Fujitsu Siemens: Uj design, megújuló tartalom avagy a lakosságnak már a külcsín is nagyon számít
8 perc olvasásAz Fujitsu Siemens Computers teljes termékválasztékának az új formanyelv szerinti átalakításától azt várom, hogy igényesebb vásárlóink tudatosabban és könnyebben fognak választani nagyobb funkcionalitású termékeink közül. Ezt sugallja az új dizájn koncepció – mondotta Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója azon a sajtótájékoztatón, amelyen a hazai közönség először találkozhatott az új formatervezésű és megújított technológiai alapokra helyezett lakossági notebookokkal.
Az Fujitsu Siemens Computers teljes termékválasztékának az új formanyelv szerinti átalakításától azt várom, hogy igényesebb vásárlóink tudatosabban és könnyebben fognak választani nagyobb funkcionalitású termékeink közül. Ezt sugallja az új dizájn koncepció – mondotta Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója azon a sajtótájékoztatón, amelyen a hazai közönség először találkozhatott az új formatervezésű és megújított technológiai alapokra helyezett lakossági notebookokkal.
Hozzátette: az év végéig a Fujitsu Siemens Computers 50, a fenti koncepció szerint épített terméket dob a piacra, és ezek döntő többsége Magyarországon is hozzáférhető lesz.
A Fujitsu Siemens Computers Kft., amely 2008 első negyedévében piacvezetőként 100 százalékkal növelte lakossági notebookjainak értékesítését a megelőző év azonos időszakához képest*, kibővített szerviz szolgáltatásokkal népszerűsíti áttervezett Amilo márkanevű termékeit. A kft. az eddiginél is nagyobb felelősséget vállal a termékekért: az X és S sorozatú gépeire három év helyszínre szállítást magába foglaló garanciát biztosít a korábbi rövidebb szerviz garancia helyett. Mindezt az új dizájnnal párhuzamosan végrehajtott minőségi és technológiai fejlesztés tette lehetővé.
A Fujitsu Siemens Computers az új formanyelv kialakításakor Európa-szerte, így Magyarországon is megkérdezte a vásárlókat arról, hogy milyen változtatásokat látnának szívesen a notebookok kialakításában. Holler László, a kft. lakossági üzletág kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a fejlesztők a magyar vevők véleményét éppúgy figyelembe vették, mint a kft. szakembereinek jelzéseit. Ezek közé tartoztak például a különböző csatlakozók elhelyezésével kapcsolatos, többször elhangzott javaslatok, amelyek végül az egész portfolióban megvalósított egységes elrendezésben tükröződtek vissza.
Az értékesítéssel kapcsolatban Holler László elmondta, hogy a magyar piacra ma a közép és a felső kategóriás lakossági notebookok léptek be, a korábbinál igényesebb és tetszetősebb, alacsonyabb árfekvésű hordozható számítógépek karácsony előtt érkeznek. A Fujitsu Siemens Computers teljes, az új dizájn koncepció szerint megújított termékportfoliójának minden tagja, azaz a lakossági piacra szánt notebookok és PC-k mellett a professzionális hordozható, valamint az asztali számítógépek és a szerverek is hozzáférhetőek lesznek Magyarországon is, ha azokra valós fogyasztói igények jelentkeznek.
"Az Fujitsu Siemens Computers teljes termékválasztékának az új formanyelv szerinti átalakításától azt várom, hogy igényesebb vásárlóink tudatosabban és könnyebben fognak választani nagyobb funkcionalitású termékeink közül. Ezt sugallja az új dizájn koncepció" – mondotta Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója .
A Fujitsu Siemens Computers az új formanyelv kialakításakor Európa-szerte, így Magyarországon is megkérdezte a vásárlókat arról, hogy milyen változtatásokat látnának szívesen a notebookok kialakításában. Holler László, a kft. lakossági üzletág kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a fejlesztők a magyar vevők véleményét éppúgy figyelembe vették, mint a kft. szakembereinek jelzéseit. Ezek közé tartoztak például a különböző csatlakozók elhelyezésével kapcsolatos, többször elhangzott javaslatok, amelyek végül az egész portfolióban megvalósított egységes elrendezésben tükröződtek vissza.
Az értékesítéssel kapcsolatban Holler László elmondta, hogy a magyar piacra ma a közép és a felső kategóriás lakossági notebookok léptek be, a korábbinál igényesebb és tetszetősebb, alacsonyabb árfekvésű hordozható számítógépek karácsony előtt érkeznek. A Fujitsu Siemens Computers teljes, az új dizájn koncepció szerint megújított termékportfoliójának minden tagja, azaz a lakossági piacra szánt notebookok és PC-k mellett a professzionális hordozható, valamint az asztali számítógépek és a szerverek is hozzáférhetőek lesznek Magyarországon is, ha azokra valós fogyasztói igények jelentkeznek.
A Fujitsu Siemens Computers az „elegáns megkülönböztetés" filozófiájával reagál az otthoni IT-termékek piacának kihívásaira. A vállalat célja értékesítési partnerkapcsolatainak továbbfejlesztése és szélesebb szolgáltatáskínálat kialakítása a műszaki innovációk és a merőben új, egységes formatervezési nyelv ötvözésével. Az új AMILO 3000 sorozat Frankfurtban bemutatott, első modelljei már az új formaterv jegyében születtek.
„Az AMILO 3000 család új formaterve és többi fejlesztése nem trendi külsőség vagy múló divat. Befektetésünk hosszú távra szól, és lehetővé teszi, hogy megerősítsük és továbbfejlesszük az otthoni piac legnagyobb európai szállítójaként szerzett pozíciónkat" – jelentette ki Herbert Schönebeck, a cég otthoni termékekért és eszközökért felelős alelnöke. „Az ügyfeleinkhez való közelség előnyeit is kamatoztatjuk. Augsburgban és Sömmerdában működő kutatás-fejlesztési és minőségügyi laboratóriumaink lehetővé teszik, hogy gyorsan reagáljunk az ügyfelek visszajelzéseire. Most pedig még magasabb szintre emeljük az ügyfelekkel folytatott kommunikációt."
AMILO 3000
Az AMILO 3000 a Fujitsu Siemens Computers új otthoni termékcsaládjának neve. Az alapszintű modelltől az USB-memóriáig, a termékcsalád minden tagja fekete-fehér színű. Akár utazik a felhasználó, akár otthon dolgozik, akár videót szerkeszt PC-jén, vagy filmet néz noteszgépén, a vonzó megjelenésű AMILO 3000 színvonalas formaterve egyszerű üzemeltetést és sokféle műszaki innovációt biztosít számára.
Az új formatervű asztali PC-k – az elegáns alapszintű modelltől a nagy teljesítményű játékgépig – többféle formátumban kerülnek piacra. A noteszgépek tervezésekor a mobil használat megkönnyítése volt az elsődleges szempont. Az opciók között – modelltől függően – szerepel a webkonferenciázást támogató nagy felbontású kamera, a szélesvásznú BrilliantView monitor, vagy a DVD-házimozizást támogató BlueRay meghajtó. Mindegyik noteszgép a Fujitsu Siemens Computers különleges folyadékálló billentyűzetével dolgozik, amely kiküszöböli a véletlen folyadékkiömlés jelentette kockázatot. Minden terméknél, noteszgépnél és PC-nél számos jellemző segíti a gyors és egyszerű munkavégzést – köztük elölről hozzáférhető kártyaolvasók és portok.
A Fujitsu Siemens Computers otthoni eszköz stratégiája három elemre épül. A stratégia első eleme a bevált értékesítési partnerkapcsolatok továbbfejlesztése és a folyamatok optimalizálása a hatékony, erőforrás-takarékos gyártás és logisztika érdekében. A vállalat gyártótevékenysége újabb szakaszait helyezi át Ázsiába, ötvözve ezzel a német műszaki minőség és az ázsiai költséghatékonyság előnyeit. Ha nagyfokú rugalmasságra és gyors reagálásra van szükség, németországi gyártás is lehetséges.
Herbert Schönebeck kijelentette: „A gyártók közül egyedüliként kínálunk ekkora modellválasztékot. Így rendkívül gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni ügyfeleink szükségleteire, akár nagyobb kiskereskedelmi rendelésről, akár az online szaküzletek néhány tételes megrendeléséről van szó. Ez mind költséghatékonyság, mind pedig ügyfélszerzés szempontjából rendkívül előny."
A második elem az egységes formatervezési nyelv, amellyel a Fujitsu Siemens Computers világosan behatárolt ügyfélszegmenseket vesz célba. Az új formaterv az üzleti szerverektől és noteszgépektől kezdve egészen az USB-memóriáig, minden terméknél vonzó esztétikai jegyekkel ötvözi a műszaki innovációkat. Az európai számítógépgyártók közül egyedül a Fujitsu Siemens Computers rendelkezik erős márkaismertséget nyújtó, egységes formatervezési nyelvvel. Az AMILO 3000 családdal a vállalat kibővíti innovatív, kiforrott technológiára épülő termékkínálatát.
Végül, a Fujitsu Siemens Computers tovább erősíti a termékminőség terén megszerzett vezető pozícióját: már a termékfejlesztésbe is beépíti a felhasználói visszajelzéseket. Az új generációs játékgépeknél például felmérte a célcsoport igényeit, és több új jellemzőt is a kapott válaszok alapján vett fel a csomagba.
Az összetéveszthetetlenül szép és visszafogottan feltűnő Amilo notebook áraival kapcsolatban elhangzott, hogy bár egy nemzetközi kutatás eredményei szerint a vevők az új típusú notebookokért akár 15 százalékkal magasabb árat is szívesen megadnának, a hazai végfelhasználói árak ilyen arányú növekedést meg sem fognak közelíteni. A Fujitsu Siemens Computers a magas fejlesztési költségek ellenére továbbra is tartja magát a hagyományosan kedvező ár-érték arányok megőrzéséhez.