http://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/index.htmlhttp://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/index.html

A HP 2008 április 29-én közzétett kutatási eredményei szerint a nyomtatót vásárló európai kis- és középvállalatoknál (KKV) egyelőre még nem a környezettudatosság az elsődleges szempont.

  http://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/index.htmlhttp://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/index.html

A HP 2008 április 29-én közzétett kutatási eredményei szerint a nyomtatót vásárló európai kis- és középvállalatoknál (KKV) egyelőre még nem a környezettudatosság az elsődleges szempont.

Az 1200 európai döntéshozó bevonásával zajló felmérésből(2) kiderült, hogy bár a vásárlók 75 százalékát befolyásolják valamilyen mértékig a környezeti tényezők, kevesebb mint egytizedüknél (8%) ez a legfontosabb kritérium új nyomtató vásárlásakor, és a megkérdezettek kevesebb mint egyharmada lenne kész felárat fizetni egy környezetkímélőbb termékért.

„Tudjuk, hogy jobban oda kell figyelnünk környezetünkre, de a piaci nyomás miatt a KKV-k nem tudnak annyira környezettudatosak lenni, amennyire szeretnének" – jelentette ki Alberto Bozzo, a HP Képalkotási és nyomtatási (HP IPG) divíziójának KKV-termékekért felelős EMEA-régióbeli alelnöke és ügyvezető igazgatója. „Ezért annyira fontos, hogy a HP megkönnyíti ügyfelei számára a környezettudatos működést. Ezt a célt szolgálja például a HP Planet Partners újrahasznosítási szolgáltatás(3) vagy az Energy Star illetve Blue Angel címkékkel ellátott termékek bevezetése. Megnyugtató, hogy a végső döntés előtt a válaszadók 45 százaléka megvizsgálja a szállító újrahasznosítási programját."

A megkérdezett európai cégek 46 százaléka rendelkezik valamilyen környezetvédelmi szabályzattal, 43 százalékuk viszont egyáltalán nem szabályozza ezt a kérdést. Mintegy harmaduk nem is tervezi környezetkímélő jellemzőkkel rendelkező termékek beszerzését a következő két évben.

Kilencven százalék működtet valamilyen környezetbarát papírfelhasználási programot: pl. ösztönzi a kétoldalas nyomtatást (49%) és az újrafelhasználást vagy újrahasznosítást (53%). A környezetbarát papír beszerzésére azonban csak 20% vezetett be hivatalos céges előírást.

A környezettudatos magatartást a környezetkímélő termékek versenyképes árazása ösztönözné a leginkább. Hatvan százalék nyilatkozott úgy, hogy ez megváltoztatná jelenlegi beszerzési szokásait. A válaszadók egyharmada (28%) alaposabb tájékoztatás vagy oktatás esetén is hajlandó lenne felülvizsgálni gyakorlatát.

Bozzo így folytatta: „A HP többféle módon is támogatja a KKV-kat a környezettudatosabb nyomtatásban – segíteni tud nekik például kiválasztani az üzleti tevékenységük szempontjából legmegfelelőbb technológiát vagy terméket. Ily módon jelentősen csökkenthető a felhasznált papír, tinta és festékpor mennyisége."

A felmérésből az is kiderült, hogy az ügyfelek egyre jobban ismerik az energiafogyasztási termékminősítő programokat (pl. EPEAT, Blue Angel, Energy Star). Az Energy Star címkét a megkérdezettek egyharmada ismeri.

www.hp.com/environment.

(1) A HP definíciója szerint KKV-nak számítanak a 10-999 főt foglalkoztató vállalatok.

(2) A BRBM Ominbus 1200 kis- és középvállalati döntéshozó és ‑befolyásoló bevonásával végzett online felmérést Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság területén.

(3) A HP Planet Partners újrahasznosítási szolgáltatás a számítástechnikai eszközök és a HP márkájú nyomtatási kellékanyagok egyszerű újrahasznosítását szolgálja. A HP fejlett folyamatai gondoskodnak a leselejtezett hardverek és az üres festékkazetták/tintapatronok felelős újrahasznosításáról. Bővebben: http://tinyurl.com/2rdt6m.