A Tesco a Váci úti Extra áruházában indította útjára a hazai almát népszerűsítő kóstoltató akcióját a Vidékfejlesztési Minisztérium közreműködésével.   Az áruházlánc évente csaknem 6,5 millió kiló hazai almát értékesít, és mostani kampányával arra hívta fel a figyelmet, hogy az almafogyasztást pártolni kell, nagy hagyományokkal rendelkező almatermelésünk fejlődéséhez pedig összefogásra van szükség.

 

A Tesco a Váci úti Extra áruházában indította útjára a hazai almát népszerűsítő kóstoltató akcióját a Vidékfejlesztési Minisztérium közreműködésével.   Az áruházlánc évente csaknem 6,5 millió kiló hazai almát értékesít, és mostani kampányával arra hívta fel a figyelmet, hogy az almafogyasztást pártolni kell, nagy hagyományokkal rendelkező almatermelésünk fejlődéséhez pedig összefogásra van szükség.

 

A Tesco 6,5 millió kilogramm kiváló minőségű magyar almát juttat el a hazai fogyasztókhoz, amellyel jelentős mértékben segíti a hazai termelőket is. A Tesco az almaszezon kezdetekor ismételten a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásaira kívánta felhívni a figyelmet akciójával. Négy nagy beszállítótól és közvetve csaknem 120 kistermelőtől érkeznek minőségi almafajták Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyéből a Tescóba. A magyar almák alkotják az áruházlánc kínálatának legnagyobb részét, hiszen amíg rendelkezésre áll megfelelő minőségű és mennyiségű magyar alma, kizárólag azok kerülnek a polcokra az ország valamennyi Tesco áruházában.

 

Az almakóstolással és ismeretterjesztéssel egybekötött rendezvényen részt vett Budai Gyula parlamenti államtitkár, Ashley Hicks, a Tesco kereskedelmi igazgatója, Dr. Mártonffy Béla, a FruitVeB szakmaközi szervezet elnöke, valamint Tóth Bernadett, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Ellenőrző Bizottságának tagja, de a résztvevők kérdezhettek a jelenlévő magyar almatermelőktől, Rácz Imrétől és Bölcskey Györgytől is.

 

A beszédek után Budai Gyula hivatalosan is megnyitotta a magyar almaszezont. „Minden magyarnak azt tanácsolom, egyen meg naponta legalább egy almát" – hangsúlyozta a vidékfejlesztési államtitkár.

Ashley Hicks, a Tesco kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a hazai vásárlók között egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű magyar gyümölcsökre, aminek minden téren próbálunk megfelelni, ezúttal például kitűnő szabolcsi és zalai almákkal."

 

A Váci úti Tesco áruházban megrendezett nyilvános sajtóeseményen elhangzottak figyelemre méltó érvek az alma rendkívüli sokoldalúságának igazolására is. Az alma jótékony hatásai régóta ismertek a népi gyógyászatban, és ma is az egyik immunerősítő táplálékkiegészítőnek számít a téli hónapokban. Nagy tápértéke és vitamintartalma miatt méltó helyet foglal el az egészséges étrendben, nyersen fogyasztva magas víztartalmával járul hozzá a folyadékfogyasztáshoz. Végül nem utolsó szempont az sem, hogy akár mindennap sokrétűen felhasználható a konyhában. Utóbbiról Vígh Alexa gasztroblogger tartott meggyőző bemutatót, mikor a vendégeknek csirkegolyókat kínált nyárson alma chutney-val. Ezenkívül a résztvevők megkóstolhatták az általa készített gyömbéres almás biomüzlis joghurtot is. A sós és édes falatok mind prémium minőségű, a Tescóban beszerezhető, egészséges alapanyagokból készültek.

 

A nyitóeseményt követő napokban az áruházlánc a FruitVeb szakmaközi szervezettel együttműködve almakóstolásra invitálja vásárlóit is. 2012. október 5-6-án öt Tesco áruházban (Budaörs, Váci út, Fogarasi út, Aréna Plaza, Vecsés) lehet megkóstolni többféle ízletes hazai almát, köztük az idared, gála, golden, jonagold és jonathán, vagy akár a közkedvelt starking fajtákat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük