EuroAstra

Újabb két helyre repül a Wizz Air Debrecenből

    A működő londoni járat után az őszi menetrendben már Eindhovenbe és Milánóba is repül a Wizz Air Debrecenből, ez utóbbi azért előnyös, mivel onnan interkontinentális járatokra lehet átszállni – jelentette be Váradi József, a diszkont légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

 

    A működő londoni járat után az őszi menetrendben már Eindhovenbe és Milánóba is repül a Wizz Air Debrecenből, ez utóbbi azért előnyös, mivel onnan interkontinentális járatokra lehet átszállni – jelentette be Váradi József, a diszkont légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

 

   Debrecen elsősorban az egészségturizmus – a fogászat – fellendülését várja a légi járatoktól. A város évi 100 ezer eurós marketing szerződést kötött a Wizz Air évi 100 milliós látogatottságú internetes felületére, ennek egyharmadát fizeti a város a saját rendezvényeit reklámozva, a második harmadot cégek adják, míg a harmadik harmadból a partner önkormányzatok hirdetnek – mondta Kósa Lajos, Debrecen polgármestere.

    A polgármester elmondta, hogy  a repülőtér területéből 250 hektár a városé, 17 hektár pedig az államé. A tulajdonosi struktúra miatt nem kell telekadót fizetniük. Az üzemeltető cég 75 évre vette bérbe a repülőteret, de ebben a társaságban is negyedrészt tulajdonos Debrecen.

    Kifogásolta Kósa Lajos, hogy amíg a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren a légi irányítást és a tűzoltóságot az állam finanszírozza – és ez a helyzet Sármelléken is – addig Debrecen maga fizeti ezeket a szolgáltatásokat. Amennyiben az állam itt is átvenné ezeknek a szolgáltatásoknak a finanszírozását, gyorsabb lehetne a fejlesztés – tette hozzá.

    A repülőtér forgalma a két új járattal, és a charterekkel együtt sem éri el az évi 200 ezer utast, amennyi a névleges kapacitása. Az utasok 60 százaléka beutazó külföldi, és csak a maradék 40 százalék a kiutazó magyar utas.

    A Wizz Air tavaly 11 millió utast szállított, idén 12 milliós forgalomra számítanak – mondta Váradi József. A cég jelenleg 36 darab A320 Airbus típusú géppel rendelkezik, de nyáron 40 lesz a gépek száma. A repülőik napi 13 órát repülnek, szemben az iparági átlag 9-9,5 órájával. Közép-Kelet-Európában a diszkont társaságok adják a légi forgalom egyharmadát, ebből részesedik a Wizz Air 35 százalékkal – tette hozzá a vezérigazgató.

 

MTI Fotó: Kovács Attila

 

gtr \ ghg \ gpp

 

MTI 2012. április 23., hétfő 17:38

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük