A MAGYAR FESZTIVÁLOK BORA — „Pincemester bora” pályázat
3 perc olvasás
A Tokaj Kereskedőház Zrt. jól tudja, hogy a híres tokaji nedűket inkább a középkorú vagy az idősebb korosztály ismeri és kedveli, mint az ünnepek exkluzív borát. Teljes megújulás, szerkezetátalakítás után most a fiatal felnőttek felé nyit egy gondosan kiválasztott termékkel, a Tokaji Furminttal, amit már korábban, mint a Magyar Fesztiválok Borát hirdetett meg.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. jól tudja, hogy a híres tokaji nedűket inkább a középkorú vagy az idősebb korosztály ismeri és kedveli, mint az ünnepek exkluzív borát. Teljes megújulás, szerkezetátalakítás után most a fiatal felnőttek felé nyit egy gondosan kiválasztott termékkel, a Tokaji Furminttal, amit már korábban, mint a Magyar Fesztiválok Borát hirdetett meg.
A fiatalok megcélzása érdekében grafikai pályázatott tett közzé címketervezésre a hazai kreatív szakma számára a „Pincemester Bora" címmel. Nemzetközi színtéren is az aszú a legismertebb, pedig kellene egy friss, üde és megfizethető árut vonzó címkével reklámozni az ifjabb korosztály számára is.
A pályázat kiírásakor egyetemi és főiskolai diákokat kért fel egy borkóstolás keretében. A sikerre jellemző, hogy 60 grafikus művész 100 pályaművet küldött be. A közönség először a Facebookon szavazhatott a bemutatott legjobb címkékre. Erre összesen 2200 „lájk" érkezett. A közösségi portál látogatóinak Tóth Lejla pályaműve tetszett a legjobban. Az ő jutalma 4 db Hegyalja-fesztivál bérlet és 24 palack Pincemester Bora lett a limitált szériából. A továbbiakban 98 alkotás került a zsűri elé. A zsűri tagjai voltak: Wiszkidenszky András, a MALÉV marketing igazgatója, a Superbrands-díj alapítója; Langsteiner Marianne, Illés Tamás, a Tokaj Kereskedőház Zrt. marketing igazgatója; Kovács Dániel, a hvg.hu főszerkesztője és Fűszeres Eszter gasztro-blogger. A zsűri 10 munkát talált a legérdekesebbnek. A szakmai nyertes végül Novotny Dóra lett „Fesztiválhangulat" című hangulatos, ötletes, humoros munkájával. A különdíjat Hajnal Balázsnak ítélték oda, aki a divatos energiaitalokhoz hasonló címkét tervezett. A díjazottak a pénzjutalmon kívül fesztiválbelépőket és 30 palack Pincemester Borát vihették haza.
Illés Tamás kiemelte a bemutatón, hogy a bor nemzeti identitásunk része, életérzés, hazai kincs. A száraz furmint pedig a legtöbb étel alkalmas kísérője akár fröccsnek is. Világhírét most igyekszik visszaszerezni az új arculattal és az új címkével. A beérkezett műveket – palackokra ragasztva – a nagyközönség is láthatja majd egy kiállítás keretében, sőt on-line szemlével is.
DOBI ILDIKÓ