Versenyabroncs-megoldások az országúti teherszállításban is

 www.goodyear.huwww.goodyear.hu

A világ legnagyobb versenyabroncs-gyártójaként a Goodyear kifejezetten a teherautó-versenyzők számára fejlesztette ki Goodyear Racing Drive nevű abroncsait. Az új termék tervezése, fejlesztése és gyártása során a kiemelkedő versenyteljesítmény elérése volt a cél. Ezt a tulajdonságot a közúti fuvarozásban is kamatoztatni lehet. Az új, újrafutózott termék a 2006-ban bemutatott Goodyear Truck Racing abroncs párja, és kitűnően illusztrálja a futózott termékek tartósságát és megbízhatóságát.

 www.goodyear.huwww.goodyear.hu

A világ legnagyobb versenyabroncs-gyártójaként a Goodyear kifejezetten a teherautó-versenyzők számára fejlesztette ki Goodyear Racing Drive nevű abroncsait. Az új termék tervezése, fejlesztése és gyártása során a kiemelkedő versenyteljesítmény elérése volt a cél. Ezt a tulajdonságot a közúti fuvarozásban is kamatoztatni lehet. Az új, újrafutózott termék a 2006-ban bemutatott Goodyear Truck Racing abroncs párja, és kitűnően illusztrálja a futózott termékek tartósságát és megbízhatóságát.

Az új termék bevezetése előtt a Goodyear a Truck Racing abroncsot ajánlotta minden kerékpozícióra. A Goodyear Racing Drive elsősorban a meghajtott tengelyen nyújt kitűnő teljesítményt, ugyanis nagyobb felületen érintkezik az úttal, mint elődje. A felhasznált futókeverék összetétele hasonló, ugyanolyan jól állja a verseny közben fellépő magas hőmérsékletet, a sérüléseket és a jelentős kopás hatásait. A Goodyear Racing Drive mintázata aszimmetrikus, így a húzó abroncs sokkal hatékonyabban működik. A mintázat ezen felül kötött forgásirányú, lekerekített vállakkal kiegészítve, ami által az abroncs kiemelkedő tapadást és stabilitást tesz lehetővé. Az abroncsot – specifikációja szerint – egy 6500 kg-os jármű még 40 Celsius fokos hőmérsékleten is akár 170 km/h sebesség mellett használhatja…

A Goodyear Racing Drive bevezetésére alapos laboratóriumi és gyakorlati tesztelés után került sor. A gumiabroncs mindenben megfelel az ECE 109 minőségi előírásnak.

"A Goodyear Racing Drive több célkitűzésünket teljesítette. A Goodyear Truck Racing kormányzott abroncsokat az új húzó abroncsokkal kiegészítve a sofőrök még jobb eredményeket érhetnek el. A Goodyear Racing Drive emellett azt is bizonyítja, milyen nagy teljesítményre képesek a futózott abroncsok akár extrém feltételek mellett is" – mondta Jürgen Spielmann, a Goodyear európai teherabroncs-technológiai igazgatója.

A Goodyear Truck Racing abroncs karkasza megegyezik a Goodyear Regional RHS II 315/70R22.5 abroncséval. Tervezésekor kiemelt szempont volt a biztonság és a teljesítmény egyidejű növelése, a túlmelegedés elkerülése, valamint a hosszirányú merevség fokozása. A gumit különleges futókeverék egészíti ki, mintázata megnöveli az érintkezési felületet. Az abroncs megfelel mindazon minőségi követelményeknek, amelyek a Goodyear összes teherabroncsára vonatkoznak, emellett teljesíti az európai CEE 54 szabvány előírásait.

A Goodyear Truck Racing abroncs mintázata aszimmetrikus, így az érintkezési felületen egyenletes a tehereloszlás és különlegesen magas a mechanikai sérülések elleni védelem. A mintázat kitűnő tapadást biztosít poros és nedves úton egyaránt, míg a lekerekített külső és a szögletesebb belső vállak tovább növelik a stabilitást.

A FIA jóváhagyását követően az új abroncs már versenyengedéllyel is rendelkezik. A Goodyear Truck Racing abroncsok kizárólagos gyártója a francia FEDIMA France. A cég nemcsak a bajnokság futamaira, hanem számos egyéb versenyre is szállít verseny teherabroncsokat Európa-szerte.

A Goodyear Tire and Rubber Company a világ legnagyobb versenyabroncs-gyártója. A vállalat évente több mint félmillió versenyabroncsot szállít világszerte. A kamionversenyek fontos részét képezik a vállalat tevékenységének, ugyanis a versenypályák tapasztalatait jól lehet az országúti abroncsok fejlesztésében kamatoztatni. Ez a technológiai transzfer számos jelentős újítást eredményezett az abroncsok szerkezetében, a felhasznált anyagokban és a mintázat kialakításában, valamint a mérnökök továbbképzésében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.