A stratégiai partner – mint ahogy a neve is mondja – a döntéshozó partnere a jövőbe vezető sikeres stratégia kialakításában. Ez egyszerűen hangzik, azonban egy stratégiai partner sok minden, de nem konvencionális munkatárs. Ráadásul látja a láthatatlant…

A stratégiai partner – mint ahogy a neve is mondja – a döntéshozó partnere a jövőbe vezető sikeres stratégia kialakításában. Ez egyszerűen hangzik, azonban egy stratégiai partner sok minden, de nem konvencionális munkatárs. Ráadásul látja a láthatatlant…

Mára mind többen felismerik, hogy a válságból nincs kiút ugyanazokkal a régi, jól strukturált üzleti folyamatokkal, amelyekkel a válságba belekerültek. A kiutat az olyan hozzáállás jelentheti, melynek fókuszában a „láthatatlan jövőkép" van. Így a vállalati stratégiakészítés egyre inkább kreatív, jelen idejű és merész lesz, akárcsak a művészet.

E változás értelemszerűen új megközelítést, és új típusú segítőket – mármint akik a döntéshozót támogatják munkájában – jelent. Ezen új típusú segítők a „stratégiai partnerek". Ezek az új szakemberek ki mernek lépni a hagyományos és elfogadott gondolkodási keretből, tudatosul bennük a láthatatlan jövőkép látásának művészete.

A potenciális stratégiai partnerek sokszor irigyelt helyzetben vannak, hiszen megtehetnek dolgokat, melyeket mások nem, gyakran ők a vállalat „fenegyerekei".

A fenegyerek az, akit a cégvezető minden reggel ki akar rúgni, de mégis húsz éve ott van a cégnél. Ők azok az átlagostól eltérően gondolkodó emberek, akik megváltoztathatják egy vállalat jövőjét. Lehet, hogy semmit nem tesznek hozzá a vállalat versenyképességéhez a „vörös óceánban" szervezet teljesítményéhez, de néha egy innovatív stratégiával a vállalat egy ideig lubickolhat a „kék óceánban".

De vigyázat: a stratégiai partner az az ember, aki nem is akar hagyományos karriert csinálni! Nem járja be a szokott ranglétrát a specialistától a regionális igazgatóig, nem a teljesítmény, a bónusz, hanem a spekulálás érdekli, viszont elég okos. (Ez utóbbi fontos, mert nem szabad, hogy a gondolkodás nehezére essék.) Egy stratégiai partnerből soha nem lesz döntéshozó, mert nem olyan az észjárása, de még fejlesztő, technológus vagy konstruktőr sem.

Természetesen a stratégiai partner sem csak úgy „terem", a megfelelő munkavégzéshez képezni, fejleszteni kell őket. Meg kell őket például tanítani arra, hogyan kell nagy képekben gondolkodni és az is nagyon fontos, hogy megértsék az összefüggéseket, az arányokat. Nagyon fontos az is, hogy a partner hálózati polgárrá, netokratává váljon. A netokrata jól érzi magát a közösségben, tud embereket vonzani maga köré és ennek a szakmának éppen ez a lényege: a partnernek tudnia kell, hogyan lehet másokkal „törzseket" alkotni.

Az új szakma iránt érdeklődők többet is megtudhatnak a témáról 2011. július 5-én a Nyugat-Magyarországi Egyetem Budapesti Konzultációs Központjának társszervezésében megvalósuló konferencián. A rendezvényen nem pusztán előadásokat hallhatunk majd, de a gazdasági élet neves szereplői fogják majd vitára hívni az előadókat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük