kiváló alkalmat teremtett arra, hogy a magyarországi fesztiválokat is népszerűsítsék a horvát utazók körében, akikben bár megvan a „fesztiválozási kedv", jelenleg kevés ismerettel rendelkeznek a hazai lehetőségekről.

A szomszédos déli ország lakosságának megszólítására az MT Zrt. a Sziget Szervezőiroda Kft. horvátországi képviseletével együttműködésben június során újabb média tanulmányutat szervezett. A háromnapos magyarországi úton részt vett Horvátország leglátogatottabb online hírportálja, a T-portal képviselője; a határ menti térség legjelentősebb, legolvasottabb napilapja, a Glas Slavonije újságírója és a nemzeti rádió csoportjába tartozó, az egész ország területén sugárzó rádió, a Radio Rijeka riportere is. A horvát nagyközönség a média-megjelenéseken keresztül a Sziget Fesztiválon kívül a főváros és környéke egyéb új, turisztikai programlehetőségeivel is megismerkedhetett.

Az edinburghi Four Jandals két bloggere is ellátogat fővárosunkba a Sziget Fesztivál idején. Mivel a portál kifejezetten a kalandtúrák kedvelőinek szól, a tanulmányút résztvevői a rendezvény gazdag programkínálata mellett Budapest és környéke aktívturisztikai lehetőségeiből is ízelítőt kapnak. A szigetország lakóinak figyelmét továbbá az MT Zrt. londoni külképviselete sajtóközleményén, illetve hírlevelén keresztül is felhívta a jubileumi Sziget Fesztiválra.

A francia fesztiválozókat egy nyereményjátékkal csábítják „Szigetelésre" az MT Zrt. és a Sziget szervezői az Europe1 rádió hullámain keresztül. A szerencsések jutalma a budapesti utazás mellett természetesen Sziget jegy lesz. Az idén 20. alkalommal megrendezésre kerülő fesztivált a FNAC legnagyobb franciaországi könyvesbolthálózattal való együttműködés keretében számos további marketingeszköz is népszerűsíti Franciaországban. A párizsi metróval utazók figyelmét például 100 db kihelyezett plakáttal hívják fel 2 hónapon át, a könyvesbolt hálózat üzleteiben elhelyezett nagyméretű kivetítőkön pedig a Sziget promóciós kisfilmje invitál a rendezvény felkeresésére. A fesztivál híre a 300.000 példányszámban megjelenő FNAC programajánló kiadványba is bekerül, melyet 94 FNAC üzletben terjesztenek egész Franciaországban. Mindezen kívül hirdetések – pl. Lylo népszerű programfüzetben -, valamint népszerű lapokban – többek között Métro, Liberation, Le Figaro, Le Monde, Rock & Folk – megjelenő cikkek, illetve internetes oldalakon való megjelenések – pl. Cityvox, Le Monde.fr, Telerama.fr, Concertlive – csábítanak Magyarországra és a jubileumi Sziget Fesztiválra. Az MT Zrt. párizsi külképviselete ezen kívül saját honlapján való megjelentetéssel is hozzájárul a Sziget Fesztivál népszerűsítéséhez.

Az olaszországi „Sziget-rajongók" megnyerése érdekében, az MT Zrt. külképviselete együttműködik a Sziget Fesztivál olaszországi értékesítő és promóciós irodájával. Ennek keretében többek között szórólapok, matricák, poszterek, sajtóközlemények, közösségi médiában és egyéb internetes felületen való megjelenések hívták fel a figyelmet Magyarországra és a Szigetre. A tavaszi hónapok folyamán ún. Sziget-partykat rendeztek Olszország-szerte, amelyek keretében nyereményjátékkal és promóciós anyagokkal hangolták a közönséget a jubileumi Sziget Fesztiválra. Augusztusban továbbá egy olasz újságírói csoport személyesen is átélheti a fesztivál különleges hangulagulatát egy tanulmányút keretében.

A WizzAir légitársaság Milánó-Malpensa repülőtérről elindult első járatának alkalmából a repülőtér vezetőségével és a légitársasággal közösen tartott sajtótájékoztatón az MT Zrt. külképviselete kiemelten prezentálta az idei Sziget Fesztivál rendezvényeit. Mindemellett a külképviselet sajtóhírlevél különszámot küld ki, melyben a Szigetre csábítják a különböző médiumokon keresztül az utazókat, valamint a képviselet honlapjának nyitóoldalára is felkerült a fesztiválra invitáló hír.

Spanyolországban már tavasszal "dübörgött" a Sziget Fesztivál híre. Március 22-én Madridban 23-án pedig Barcelonában tartott közös sajtótájékoztatót a Sziget Fesztivál spanyolországi promóciójáért felelős szervezet és a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete. A madridi rendezvényen a helyi fesztivál- és zenei élettel foglalkozó sajtó képviselői voltak jelen, Barcelonában pedig a részt vevő újságírók számára összeállított magyaros menü is közelebb vitte az érdeklődőket a Sziget hangulatához. A Sziget Fesztiválon egyébként évente növekvő számban vesznek részt spanyol fiatalok is. Tavaly a számuk már elérte a 3.000 főt, amit az idén egészen biztosan sikerül majd túlszárnyalni, köszönhetően annak is, hogy Spanyolországban is lehet online formában jegyet vásárolni, valamint spanyol fiatalokat a Szigetre szállító partybuszok indulnak Budapestre, így a több mint 2.000 km-es úton az utasok már folyamatosan hangolódhatnak a fesztiválra. Spanyolország egyik legnagyobb zenei TV csatornájával közösen tehetségkutató vetélkedőt hirdettek meg, amelynek győztese Budapestre utazhat, és fellépési lehetőséget is kap a Szigeten. A Sziget Fesztivál spanyolországi promóciójában kiemelkedő szerepet játszik a közösségi oldalakon folyó online kampány, amelynek egyik érdekessége a "Mondd ki a boldogító Igent a Szigeten" akció is.

 

Az MT Zrt. Benelux külképviselete a Sziget holland szervezőivel folytatott tárgyalásának eredményeként újságírók látogatnak el a jubileumi Sziget Fesztiválra.

Az orosz média képviselőit az MT Zrt. külképviselete is tájékoztatja a jubileumi Sziget Fesztiválról, a társaság észak-európai honlapján pedig 7 nyelven jelennek meg információk a rendezvényről az aktualitások között. Az észak-európai utazók továbbá az MT Zrt. három nyelvi mutációban (dán, finn, svéd) készülő piac specifikus kiadványában (az állandó, ismétlődő események naptárában) évek óta tájékozódhatnak a Sziget Fesztiválról. Az eseményre az MT Zrt. romániai külképviselete a Facebook-on, valamint hírlevelein és saját honlapján keresztül invitál.

A belföldi utazók a turisztikai programajánlókon keresztül értesülhetnek a jubileumi Sziget Fesztiválról az MT Zrt. segítségével. Ezen kívül érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalát, ahol a rendezvénnyel kapcsolatos hasznos tanácsokra – pl. közlekedési tippekre, a programokkal és a jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az érdeklődők. http://itthon.hu/aktualis/fesztivalkalauz-sziget

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük