Indul a VMR Kids – internetes közvéleménykutatás gyermekekkel, gyermekekrõl
3 perc olvasásAz NRC Piackutató felmérése az elsõ, mely a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgálja, és az adatok egy részét publikussá is teszi.
Az NRC Piackutató felmérése az elsõ, mely a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgálja, és az adatok egy részét publikussá is teszi.
A mai gyerekek jelentõs része számára a világháló használata mindennapos dolog, ráadásul az internetezõk között meglehetõsen nagy arányt képviselnek a fiatalkorúak. Bár a 14 év alatti internetezõk számáról még nem állnak rendelkezésre adatok, az ismert, hogy a 14-17 évesek közel 80 százaléka internetezik, és a 14 évesnél idõsebb internetezõk közel egyötöde ebbõl a középiskolás korú csoportból kerül ki. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója szerint ez is arra utal, hogy nem kaphatunk teljes képet az internetezõkrõl, ha nem tudunk semmit a világhálót rendszeresen használó gyerekekrõl.
?A most induló online felmérést az NRC kísérletnek is tekinti, mivel jelenleg nem csak a célcsoport internetezési szokásairól nincsenek információink, hanem arról sem, hogy a gyerekek elérhetõek-e egy online kutatással, és hajlandóak-e válaszolni a kérdésekre. Ha néhány ezren kitöltik a kérdõívet, akkor elegendõ adatunk gyûlhet össze ahhoz, hogy korcsoportokra bontva is vizsgálhassuk a 14 év alatti internetezõket" – emelte ki a szakember, aki hangsúlyozta, hogy a gyerekek a vonatkozó jogszabályoknak megfelelõen kizárólag szülõi felügyelet mellett vehetnek részt a felmérésben.
A kitöltést segíti, hogy a 14 év felettiek internetezési és fogyasztási szokásait évek óta elemzõ Visitor Media Research felmérés során az NRC közel 5000 olyan szülõ email-címét gyûjtötte össze, aki vállalata, hogy internetezõ gyermekével közösen kitölti majd a VMR Kids kérdõívet. Emellett a jövõ héttõl a gyerekek közvetlenül is találkozhatnak a felmérést hirdetõ bannerekkel az általuk látogatott, a kutatásban részt vevõ gyerekoldalakon. ?Csak azokat a kérdõíveket tekintjük érvényesnek, amelyen a szülõ megadta a nevét és az elérhetõségét abból a célból, hogy utólag ellenõrizhessük, valóban az õ engedélyével és a felügyelete mellett történt a válaszadás" – nyilatkozta az adatok megbízhatóságával kapcsolatban Kurucz Imre, aki kiemelte, hogy a kutatásban való részvétel azt is segíti, hogy a szülõk jobban megismerjék gyermekeik internetezési szokásait.
A VMR Kidset az NRC az Egyszervolt.hu-val együttmûködve tervezte meg és indította el. Idõközben számos szponzor – többek között a Microsoft, a Logitech, a Stabilo, az UHU, a Tessloff Babilon és a Kolping Hotel – karolta fel az ötletet, és támogatja a felmérést például a kérdõív kitöltõi között kisorsolandó nyereményekkel.