Az előfizetői szám emelkedésének és a hatékony működésnek köszönhetőek a Pannon 2008 első negyedéves eredményei
3 perc olvasás2008 első negyedévében a Pannon növelte előfizetői bázisát, miközben kulcsfontosságú területeken javította működési hatékonyságát, s ennek révén kiváló pénzügyi teljesítményt nyújtott. A társaság ebben a negyedévben is jelentős beruházásokat eszközölt a 3G/HSDPA fejlesztések terén.
2008 első negyedévében a Pannon növelte előfizetői bázisát, miközben kulcsfontosságú területeken javította működési hatékonyságát, s ennek révén kiváló pénzügyi teljesítményt nyújtott. A társaság ebben a negyedévben is jelentős beruházásokat eszközölt a 3G/HSDPA fejlesztések terén.
„Ügyfélközpontú társaság vagyunk, ami azt jelenti, hogy a legkönnyebben használható szolgáltatásokat nyújtjuk, folyamatosan a technológiai fejlődés élvonalában haladunk, s egész üzletmenetünk célja az, hogy minél több értéket hozzunk létre ügyfeleink számára" – mondta Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója. „Eközben folyamatosan keressük a lehetőségeket, amelyekkel még vonzóbbá tehetjük ajánlatainkat – mint például a Családi Csomag esetében. A szolgáltatás rendkívül népszerű a számlás előfizetők körében, ezért elérhetővé tettük minden – akár számlás, akár kártyás – egyéni ügyfelünk részére."
A Pannon előfizetői száma 23 ezerrel nőtt a negyedév során, így az időszak végére elérte a 3,4 milliót. 2008 első negyedévének végén a Pannon aktív SIM-kártyákra vetített piaci részesedése 33,5% volt, ami 0,2 százalékpontos emelkedést jelent az előző negyedévhez képest. Az előfizetői bázison belül a számlás ügyfelek aránya tovább emelkedett, elérte a 40,5%-ot, míg 2007 végén 39,7% volt ez az arány.
2007 azonos negyedévéhez viszonyítva az összekapcsolási és roaming díjak csökkenése miatt alacsonyabb szinten maradtak a bevételek. A beruházásokra fordított összeg 2007 első negyedévéhez képest 1,7 milliárd forinttal emelkedett, ami elsősorban a folytatódó 3G-fejlesztéseknek köszönhető. A Pannon ugyanakkor csökkenteni tudta működési költségeit és több területen javította a költséghatékonyságot; a működési kiadások átlagosan az éves inflációnál kisebb mértékben nőttek. A növekvő hatékonyság, a magasabb ügyfélszám és az alacsonyabb értékcsökkenési költségek hatására a működési nyereség 0,7%-kal nőtt. A negyedév teljes működési nyeresége 13,6 milliárd forint volt, ami 103 millió forinttal több a 2007 hasonló időszakában elértnél.
„A mobil internet rendkívül gyorsan fejlődő szolgáltatás" – mondta Ove Fredheim. „A Pannon Mobil Internet gyors és egyszerű, kábelek nélküli csatlakozást biztosít asztali és hordozható számítógépeken egyaránt. Az év eleje példa nélküli sikert hozott ezen a területen: Mobil Internet szolgáltatásunk előfizetőinek száma január végére megkétszereződött. Bizonyosak lehetünk tehát abban, hogy beruházásaink a közeljövő további növekedésének lehetőségét teremtik meg."